joakimlt Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Heihei! Driver og pusser opp en glassfiberbåt, har pusset den helt ned til glassfiberen utvendig og innvendig. Utvendig skal jeg ha på topcoat (er det noe annet og anbefale?) men innvendig har jeg planer om og legge teppegulv Men jeg kan vel ikke legge teppet rett på glassfiberen? da vil den vell bli sabla tung når det blir vått? Så hva anbefales ab billigste sort for og ha under teppegulvet, bare så ikke glassfiberen trekker til seg vann? Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 epoxy primer fåes på spray boks. Det er en gråaktig lakk brukes ofte som grunning før man lakerer fargene siden det er helt tett og fungerer fint som grunning. Lenke til kommentar
joakimlt Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Hvor fåes det? Gelcoat er vel også noe jeg kan bruke? Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 biltema og andre lakk/båt/bil buttiker, Ja gelcoat kan også brukes men det fåes bare i spann så hvidt jeg vet så da må du enten tynne det ut og sprøyte eller rulle det på. Lenke til kommentar
joakimlt Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 http://biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Primerfiller-for-billakk/ Kan denne brukes? Finner bare Epoxy primer på spann på Biltema? Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Den er ikke vantett trur jeg. egentlig så ser jeg at du skal lakke hele båten hvor stor er den? Lenke til kommentar
joakimlt Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Skal ikke lakkere hele båten, skal bare lakkere innersiden av en With 14 Hardtop, så den blir vannfast for jeg legger teppegulv i den Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) åja da ville jeg bare brukt rulle. kjøp epoxy primer spanna og rull det på lettere. Bruk skumrulle. Endret 16. mai 2010 av lanogakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå