Bykatt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei, Sony Vaio kommer til Norge "offisielt" i juli. Ikke flame meg, men min personlige mening er at nå kommer det en PC som er like stilig som Mac, men med et OS der jeg kan kjøre de programmene jeg har lisens til. (RandiA -- dette er noe for deg også... ) Til saken: Jeg har sett at Vaio har et kjempeutvalg av modeller, men aner selvsagt ikke om alle disse kommer til Norge. Men jeg vet at mange nordmenn har Vaio kjøpt i utlandet. Har noen noen formening om en modell som passer for å redigere bilder? Jeg bruker Adobe Elements. Jeg antar at det jeg mener er en med bra skjerm og grafikk-kort, samt rask stor HDD og mye minne, men jeg er sannelig ikke sikker selv. PS! Jeg antar denne postingen passer bedre på et PC-forum, men det er liksom her jeg henger, da... Lenke til kommentar
cFc Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei, Sony Vaio kommer til Norge "offisielt" i juli. Ikke flame meg, men min personlige mening er at nå kommer det en PC som er like stilig som Mac, men med et OS der jeg kan kjøre de programmene jeg har lisens til. (RandiA -- dette er noe for deg også... ) Til saken: Jeg har sett at Vaio har et kjempeutvalg av modeller, men aner selvsagt ikke om alle disse kommer til Norge. Men jeg vet at mange nordmenn har Vaio kjøpt i utlandet. Har noen noen formening om en modell som passer for å redigere bilder? Jeg bruker Adobe Elements. Jeg antar at det jeg mener er en med bra skjerm og grafikk-kort, samt rask stor HDD og mye minne, men jeg er sannelig ikke sikker selv. PS! Jeg antar denne postingen passer bedre på et PC-forum, men det er liksom her jeg henger, da... Vaio E vil nok være best her. Beste grafikkkortet, harddisk på en tilfredstillende størrelse og ikke minst en knallskjerm som Vaio alltid har. Skjermen er jo selfølgelig viktig. Ellers har man jo også Z'en, 13 tommer, 1,4 kilo med i5/7 og gt 330, men full HD! Hvis du vil ha en ultraportibel som også presterer over det aller meste så er denne tingen! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Takk for svar! sony.no har nå lagt ut noen modell-omtaler, og jeg kommer til å gå for en E. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det var på tide at Sony fikk ut fingeren. Kan være enig i at en E serie bør være passende. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Desverre har 15 " med best prossessor og grafikkkort kun en HD-klar skjerm. Så jeg ville kanskje revurdert det. 14 " som man får i flere farger finnes med I3 og 1600*900. Men da med 5175HD (mener jeg). Budsjett? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Desverre har 15 " med best prossessor og grafikkkort kun en HD-klar skjerm. Så jeg ville kanskje revurdert det. 14 " som man får i flere farger finnes med I3 og 1600*900. Men da med 5175HD (mener jeg). Budsjett? Jeg tror en 5175HD holder lenge til bildebehandling, ihvertfall så lenge man ikke bruker et program som kan nyttegjøre seg av GPU'en. Men 1600*900 på 14" skjerm? Det blir fort en utfordring for synet. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Budsjettet = feriepenger - månedslønn Jeg har tenkt å bruke nok penger til at jeg blir fornøyd både med utseende og ytelse, tenkte 12000 kr som maks. Men har ikke oversikt over hva man får for pengene for tiden, og sony.no har praktisk nok ikke lagt inn priser enda. Tror jeg ender med å gå for 15", kan også funke med 14". Z-en er nydelig, men litt liten (?) til billedredigering, bare 13". Må understreke at jeg driver billedredigering på amatørnivå, men erfaringsmessig er det greit å kjøpe noe jeg kan ha noen år, etter hvert som oppgraderinger av software krever stadig bedre hardware. Spill begrenser seg stort sett til et slag Tetris. Hadde dere andre anbefalinger enn E og hva betyr forskjellen på skjermene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Z-serien er direkte lekker. Bra ytelse og god oppløsning på skjermen i tillegg. Men 1600x900 på 13.1" skjerm - det krever et godt syn eller dedikerte databriller. Men jeg er redd du må ut med mere enn 12 lapper for den - men det er den verdt. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Z vil ligge på noe under 20 000 for den billigere versjonen. Den koster godt over 1600 pund i england, og vil ligge der i Norge og. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Z vil ligge på noe under 20 000 for den billigere versjonen. Den koster godt over 1600 pund i england, og vil ligge der i Norge og. Pricey Kanskje litt overkill for å spille Tetris? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Ja det vil jeg si hehe. Dog har den kanskje markedets beste skjerm, SSD disk, veier 1,4 kilo så den er i vektklassen til Macbook AIR, veldig tynn samtidig som den har et veldig behagelig tastatur. Den kommer i skikkelig chassis, uten å ha typiske varmeproblemer. Rundt 4-5 timers batteritid. Samt at den eier stort sett alle andre 13 " i verden. Scorer rundt 10 000 poeng i PC vantage, der blandt annet macbook pro 15 " med tilsvarende prossesor scorer 6500. http://www.laptopmag...ony-vaio-z.aspx Disse specsene og den fysiske størrelsen er helt unikt. Så har man lyst på den så er det bare å betale Endret 11. juni 2010 av cFc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg selv er glad i kompakte laptopper (har idag bl.a. en Asus UL20A) og må være enig i at denne er bortimot "perfekt". Det eneste aber (bortsett fra pris) er at skjermen har for høy oppløsning til at jeg kan bruke den komfortabelt. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det er jo selfølgelig mulig å skru ned oppløsningen da Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det er jo selfølgelig mulig å skru ned oppløsningen da Tror nok ikke det :!: Grunnen til at det er et dårlig forslag, fordi det er få ting som er mer ubrukelig enn en LCD som viser et bilde som ikke er i "native" oppløsning. Får nok heller få meg nye databriller... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Etter å ha sett priser på modellene som blir tilgjengelige i Norge fra starten 5. juli, går det nok mot en E, ja. Heftige farger, tror jeg feigt velger hvitt eller svart. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Etter å ha sett priser på modellene som blir tilgjengelige i Norge fra starten 5. juli, går det nok mot en E, ja. Fikk ikke telefon fra Hamar denne uken heller? Heftige farger, tror jeg feigt velger hvitt eller svart. Ikke Barbie Rosa på deg altså? Hvis finishen er glossy, så tror jeg hvit er det bste valget; sort glossy blir så fort fettete at du enten begynner med hvite hansker eller pusser på PC'en 4-5 gamger om dagen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg selv er glad i kompakte laptopper (har idag bl.a. en Asus UL20A) og må være enig i at denne er bortimot "perfekt". Det eneste aber (bortsett fra pris) er at skjermen har for høy oppløsning til at jeg kan bruke den komfortabelt. Du vet at man kan øke fontstørrelsen? Stor oppløsning er kun en fordel til bilderedigering. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Auch, en Vaio Z hadde vært drømmen. Men når tilogmed Vaio S blir en smule pricey så jaaa Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kunne tenkt meg en Vaio F egentlig - da hadde nok den stasjonære forsvunnet fort som F. Men F modellene er brukbart spekket i forhold tilpris, synes jeg. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Etter å ha sett priser på modellene som blir tilgjengelige i Norge fra starten 5. juli, går det nok mot en E, ja. Fikk ikke telefon fra Hamar denne uken heller? Heftige farger, tror jeg feigt velger hvitt eller svart. Ikke Barbie Rosa på deg altså? Hvis finishen er glossy, så tror jeg hvit er det bste valget; sort glossy blir så fort fettete at du enten begynner med hvite hansker eller pusser på PC'en 4-5 gamger om dagen Jeg vurderte det et øyeblikk. Så kom jeg på at jeg skal ha den PC-en mer enn en sesong. Hvit er en god idè, med mindre det er en plastic fantastic følelse over den. Og dessverre ingen telefon fra Hamar. Hadde kanskje hjulpet å levere en kupong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå