Gå til innhold

Sushi restauranter i Bergen?

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til Bergen i morgen og har ekstremt lyst å prøve Sushi! Har hørt det er restauranter der oppe som serverer det.. Noen som vet om noen gode sushi restauranter i Bergen som ligger nære Bryggen?

Anyone.. ? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel den nærmeste bryggen:

Link

Hvordan det smaker eller hva prisen vet jeg dessverre ikke, men det står en del anmeldelser om stedet på siden jeg har linket.

Er du derimot ute etter noe billig og godt kan Ichiban anbefales;) Er vel cc 2-3 min fra Torgallmenningen.

Lenke til kommentar

Har spist på alle sushirestaurantene (bortsett fra Ichiban), Soho er den som gjelder. Nama begynte bra, men har blitt dårligere med årene, nok til at jeg ikke gadd å bruke penger der lengre. Tok et par maki-ruller der for et år siden, helt greit, men ingenting å rope hurra for.

Red sun har jeg vært på to ganger, den ene gangen luktet det urinal i restaurantlokalet.

Sumo har, som Nama, sunket i kvalitet. Sist jeg hadde takeaway derfra (Soho var stengt), fikk jeg 800kr i makiruller, alle stappet med agurk og avocado, rullet i chilipulver.

Så, Soho for min del. De har holdt en jevn høy kvalitet gjennom alle årene.

Lenke til kommentar

psilocybe.. takk for tipset.. skal en tur til bergen om et par uker så får stikke innom soho..

har faktisk aldri vært på sushibar, men har spist en del sushi hjemme, og på jobb.

har brukt disse pakkene de selger i frysedisken på maxi, og er vel de samme som selges på Gardermoens sjømat restaurant.

har du smakt disse? er det produktet noe enn kan kalle sushi, og er det god kvalitet og er det noe en sushi kjenner kan sitte å kose seg med?

på jobb så sliter vi litt med sushi og må ty til slike produkter, for dyrt å lage selv, for mye svinn og for mye timer blir brukt, hvis enn ikke er en etablert bedrift som ikke i hovedsak selger sushi.

Lenke til kommentar

Har smakt et par sånne en gang eller to, og joda, det er sushi per definisjon. Godt er det derimot ikke. Det jeg har smakt og sett er en ganske amatørmessig tilnærming til sushi, alle komponentene er tilstede, men tilberedningen er mangelfull. Proteinene er som oftest utelukkende laks og tunfisk, og aldri særlig fersk. Risen har vært overkokt, feil type og mangler eddiken.

Det går selvfølgelig an å spise en sånn pakke, på samme måte som man kan jafse i seg en Fjordland-middag. Du blir mett, men det går ikke an å sammenligne det med ekte vare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...