Gå til innhold

Oppgradering av pc, beholde 775 eller bytte til 1366 eller am3?

Anbefalte innlegg

Har planer om å oppgradere min stasjonære pc i nærmeste framtid.

Per i dag har pcen følgende komponenter:

ASUS P5E3 PRO (775)

4GB DDR3 1333mhz (2x2)

Radeon 5770

Intel core 2 duo E6600

Gammel 400GB hdd (usikker på rpm, men tipper 7200)

Chieftec fulltower kabinett

450W power supply

Regner med strømforsyning og hdd må byttes uansett hvilken løsning jeg går for.

Slik jeg ser det har jeg tre alternativer.

1. Gå for 9450 eller 9550

2. Bygge et nytt oppsett med i7

3. Nytt oppsett med Am3

Pcen skal benyttes til litt spilling og litt videoredigering. Hadde vært ønskelig om den klarer å kjøre Mafia 2 når dette kommer :)

Noen med større datakyndighet enn meg som har tips til hvilken løsning jeg bør gå for?

Hvilken løsning gir mest ytelse for pengene?

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger!

Endret av erlendby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo gjøre en delsiv oppgradering: Skjermkort (5850 gir mest bang/buck), SSD (X25-M 80gb), PSU (500-600 kvalitetswatt), og lær deg å overklokke prosessoren så kan du skvise ut nok ytelse til å beholde den et halvt - ett år til. Om jeg ikke husker feil burde du fint klare 3 ghz med stock kjøler.

Lenke til kommentar

Du kan jo gjøre en delsiv oppgradering: Skjermkort (5850 gir mest bang/buck), SSD (X25-M 80gb), PSU (500-600 kvalitetswatt), og lær deg å overklokke prosessoren så kan du skvise ut nok ytelse til å beholde den et halvt - ett år til. Om jeg ikke husker feil burde du fint klare 3 ghz med stock kjøler.

Ville ikke oppgradert fra 5770 til et 5850... ikke verdt det, ta heller et ekstra til cf

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

Ville ikke oppgradert fra 5770 til et 5850... ikke verdt det, ta heller et ekstra til cf

Enig her, ta et ekstra 5770 såfremt hovedkortet støtter CF.

Ang ocerklokking av E serien til intel kjører jeg selv en E6400 på 3,2GHz.Den er original på 2,13. Din E6600 er original på 2,4, og du bør minimum klare 3,2 med den. Er du heldig når du 3,7-3,8 med en ny kjøler, og da har du en helt annen maskin å leke med en stund fremover.

Investerer du også i en X-25 som nevnt over vil du ikke føle behov for oppgradering på en god stund siden den gir et daglig og veldig merkbart ytelseshopp i ALLE applikasjoner du bruker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...