Gå til innhold

var big bang starten på alt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du at det er uten grunn at det blir 283 tusen kristne HVER DAG?

Selfølgelig er det noe mer enn bare en "Gud".. han lever..

Det er flere milliarder fluer som liker bæsj. Det betyr ikke at det er godt.

Forøvrig så vil jeg bare si at det er ikke en bedre forklaring å si at en gud har skapt universet enn at det kom fra big bang. Like uforklarlig begge deler.

Lenke til kommentar

Bra skrevet Thomas.

Er egentlig like uforklarlig begge deler, selvom jeg heller mot vitenskapen.

Det er jo godt mulig at det faktisk startet med big bang, før dette fantes ikke tid og masse.

Men noe må jo alikevell ha vært før det, noe som skapte smellet, mener jeg..

Det er dette vi skulle hatt en forklaring på..

Lenke til kommentar

NEI!

Ikke gud!

Men det må finnes noen tanker rundt dette, for ingenting kunne vært evig, tror jeg da..

Eller kanskje, kanskje det er noen som har vart evig, som skapte smellet..

Skulle så gjerne hatt noen teorier, som hadde vært litt troverdig.

Lenke til kommentar

For d første så mener jeg at BB ikke kan ha vert starten på alt, for noe må (som trådstarter nevnte) ha forårsaket BB. For det andre så har vi ingen anelse om hvor stort verdensrommet er. Kan hende BB bare var og mest sannsynligvis var en liten kinaputt i dette utenkelige store rommet.

I motsettning til trådstarter som ikke klarer å se for seg at universet alltid har eksistert, så klarer ikke jeg å se for meg at ingenting har eksistert. Dette mysteriet er ikke opp til oss å løse, om det i det hele tatt skal løses en dag.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

Gud.

Gud kommer med liv og kjærlighet.

Hva kommer trangsynte vitenskapsmenn med? - Propaganda

Dobbeltpost!

Jeg vil påstå at Religion er mer propaganda en vitenskap. Vitenskap har argumenter og "bevis" rundt teorien. Hva har religion? Et par bøker med etiske normer som sier oss hvordan vi SKAL leve?

Propaganda.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager, men dere er trangsynte som tror på all propagandaen som trangsynte "vitenskapsmenn" kommer med. Seriøst, hvis dere tror at det som skjer i menigheter i Norge er Placebo. Så dra til Afrika, for der ser dere demoner og hekseri som bli befridd i Jesu navn. - Jeg har sett det og jeg er ikke blind eller følelsesløs.

Jeg synes ikke at det er en stor investering, hvis dere kommer til himmelen ut av det.

- David

Endret av dih
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, men dere er trangsynte som tror på all propagandaen som trangsynte "vitenskapsmenn" kommer med. Seriøst, hvis dere tror at det som skjer i menigheter er Placebo. Så dra til Afrika, for der ser dere demoner og hekseri som bli befridd i Jesu navn. - Jeg har sett det og jeg er ikke blind eller følelsesløs.

Jeg synes ikke at det er en stor investering, hvis dere kommer til himmelen ut av det.

- David

å ja, evig liv er et godt salgs argument, problemet er at det er like fake som alle de tynne menneske som har blitt slik fordi dem kjøpte noe på TVshop.

Lenke til kommentar

Gud.

Gud kommer med liv og kjærlighet.

Hva kommer trangsynte vitenskapsmenn med? - Propaganda

Fra det lille jeg husket fra barneskolen og kristendomsundervisningen vi hadde da, så var ikke akkurat Gud beskrevet som en kjærlig Gud. I alle fall ikke i det Gamle Testamentet. Jeg mener, hva er poenget med "elsk meg eller brenn i helvete din forbanna slyngel"-mentaliteten?¨

Når det gjelder on topic tror jeg heller på at Big Bang er bare all massen i universet som samlet seg til ett punkt og skapte en eksplosjon.

For tiden er jo massen i akselerasjon på vei bort i fra dette punktet, men det kan tenkes at etter hvert så vil akselerasjonen vil bremse ned og gjerne snu, slik at massen nok en gang møtes i ett punkt og det vil skje flere Big Bangs i fremtiden.

edit: la.til.no

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Beklager, men dere er trangsynte som tror på all propagandaen som trangsynte "vitenskapsmenn" kommer med. Seriøst, hvis dere tror at det som skjer i menigheter i Norge er Placebo. Så dra til Afrika, for der ser dere demoner og hekseri som bli befridd i Jesu navn. - Jeg har sett det og jeg er ikke blind eller følelsesløs.

- David

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er muslimene i sterk fremgang?? Kom med tall :)

F.eks. i perioden 1990-2000 økte antallet muslimer med 2,13%, mens antallet kristne økte med 1.36%. I samme periode økte verden befolkning med 1.41%, så andelen kristne gikk faktisk litt tilbake.

http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_demographics#Trends_in_adherence

OG, det er ikke mye vitenskap og fakta som taler for. Det er bare trangsynte forskere i Norge som er i mot Gud. Mens resten av verden snur.

Nå avslører du bare at du så til de grader tror det du vil tro. I USA, som er det mest kristenekstremistiske landet i Vesten, ble antallet ateister mer enn doblet fra 1990 til 2001.

Lenke til kommentar

så, ducktoy, du tror at massen alltid har eksistert?

Og at det var det som startet big bang?

Jepp, det tror jeg, med bakgrunn i termodynamikkens 1. lov: Energi kan verken oppstå eller forsvinne.

edit: la til lovteksten

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...