Delvis Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Aller video-opptak og videorip jeg foretar, ser ut til å få en svak rødlig linje litt øverst i bildet. Noen som har peiling hva det er..? Endret 12. mai 2010 av groenn Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Skjermen din, kanskje? Ser ingen rød linje på bildet ditt. Prøv også å endre oppløsning på skjermen din - kan kanskje være moiré eller noe? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ser ingen rød linje jeg heller. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Skjermen din, kanskje? Ser ingen rød linje på bildet ditt. Prøv også å endre oppløsning på skjermen din - kan kanskje være moiré eller noe? Ja dere har rett. Det ER på skjermen. Bare at det viser bedre på videoer enn utenom. Av en eller annen grunn. Den er ganske svak, så det er forsåvidt en bagatell. Men skulle jo gjerne skjønt hva som gjør det. Skjermen er et 4 år gammelt LG 37" LCD tv. Som forøvrig har fungert glimrende. Ser linja er der når jeg skrur over på TV også. Den er horisontal, ca 1,5 cm bred, og strekker seg over 62 cm (av 80) på midten, 10 cm ned fra øvre kant. Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Vil anta det er skjermkortet det er noe galt med, har du prøvd en annen maskin på samme skjerm? Samme maskin på en annen skjerm? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Vil anta det er skjermkortet det er noe galt med, har du prøvd en annen maskin på samme skjerm? Samme maskin på en annen skjerm? Som sagt: Linjen viser når jeg skrur over på TV også. Da har det vel neppe med Pc'en å gjøre? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hvis du skrur over på tv'en og den er koblet til samme maskin så har det ALT med pc'en (eller en av komponentene inni) å gjøre. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Hvis du skrur over på tv'en og den er koblet til samme maskin så har det ALT med pc'en (eller en av komponentene inni) å gjøre. Eh.. Altså Pc'en er koblet til TV-apparatet med en skjermkabel. Tv (fra GET) er kabel fra vegg til dekoder, og så scartkabel derfra til samme TV-apparat. Linja viser på begge deler. Kan det da ha med Pc'en å gjøre? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Nå hva sier dere, kan det ha med Pc'en å gjøre når det er koblet slik? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Koble fra pc'en. Ser du da streker på bildet fra dekoder? ..i så fall er det tv'en. Ellers: er alt sammen jordet? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Ja burde selvsagt tenkt på det Nei streken går bort far Tv skjermen når kabelen fra PC tas ut. Det er forresten HDMI kabel, og ikke skjermkabel som jeg sa. Ok da er det altså Pc'en som gjør det. Takk Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Har funnet ut noe merkelig. Når jeg la en mørkegrå bakrunn, ser jeg linja tydeligere. Og da ser jeg at det er min egen startside for nettet som viser! Det er den grønne linja der. Og det er en link til google midt på. Den klarte jeg se at det er den som vises svakt som en rød linje. Men hvordan i huleste..? Den viser jo selv om nettleseren er av? Og så til og med på TV?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå