Pjotter Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) hei hra akkurat skaffet meg et Canon eos 50D. storfornøyd med bildekvaliteten, og kameraet generelt :)men jeg har fått i oppgave å ta bilder av fotball laget mitt under kamper så trenger derfor et nytt objektiv siden jeg kun har standarobjektivet. jeg har ikke akkurat så mye penger etter at jeg kjøpte 50D så jeg vil helst ikke brukes så mmye penger. men jeg er usikker på hvilket tele objektiv jeg skal kjøpe. makspris 3000, men helst under hvis det er mulig. har sett litt på noen, men vet ikke om disse er noe bra. her ( for billig? ) her her kom gjerne med forslag og hjelp takker for svar. Endret 12. mai 2010 av Simon Aldra Emnetittel endret. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Ville ikke satset på noen av de der, egentlig, i alle fall ikke med tanke på at Canons egen 55-250 er mye objektiv for pengene. Endret 12. mai 2010 av Aetius Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Denne Grunnen er rett og slett den at canon sitt objektiv er bra. Det eneste negative jeg kan si om dette objektivet er at om du ikke har greit med lys blir bildene dine noe mørke. Finnes bedre øbjektiver helt klart, men ikke til denne prisen! Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 takk for raske svar tror nok jeg går den da, men var innom finn og en der hadde et tilbud på 55-200 til 1000 kroner, mare at denne er sigma. er det like bra? eller bør jeg fortsatt ta canon sitt? et spørsmål til. vurderer et billig nærbilde objektiv. er dette greit nok? http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=10549# Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Hva mener du med nærbildeobjektiv? Hvis du snakker om makroobjektiv, for bilder av insekter, blomster etc, så er ikke det objektivet du linker til et makroobjektiv. Canon EF 50/1.8II er derimot et billig fastobjektiv, som er overraskende skarpt i forhold til prisen. Du tenker kanskje på et som EF-S 60mm/2.8 Macro Edit: ..Og som andre har sagt tidligere - til prisen vil man gjerne anbefale EF-S 55-250 IS. Endret 12. mai 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Canon 50mm f/1.8 er et godt kjøp for prisen, og Japan Photo sin pris på det er ganske bra, men noe utpreget nærfotoobjektiv er det ikke. Er det billig makro du er ute etter, er det imidlertid et godt valg dersom du samtidig investerer i et sett med mellomringer fra Kenko eller Soligor. Med Canon-fatning da vel og merke. Den Sigma'n når ikke Canon 55-250 til knærne, så hold deg til canonen. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 okei, da tror jeg at jeg får for 55-200 som dere anbefalte også ser jeg an og venter litt emd macro objektiv. takker for hjelpen Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Kan ikke annet enn å bekrefte her jeg. EF-S 55-250is er er meget godt kjøp. Ellers kan jeg også bekrefte at EF 50mm F1.8II var veldig skarpt. Men bruker du allerede ett 55-250 og ikke har problemer med størrelsen på dette vil jeg heller anbefale deg å bruke originalobjektivet hvis du trenger bilder nærmere. Som andre nevner her er det kansje ett macro-objektiv du er ute etter ? Selv bruker jeg bare ett billig objektiv fra tamron til macrobilder. Bruker det så lite at jeg heller legger til effekter underveis og redigerer senere. Kan kansje si at jeg vil anbefale deg å finne ett 1:1 macro objektiv om du går for et slikt. Jeg valgte Tamron fordi det var det beste jeg kunne finne på lys og skarphet i prisgruppen. Ga noe sånnt som kr. 2.500,- for det. Endret 12. mai 2010 av Sacro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå