csb3 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hei. eg har et lite problem med pcen min. Eg skulle formatere pcen min og få win7, men eg finner ikke ut hvordan eg kan endre på boot priority. Eg har vert inn på BIOS, men der er ingenting som har med booting å gjøre, eg finne bare ikke ut av hvordane eg kan stille på det. Eg har prøvd kanpper som F2,F8,F12,DEL og enter, men eg kommer bare inn på BIOS. Her er hovedkortet mitt, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485694 Noen forslag til hva eg skal prøve???? Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Hovedkortet er MSI som bruker AMI BIOS (hvis jeg ikke husker feil) Får du opp et bilde som liner på dette ? Endret 12. mai 2010 av johome Lenke til kommentar
csb3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 nei, det ligner ikke i det heletatt fakktisk :-/ Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ok, har du mulighet for å legge ut bilde av din BIOS ? Lenke til kommentar
csb3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 her er min bios http://bildr.no/view/646009 Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg tipper på at det er en av de 4 første valgene. Når du er i " Standard CMOS Feature " og trykker på "Enter " hva skjer da ? Lenke til kommentar
csb3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 da får eg opp en liste av alle harddisker og DVDrommer som er koblet til, ingenting annet :-/ Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Da får du prøve deg på neste , som er "Advanced BIOS Features " Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Den er under advanced features, det tør jeg nesten å vedde på. Er bare å rote i menyene, men det plassert i undermenyer og ikke nyst utover slik som ASUS gjør. Lenke til kommentar
csb3 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 eg fant ut av bootinga no men nå har eg nytt problem selfølgelig, når eg skal innstalere win7 så får eg denne meldingen når eg skal velge harddisk. system was unable to create a new system partition or locate existing sustem partitition Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Står din BIOS i AHCI modus ? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Står din BIOS i AHCI modus ? Det valget har du i Integrated Peripherals: -On-Chip ATA Devices -RAID Mode, her har du valget mellom IDE, RAID og det burde være AHCI der også, som bør brukes til win7, men det skal gå med ide også. Du bør koble strømmen i fra alle de andre harddiskene, som du ikke skal installere win7, og hvis ikke det hjelper, så kan du boote opp pc'en med Partition Wizard cd, brenn iso-fil med feks. ImgBurn "Write an image file to a disc". Prøv å slett den partisjon, du skal installere win7 på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå