Uvisst Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hallo! Jeg har vært interessert i fotografering en god stund, men det er først nå jeg har bestemt meg for å kjøpe et kamera. Med andre ord er jeg ganske blank på det aller meste. Men jeg har gjort mye research, og funnet frem til noen alternativer. Det mest fristende er likevel Pentax K-X, grunnet at det også har videofunksjon, som alltid kommer godt med. Jeg vil fotografere en del skateboarding, siden mange av vennene mine (inkl. meg) driver med det. I tillegg vil jeg fotografere mennesker. Som sagt, jeg er heeeelt nybegynner i alt som heter fotografering, så jeg vil på ingen måte ha noe av det råeste eller beste. Jeg er også da i en ganske lav prisklasse, makspris kanskje 5000,- Jeg så at akam.no ikke hadde testet Pentax K-X, men anbefalte den i artikkelen "Gi noen en hobby til jul" eller noe slikt. Canon og Nikon er jo de vanligste kameraene, men Pentax er et bra merke det og, eller? Har kun lest positive ting, og K-X virker som et bra nybegynnerkamera. Så, hva er deres tanker rundt dette? Hilsen en nybegynner! Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Canon og Nikon er jo de vanligste kameraene, men Pentax er et bra merke det og, eller? Har kun lest positive ting, og K-X virker som et bra nybegynnerkamera. Så, hva er deres tanker rundt dette? Hilsen en nybegynner! Pentax er et bra merke. De var en gang største speilrefleksprodusent, men var sene med å gå over fra skrufatning til bajonett og tapte mye markedsandeler på det. Det er også Pentax som lagde de aller første speilreflekskameraene slik vi kjenner de i dag med speil og prisme. Pentax var også først ute med mange andre nyvinninger som autofokus, kompaktkamera med zoom osv. Når det gjelder K-x så synes jeg selv det er et veldig bra kamera og du gjør lite dumt i å satse på det. Lenke til kommentar