Gå til innhold

BK: Rusten moped i skogen

Anbefalte innlegg

Var ute og tuslet langs elva igår og kom over denne karen. Tok noen bilder og tenkte at dette kan nok bli et interessant motiv med litt behandling. Dette ble som vanlig langt vanskeligere enn jeg trodde. Mitt utrenede øye klarer liksom ikke å finne en god vinkel på dette. Er det noen som kan komme med forslag om hvordan (om mulig) dette kan bli et bra bilde?

Tenkte kanskje at dette kunne blitt bedre på en annen årstid. Kanskje lenger ut på sommeren når den er omgitt av langt mer grønt istedet for brunt og grått slik som nå? Kanskje om vinteren halvt nedgravd i snø? Annen tid på døgnet?

Vel, dette er iallefall det jeg har å jobbe nå:

post-20387-1273742691,4976_thumb.jpg

Og dette er mitt lille forsøk på redigering:

post-20387-1273742732,291_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei der.

Jeg sier som min tidligere mentor her inne, Rodswinger ville sagt; gå nærmere og kom deg ned på marka!

Bildet dvs, motivet har potensiale dèt, men jeg skjønner frustrasjonen og forvirring mht komposisjon man skal velge og angrepsvinkel.

Det vil jo ha litt å si om der er mulig for sola å skinne inn, og evt hvordan hele nærområdet der ser ut, men min idè ville ha vært noe som f.eks gått nææært og hatt en små-diffus bakgrunn med solstråler som henger over skogen, evt tåke, JA tåke hadde gjort seg.

Iallefall noe slikt der man kan forestille seg hvordan mopeden på en måte har det i sin stillhet, og hva den ser gjennom sine øyne....

Jeg høres nok litt svevende ut, men ble bare litt carried away :dribble:

Hva med f.eks etterbehandling med selektive farger der mopeden er den eneste som har farger? Den blå fargen der var noe å feste øynene på..

Vet ikke hva du har av objektiv men et fastobjektiv med passe grei lysstyrke for å samtidig få fin bokeh på det hele høres fint ut...

Lenke til kommentar

Flere gode forslag her nå. Lengre ifra, nærmere....folk er forskjellige. Det er flott!

Det var faktisk vekslende sol/overskyet den dagen. Akkurat da jeg tok disse bildene var det overskyet. Noe jeg i utgangspuktet tenkte kanskje var bra for å ikke få så skarpe lys/skyggekontraster. Men det hadde nok blitt langt mer spennende med solstråler som skinner gjennom krattskogen. Tåke er alltid en vinner, men ikke så vanlig her i Trondheim.

Blir vel flere turer i samme omerådet, så skal prøve med 50mm'ern. Og litt andre vinkler.

Ellers er jo svarthvitt/farger en klassiker. Kan kanskje funke med en slik skarp blåfarge, men ikke så veldig fan av stilen. Selv om det på de rette bildene kan funke svært godt.

Diffus bakgrunn? Vil ikke det fjerne mye av poenget med bildet? Er jo kontrasten mellom skog og teknologi. Blir det ikke da litt feil at skogen blir blurry og anonym? Eller vil det forsterke følelsen av forfall?

Tror også at både sommer og høst vil gjøre bildet langt mer spennende. Begge gir flere farger. Noe jeg mener dette bildet trenger.

Dette er flotte innspill. Kom gjerne med flere.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Et gammelt vrak som dette er alltids et funn. Men det er som oftest vankelig å få tatt gode bilder av disse vrakene ...

Jeg er enig i forslagene om å gå nærmere. Omgivelsene er ikke veldig spennende og da er de bare i veien. Et annet problem her, er at sykklen og bakgrunnen går litt i hverandre. Er usikker på hvordan du kan løse det ...

Lenke til kommentar

Da har jeg vært ute i natt og lekt meg litt med lommelykt.

post-20387-1274313211,467_thumb.jpg

All lyssetting her er gjort med ei lita LED-lykt. Lukkertid er 33 sek.

Prøvde å få til en litt drømmeaktig feel, men det lignet mest på et blitsbilde. Har iallefall kommet en god del mer grønt, noe som i seg selv gjør bildet mer frodig.

Innspill på denne utgaven? Hva kunne/burde blitt gjort anerledes?

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...