Gå til innhold

18 år - bestille kredittkort?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 18 år, og vil bestille kredittkort. Grunnen er at jeg handler mye på nettet, og da fra utlandet. Etter hva jeg har lest vil du få penger refundert dersom du blir svindlet med kredittkort, og det virker for meg mye tryggere enn å få VISA/MasterCard på bankkortet. I tillegg har de fleste kortene 45 dagers 0-rente, og det betyr vel at jeg egentlig ikke kommer til å betale inn mer enn beløpet jeg handler for, når regninga kommer?

Er det noen som vet noe mer om dette? Vil gjerne få det bekreftet før jeg bestiller. En ting til: Er det flere fordeler/ulemper?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer vel det du skriver, i tillegg får du gratis reiseforsikring dersom du kjøper flybiletter med f.eks MasterCard, men slike ting bør du spørre din respektive bank om før du bestiller, slik at du vet hvilke fordeler du får.

Eneste ulempen er at det er veldig lett å bruke, og veldig lett å få seg en lite morsom gjeld...

Evt. kan du jo bare opprette PayPal-konto..

De har også garanti mot svindel, men da må de kontaktes innen 45 dager.

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Den reiseforsikringen ville jeg ikke stolt for mye på. Man bør i hver fall lese vilkårene særdeles grundig, og være klar over at hvis du har gjort noe som helst som gjør at de kan sno seg unna (f.eks. brukt en krone for lite på kredittkortet i forhold til hvor mye reisen koster) så vil de gjøre det.

Lenke til kommentar

Evt. kan du jo bare opprette PayPal-konto..

De har også garanti mot svindel, men da må de kontaktes innen 45 dager.

Støtter det å betale via PayPal, har gode erfaringer med de: https://www.paypal.com/no

De utenlandske firmaene som tillater bruk av PP er en sikkerhet i seg selv.

Ellers er det ulike betingelser. Selv er jeg veldig fornøyd med Trumf Visa.

Nettsteder som kortogkontant.no og finansportalen.no gir oversikt.

Men å låne på kredittkort ? Nope !

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det er tryggere å betale med VISA debetkort enn med PayPal. Du er beskyttet mot svindel gjennom VISAs brukervilkår mot bl.a. uatoriserte trekk og ikke mottatt vare. Du har riktignok enda sterkere rettigheter hvis det er kredittkort, da er du også beskyttet av norsk lov. I tillegg er kredittkort i sin natur tryggere, siden de ikke er knyttet til en bankkonto. Selv bruker jeg nesten alltid kredittkort på nett, men ville ikke bekymret meg for å bruke et debetkort heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...