-Just-Me- Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) I 1. vgs så hadde vi prøve i akkurat dette. Jeg husket 48 stater tror jeg, og brukte en metode som hjalp veldig. Jeg tok førstebokstaven foran hver stat og satt sammen til et ord, feks nedover langs vestkysten: WOCANT- Washington, Oregon, California, Arizona, New Mexico, Texas. Og rett etter Texas kommer Louisiana. Beveg deg da oppover og lag ordet LAMIM-Louisiana, Arkansas, Missouri, Iowa, Minnesota. Osv... Endret 15. mai 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Det fungerte tydeligvis ikke så bra, for Ohio burde vel være Oregon? Men altså, lur måte å gjøre det på. Lage forkortelser du husker, f.eks. husker jeg alltid sin-mot-hyp, altså sinus=motstående katet delt på hypotenus. Samme med biologi, IPMAT er forskjellige faser - interfase, profase, metafase, anafase, telofase, og de er i riktig rekkefølge. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ja det hørtes kjempe enkelt ut Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Det fungerte tydeligvis ikke så bra, for Ohio burde vel være Oregon? Men altså, lur måte å gjøre det på. Lage forkortelser du husker, f.eks. husker jeg alltid sin-mot-hyp, altså sinus=motstående katet delt på hypotenus. Samme med biologi, IPMAT er forskjellige faser - interfase, profase, metafase, anafase, telofase, og de er i riktig rekkefølge. Haha pokker, retta nå Tror du glemte prometafase Blir det ikke: Interfase, profase, prometafase, anafase, telofase og cytokinese. Interfasen er vel ikke en del av meiosen for den begynner med profasen, sant? Haha biologi <3 Endret 15. mai 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 IPMAT har jeg bare brukt som en enkel modell, du har jo flere mellomfaser, men til raske illustrasjoner så holder det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå