Gå til innhold

var big bang starten på alt?

Anbefalte innlegg

Hvorfor vi er, er for å spre gener, som alle andre levende vesner på planeten, vår oppgave er å spre menneske gener, noe vi er veldig flinke til da det er snart 7 milliarder av oss.

Alle 7 milliarder mennesker stammer fra en enkelt dame som levde for ca. 150 000 år siden.

Hvorfor er ikke et aktuelt spørsmål. Jeg vil påstå at det ikke er en mening med noe.

Det gjør ikke livet noe mindre vakkert og fantastisk. Tvert om. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle i verden er ikke Kristne, så det stykket blir feil.

Neida, det gjør ikke det. Det er nokså logisk at hvis andelen kristne skulle holdt seg likt måtte antallet kristne steget med like mange prosent som befokningsveksten generelt.

Lenke til kommentar

Hva: Vi er dyr, bygget opp av ørsmå partiklar slik som alt annet.

Hvorfor: Fordi Big Bang førte til Jordens skapelse, en planet som har et miljø som er veldig tilrettelagt for liv. Tilfeldigheter førte til livets skapelse og utvikling, og mennesket finnes som en følge av flere millioner år med evolusjon.

Lenke til kommentar

Hvorfor vi er, er for å spre gener, som alle andre levende vesner på planeten, vår oppgave er å spre menneske gener, noe vi er veldig flinke til da det er snart 7 milliarder av oss.

Alle 7 milliarder mennesker stammer fra en enkelt dame som levde for ca. 150 000 år siden.

Hvorfor er ikke et aktuelt spørsmål. Jeg vil påstå at det ikke er en mening med noe.

Det gjør ikke livet noe mindre vakkert og fantastisk. Tvert om. :)

Det er ikke vitenskaplig, det er philosofisk,

Vitenskaplig er vi menneske gen spredene maskiner.

Akurrat som Elefanter er elefant gen spredings maskiner osv.

Det er derfor vi er her.

Når det er sakt bryr jeg meg fint lite om den biologiske grunnen jeg her her, selv nyter jeg bare det korte vidundlige livet, som er litt mindre kort takket være vitenskapen

Lenke til kommentar

Bortsett fra at det går i mot alle oberservasjoner gjort de siste 20 årene.

Massen/energien har altid vært der, men for 13.72 milliarder år siden skjedde det noe som gjorde at dette ekspanderte, sånn som det er nå ser det ut som det bare vill forsette å ekspandere til alle galaxser er en ensom oase i et tomt univers, kanskje til og med galaxser vil begynne å gå i oppløsing og enkelt kloder vil bare være alene uten å kunne se noe som helst av andre kloder

Ah, Hubbles Lov, rødforskyvningsloven? Har ikke fått satt meg inn i den helt, så litt usikker på åssen den fungerer..

btw, den ble først formulert i 1929 etter noen tiår med observasjoner, så den er nok litt eldre enn 20 år wink.gif

Nja det er ganske nylig(siste 20 årene) at det ble klart at universet ikke bare ekspanderer fortere og fortere(dette viste vi) Men de regnet ut om massen i universet overstiger energien, altså er det mer masse enn energi vil ekspansjonen stoppe etter en stund og the big cruch setter inn, menn vis energien overgår massen vil universet bare forsette å ekspandere. Vi fant da dette ut pga. vi oppdaget mørk materie og mørk energi, vi viste ikke om mørk materie var størst eller eller mørk energi, nå vet vi at det er ca. 70% mørk energi og dette er nok til å drive ekspanderinga i det uendlige.

Så universet vil ekspandere og bli kaldere og kaldere så hundrevis av milliarder av år fra nå, vil universet bare en dødt kalt sted, med milliarder på milliarder av lysår mellom hvert dødt solsystem

Bare lurer, hvilken kraft er det som gjør at universet ekspanderer fortere og fortere? Denne biten klarer jeg rett og slett ikke å wrappe hodet rundt, for en må jo rett og slett tilføre energi for å kunne akselerere.. og som Hubbles lov sier så vil avstand og aksellerasjon øke proposjonelt uten at jeg helt skjønner hvorfor.. kort spurt: hva dytter? stråling?

Lenke til kommentar

Ja hva kommer vitenskapen med?

Skal vi se,

5. Forklarte oss hva og hvorfor vi er.

Damn, her er det noe jeg ikke har fått med meg. Kan du utdype?

Vi er Eukaryote's vi er ryggvirvel dyr, vi er annimote, vi er pattedyr og vi er primater, for å være nøyaktig er vi menneskeaper eller great apes på engelsk, vi er en under art av Homo sapiens, som heter homo sapiens sapiens.

Når du først skal spre stor kunskap (noe du gjør) så må du ikke glemme å nevne at det hele startet med noe som vi så fint kaller prokaryote:) Altså encellete organismer som bakterier og virus.

Men når vi først skal blande religion inn i diskusjonen så kan jeg like så gjerne komme med litt innspill fra filosofiens verden. (Immanuel Kant) Den transcendentale idealisme er noe jeg selv har fundert på selv før jeg begynte å lese om disse filosofene og deres ideologier. Altså; hva kan jeg vite? Dette etiske spørsmålet kan dere lese om i Kritikk av den rene fornuft av Immanuel kant. Kort oppsumert så er konklusjonen til denne ideologien at man aldri kan vite noe for sikkert, verken med hensikt eller undring.

Det jeg vil fram til er at vi kan aldri vite noe for sikkert. Vi kan aldri helt sikkert vite noe som helst av religion, selv med vitenskap kan vi aldri vite sikkert hvordan ting har oppstått, slik som for eksempel big bang.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

Jeg ser at det argumenteres med at Amazonas har et balansert økosystem, men da kan jeg spørre: hva er meningen med mennesker da? Alt vi gjør er å ødelegge økosystemer og forurense planeten. Ikke mye langtenkt skaper dette her...

Lenke til kommentar

Gud.

Gud kommer med liv og kjærlighet.

Hva kommer trangsynte vitenskapsmenn med? - Propaganda

Jeg velger å svare deg med et sitat fra Terry Pratchett:

"The truth may be out there, but lies are inside your head"

Ha en ellers fin helg!

Lenke til kommentar

Jeg ser at det argumenteres med at Amazonas har et balansert økosystem, men da kan jeg spørre: hva er meningen med mennesker da? Alt vi gjør er å ødelegge økosystemer og forurense planeten. Ikke mye langtenkt skaper dette her...

Du har ikke hørt om fri vilje?

Lenke til kommentar

Det er det jeg kaller kverulerende filosofi,

Sprøsmålet er, er viten så flyktende at når du skal gå ut en tur, velger du å gå ut vindet i 4. etasje i stede for trappa fordi vi aldri kan vite noe helt sikkert?

Vel om du hopper ut av et vindu i 4 etasje så kan det hende det er noe som redder fallet ditt og du kommer helskinnet ut av det, mens om du går ned trappen kan du enten falle å brekke foten eller bli knivstukket av en forbipasserende. Du vet aldri. Men det som får oss til å velge trappen er rett og slett fornuft og instinkt.

Det kan hende det virker som en kverulerende filosofi pga måten jeg framstilte den på. Les heller som sakt Boken av den rene fornuft av Immanuel Kant. Filosofer har tross alt argumenter for ideologiene sine som de kan forklare bedre en hva jeg kan.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg her, hvis jeg er litt brå!

Jeg har slitt Kjempe lenge, maneg år, pga dette med tanken om en gud!!!!!!

Jeg har bedt og bedt, men har han hjulpet meg? Hellvette heller!!!!

Har jeg da grunn til å tro på dette eventyret???? NEI!!!

Det er ikke så jævlig enkelt for alle, skjønner dere kristne perfeksjonister!

Jeg har slitt med tanken som : Hvis gud finnes, straffer han meg hvis jeg gjør noe galt??

- Hvis jeg ber om noe jeg egentlig ikke vil, gjør han det da?

har også slitt med tavngstanker, noe jeg gjør ennå.

Har litt vanskelig hår forresten, så er sånn at jeg må ordne det før det er helt tørt, og etter det er tørt. Noe som da blir minst to ganger som oftest.

Sliter med tallet to og fem.

Da tenker jeg : Åneei, jeg må ordne det en gang til, eller så blir jeg nervøs, blir da urolig!

Men det kan ikke være sånn, hvorfor vil en gud la meg lide sånn?

Tror dere virkelig at det er sånn?

Unnskyld meg, men folk som hadde sagt de trodde på spøkelser, hadde sett et, eller lignende. hadde blitt lagt inn, det burde nesten også dere blitt.

Det er en teori som heter "BIG BANG". Har dere kristne hørt om den?

Den er den mest populære innen vitenskapen.

Selv tror jeg massen alltid har eksistert, for noe må jo alltid ha vært.

Så under big bang ble alt skapt. Dette er vel også det mange (de fleste innen vitenskapen tror?

Jeg mener ikke å gå til noe person angrep på noen her, for all del!

Men jeg har slitt, slitt og slitt så utrooolig lenge!

Jeg jobber hver dag for å komme videre!

Og gud er så usansynnsynlig som det kan få blitt, det strider i mot alt!!

Vitenskapen har bevist at det startet med big bang, hvertfall mest sannsynlig.

Og som sagt har jeg sagt hva jeg tror!

Jeg synes det er trist på en måte, vi er til av små organismer, vi lever nå , kanskje 1 minutt, kanskje en dag, kanskje 10 år, kanskje 100, kanksje vi aldri blir født.

Og en dag dør vi, og blir ALDRI igjen!

Er ikke det litt sykt? Merkelig tanke, spør du meg....

Men sånn er det bare, mest sannsynlig! ElleR?

Derfor, ettersom åssen livet mitt har vært, blir jeg så irritert over at dere kristne kan tro på en 2000 år gammel bok, istedefor det som er bevist!

Det er helt sykt! Jeg er syk selv, som har trodd på det, og fortsatt er usikker!

Jeg ønsker virkelig ikke at denne tråden skal bli stengt, og jeg håper alle kan se bak at jeg er litt hissig her, for diskusjon.no har faktisk hjulpet meg mye, det er så mange kunnskapsrike og snille mennesker her!

Så for all del, nå har jeg fått ut alt jeg ville si, så alle kan nå bare diskutere videre!

Takk til absolutt alle som skriver : )

Lenke til kommentar

Denne tråden er en kopi av denne tråden. Man kan selvfølgelig argumentere for at denne har andre premisser da den er plassert i en annen kategori, men jeg har vanskelig for å tro at vi får mer ut av denne enn den andre. De samme personene kommer nok med samme regler om og om igjen.

Jeg har ikke lest meg gjennom hele tråden, men det har kommet inn noen rapporteringer og erfaring sier meg at vi står på samme sted nå som før. Jeg velger derfor å stenge tråden. Er det noen som vil ha denne gjenåpnet og som oppriktig mener de har noe å tilføye det som allerede er blitt sagt hundre ganger før så send meg en PM så skal jeg gå gjennom tråden og vurdere det. Får jeg derimot ingen PM så anser jeg det som et tegn på at ingen er særlig interesserte i å fortsette med dette og den vil dermed forbli stengt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...