astroide Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg prøver å koble 2 pcer opp i nettverk igjennom en router, men jeg får det ikke til. Så jeg lurte på om det er noen som vet hvordan man slår av brannmuren i disse opprativsystemene?? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Win2000 har ikke implementert brannmur. Muren i XP slår du av under egenskaper for nett tilkoblingen. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Brannmuren er ikke aktiv hvis du selv ikke har slått den på----kan slås på i avanserte egenskaper for nettverkskortet. Derimot kan det være NAT firewall i routeren, men jeg tror ikke det er det som er ditt problem. Får du kontakt med routeren med maskinene? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Ja da jeg får kontakt med routeren med begge maskinene. Er inne å surfer med begge pcene, men jeg får de ik eopp i nettverk så var det noen som sa at det var brann muren det kunne gjelde Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Får du pinget den andre maskinen....hvilke ip-adresser har du tildelt? Hvilket nettverk setter du opp? Skal du bruke vanlig deling over nettbios? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 vet ikke åssen jeg pinger. Prøver å sette opp et home or small office network igjennom en router is050p. ipene maskinene har fått tildelt er o.o.o.254 og 0.0.0.253. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå