KaffeKarsK Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hei, Jeg holder på å pusse opp et lite bad på ca. 4kvm. Det har vært belegg på betongen, under flisene. Forøvrig er det varmekabler. Nå skal jeg legge belegg over betongen, men fikk beskjed fra firmaet som skulle gjøre dette at gulvet måtte avrettes først. Det var bare litt avretning over 2 kvm. Har pratet med et mur/flis-firma som mener det er så lite avretning som skal til, at man bare skal bruke flislim istedet for avretningsmasse. Over dette skal belegget legges. Er litt skeptisk siden det er så mange faktorer. Varmekabler under betongen, som skal avrettes med flislim hvor belegget skal legges.. Høres dette fornuftig ut? Synes det var greit å sjekke, ettersom jeg aldri har vært borti dette temaet før. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) En tegning hadde faktisk hjulpet en hel del. Selv er jeg elektriker og av erfaring anbefaler jeg deg å hakke opp møkka. Gulv på gulv på gulv på gulv som dette går somregel galt. Få¨ett skikkelig underlag og ny varmekabel så skal du se det ordner seg. Jeg antar også at varmekabelen som ligger ikke akkurat er ny. Det er absolutt verdt de ekstra kronene med tanke på hva som kan skje om det ikke går helt som det skal! PS. Husk nå for guds skyld å få ned en godkjent membran med garanti! Endret 12. mai 2010 av Sacro Lenke til kommentar
KaffeKarsK Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Det er et lite bad som kun skal brukes når badstuen er i bruk, ellers vil badet stå ubrukt 360 dager i året, og varmekabler er ikke nødvendig å bruke. Hadde det vært primærbadet så ville jeg byttet varmekabler å lagt ny betong over. Kablene ligger et stykke under betongen, så belegget vil få et fint betonggulv som underlag. Det jeg er urolig for er å bruke flislim som avretting. Det er kun snakk om svært lite, men alikevell. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Når det gjelder avrettingen vil fliselim ALDRI bli helt jevnt. Ikke så mye mere å si om det. Mye belegg sprekker hvis det ikke er rettet sikkelig. Så billig det er å sparkle gulvet skikkelig så vil jeg nå si at du bør avrette med vanlig flytemasse. Pass på fall om du skal ha det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå