duttis Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei. Tenker å lage meg en veldig god handsfree til å ha i bil og har kommet på en ide. Må prøve å forklare så godt jeg kan med ord og håper at dere forstår. Slik tlf funker idag så har jeg kjøpt en orginal htc mic med jack inngang slik at jeg kan koble ekstern headsett på denne. Det funker slik at jeg kobler mic`en inn i tlf (jack) og koss headsett inn i mic`en(også jack). Når jeg er ute og jobber får jeg brukt tlf som mp3 spiller samtidig som jeg kan ta imot tlf samtaler. Jeg har kjøpt aktiv holder til denne tlf, og ser at jeg kan støpe inn en jack i denne holderen, dvs at når jeg putter tlf i laderen vil den (selvfølgelig) lade og den er tilkoblet stereoanlegget. (jack fra tlf inn på "aux inn phono" på spilleren) jeg kan nå høre på musikken jeg har lagret på tlf rett på spilleren. Det jeg tenker er at jeg kan også koble en ekstern mic som jeg fastmonterer i bilen på kabel, da vil jeg få overført lyden av stemmen på bilhøytalerene og jeg kan kjøpe en god mic som er retningsbestemt slik at folk hører meg bra. Det som er mest gull med denne løsningen er at når jeg putter tlf i den aktive laderen er jeg automatsik koblet opp med en handsfree funksjon pluss at jeg har all musikk som er lagret på tlf tilgjengelig i bilen. Er det en måte å koble dette på eventuelt et godt produkt å kjøpe? Jeg har jack inngang på tlf og phono inngang på bilstereo. Plis svar meg på denne eventuelt spør hvis dere ikke skjønner hva jeg mere så kan jeg ta bilder o.l for å bli forstått. Viktig at jeg får dette til å funke. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Er det en "fire-polt" jack til mic og headset eller er det 2 stk separerte jack, en til mic og en til headset? Om det går eller ikke blir vel avgjort i hva som skjer med disse i/o når de dokker telefonen? Hvis mikrofon inngangen fortsatt er aktiv når du har telefonen dokket skal det vel gå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå