areah Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 amd yter best med hd5970 clicky tredjepartskjøler er vell å anbefale, men absolutt ikke nødvendig. gtx480 er en overpriset atomreaktor (den er dyr, VARM og lager lyd som nesten kan sammenlignes med et jetfly) HD5970 er rett og slett et bedre kort enn gtx480. utifra testen du linket til så er da i5 og amd PhIIX4 ganske like....mener du det er verdt prisøkningen? eneste spillet jeg har sett som virkelig yter bedre på nvidia er metro 2033 (nå snakker jeg om merkbare forskjeller, hd5970 vil klare trackmania på godt over 100 fps og da har det lite å si om gtx480 klarer å dra 20 frames ekstra) Lenke til kommentar
ColdBlackKey Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 amd yter best med hd5970 clicky tredjepartskjøler er vell å anbefale, men absolutt ikke nødvendig. gtx480 er en overpriset atomreaktor (den er dyr, VARM og lager lyd som nesten kan sammenlignes med et jetfly) HD5970 er rett og slett et bedre kort enn gtx480. utifra testen du linket til så er da i5 og amd PhIIX4 ganske like....mener du det er verdt prisøkningen? eneste spillet jeg har sett som virkelig yter bedre på nvidia er metro 2033 (nå snakker jeg om merkbare forskjeller, hd5970 vil klare trackmania på godt over 100 fps og da har det lite å si om gtx480 klarer å dra 20 frames ekstra) OK. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 amd yter best med hd5970 clicky tredjepartskjøler er vell å anbefale, men absolutt ikke nødvendig. gtx480 er en overpriset atomreaktor (den er dyr, VARM og lager lyd som nesten kan sammenlignes med et jetfly) HD5970 er rett og slett et bedre kort enn gtx480. utifra testen du linket til så er da i5 og amd PhIIX4 ganske like....mener du det er verdt prisøkningen? eneste spillet jeg har sett som virkelig yter bedre på nvidia er metro 2033 (nå snakker jeg om merkbare forskjeller, hd5970 vil klare trackmania på godt over 100 fps og da har det lite å si om gtx480 klarer å dra 20 frames ekstra) Jada. Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Mener dere at jeg burde kjøpt en bedre kjøler enn den som er med i pakken til prossesoren altså? Har tenkt å klokke litt,men bare fra 3,4ghz til 3,8ghz. Blir kjøleren i pakken for dårlig til det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 En bedre kjøler en stock er å anbefale uansett. Stock kjøleren bråker også har jeg hørt Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 En bedre kjøler en stock er å anbefale uansett. Stock kjøleren bråker også har jeg hørt Men er den bra nok til det lille jeg skal klokke tror du? Eller tror du den blir for dårlig slik at prossessoren går varm? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Skal du klokke litt går det med stock, men dette er ikke å anbefale. Ville anbefalt deg en Hydro 50 CPU vannkjøler Som det er snakket om tidligere. Skal du ha AMD går for ATI skjerkort og går du Intel er det best å velge NVIDIA Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Men til syvende og sist så holder det egentlig med stock cooler da? Synes det er rart hvis den ikke er bra nok til CPU'en når den følger med i pakken Og det at den bråker litt har ikke noe og si,jeg regner med kabinettviftene overdøver den lyden Så dere tror den skal kjøle bra nok til at ikke cpu'en går varm og blir ødelagt da for å si det sånn? Har allerede bestilt delene så har egentlig ikke så lyst til å bestille enda flere deler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Stock kjøler fungerer til stock settings.. enkelt og greit. Du kan jo klare å overklokke med den da.. Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Skal du klokke litt går det med stock, men dette er ikke å anbefale. Ville anbefalt deg en Hydro 50 CPU vannkjøler Som det er snakket om tidligere. Skal du ha AMD går for ATI skjerkort og går du Intel er det best å velge NVIDIA WTF? Du vet at Intel og nVidia er konkurrenter og ikke har noenting med hverandre å gjøre? Eneste forskjellen er at mange AMD hovedkort ikke støtter SLI, men det går ann å få tak i dette. En i7 860 med et P55 hovedkort med NF200 eller Lucid Hydra chip er også fult mulig. Men til syvende og sist så holder det egentlig med stock cooler da? Synes det er rart hvis den ikke er bra nok til CPU'en når den følger med i pakken Og det at den bråker litt har ikke noe og si,jeg regner med kabinettviftene overdøver den lyden Så dere tror den skal kjøle bra nok til at ikke cpu'en går varm og blir ødelagt da for å si det sånn? Har allerede bestilt delene så har egentlig ikke så lyst til å bestille enda flere deler Hvis du bestilte delene dine nylig er det like greit å bestille en kjøler nå (tips Corsair H50) så slipper du å ta ut alt for å montere på en senere. Stock kjøler holder som sagt til stock. Ville ikke overklokket med den. Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Gå for ATi 5970. GTX 480 bråker noe inni hutiheiti mye, og blir utrolig varm, som påpekt tidligere. Uansett får du nesten ikke noe annet anbefalt enn ATi her inne på forumet. CPU kjøler: Bytt ut stockkjøleren med en Corsair H50. Kabinett: Kabinettet du har valgt er veldig bråkete, men har ekstremt god kjøling. Om decibelen ikke er en viktig faktor for deg, gå for dette. Om det er det, gå for Antec 902 eller CM Storm Sniper. -CSW Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) ville heller gå for nivinda sin GTX 480 (MSI), det de sier stemmer ikke at det blir varmt heller bråker og at det slår alle ati kortene. (sammenlignet men en kompis sitt ati kort 5970)prisen er ikke så ille forhold til ytelsen, den er stile som en mus og tempen ligger på 40-65 grader smått klokket. Endret 24. mai 2010 av BMWfan15 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 ville heller gå for nivinda sin GTX 480 (MSI), det de sier stemmer ikke at det blir varmt heller bråker og at det slår alle ati kortene. (sammenlignet men en kompis sitt ati kort 5970)prisen er ikke så ille forhold til ytelsen, den er stile som en mus og tempen ligger på 40-65 grader smått klokket. Har de klart å få skikkelige driver til nå? Jeg vet at Intel og Nvidia er konkurenter, men jeg ga han et match oppsett. Alle vet jo at ATI trives best med AMD enyways pga de støtter opp mot hverandre og mot gaming, mens Intel støtter mer mot hverdags multitasking som 3D redering o.l. Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Vurderer å kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803 Er den å anbefale? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er vel en av de beste kjølerene på markedet så ja. Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Det er vel en av de beste kjølerene på markedet så ja. Tror du den kommer til å passe i dette kabinettet som jeg allerede har bestilt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369755 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ja, den skal passe i CM Haf Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Ja, den skal passe i CM Haf Okay,nå er den bestilt Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvilke RAM brikker har du? Om det er kjøleribb på de passer ikke CPU Kjøleren. Den er DRIT svær. Hvorfor kjøpte du ikke bare en H50? :S Vel, vel. Dine penger og din CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå