Gå til innhold

Leter etter gode bybilder

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leter etter gode bybilder av Bergen. Tenkte google var en god idè men der finner jeg mye rart og ikke minst for dårlig oppløsning. Leter etter kule bilder av Bergen jeg skal få trykt opp i svart/hvit, hive inni ramme og henge på veggen. I tillegg skal bildene være i stående format. Så noen bilder av bygninger i NY og tenkte det ville vært kult å ha slike av Bergen.

Noen som vet om gode nettsider hvor man finner bybilder i god oppløsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for tips. Har funnet et par kandidater som passer bra.

Jeg tenkte at det hadde vært fint å ha dem i svart/hvit. Er det bare å velge grayscale-mode i PhotoShop eller er det andre ting man bør gjøre for å få fine svart/hvit bilder?

Lenke til kommentar

takk for tips. Har funnet et par kandidater som passer bra.

Jeg tenkte at det hadde vært fint å ha dem i svart/hvit. Er det bare å velge grayscale-mode i PhotoShop eller er det andre ting man bør gjøre for å få fine svart/hvit bilder?

For det første bør du vel kanskje spørre personene som har tatt bildene om det er greit at du laster dem ned, tukler med dem og henger de på veggen!

Lenke til kommentar

Adjustment Layer - Black & White, så er det bare å justere til du blir fornøyd. Grayscale mode gir ofte grå og kontrastløse bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...