Gå til innhold

Ny Gaming PC Til Rundt 15000kr


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Synes noen at jeg heller skal gå for dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593865

 

Istedet for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579258

 

Ser det er bare 100kr prisforskjell og den første har det nyeste chipsystemet,men hvilket er egentlig best?

Ytelsemessig ganske identisk. Eneste er at det Crosshair kortet er som sagt nyere og har blandt annet støtte for de nye amd 6-kjerne CPUene, uten og måtte oppgradere bios. Ville selv gått for det crosshair kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes noen at jeg heller skal gå for dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593865

 

Istedet for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579258

 

Ser det er bare 100kr prisforskjell og den første har det nyeste chipsystemet,men hvilket er egentlig best?

Ytelsemessig ganske identisk. Eneste er at det Crosshair kortet er som sagt nyere og har blandt annet støtte for de nye amd 6-kjerne CPUene, uten og måtte oppgradere bios. Ville selv gått for det crosshair kortet.

 

Okay,da går jeg heller for det ;)

 

Men tilbake til RAM'en,mener du også at 4GB er nok til oppsettet mitt? Hørte noen sa at de mente at 4GB nå til dags var et absolutt minimum.

Endret av Leif Arne
Lenke til kommentar

Hei :)

 

Ser dette oppsettet ganske greit ut eller:

 

Skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 2233RZ

 

Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

 

Musmatte: SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

 

Tastatur: Logitech UltraX Premium Keyboard

 

Kabinett: Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

 

Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M1000 1000W

 

Hovedkort: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3

 

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

 

RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

 

Skjermkort: HIS Radeon HD 5970 2GB GDDR5

 

Hardisk: Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2

 

CD-Rom: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

 

Antistatisk: Antistatic Armchain 6 feet

 

 

Noe som mangler? Eller noe som kan byttes ut? Og er det nok med 4gb ram?

 

Tenker å bestille alt igjennom komplett siden jeg får rabatt der :)

 

Takker for svar :)

jeg ville ha endret prosessoren til Intel Core!

Også kan du fjerne Mus'a Og Tastatur'et! :-)

 

Ellers gangske bra

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Ser dette oppsettet ganske greit ut eller:

 

Skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 2233RZ

 

Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

 

Musmatte: SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

 

Tastatur: Logitech UltraX Premium Keyboard

 

Kabinett: Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

 

Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M1000 1000W

 

Hovedkort: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3

 

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

 

RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

 

Skjermkort: HIS Radeon HD 5970 2GB GDDR5

 

Hardisk: Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2

 

CD-Rom: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

 

Antistatisk: Antistatic Armchain 6 feet

 

 

Noe som mangler? Eller noe som kan byttes ut? Og er det nok med 4gb ram?

 

Tenker å bestille alt igjennom komplett siden jeg får rabatt der :)

 

Takker for svar :)

jeg ville ha endret prosessoren til Intel Core!

Også kan du fjerne Mus'a Og Tastatur'et! :-)

 

Ellers gangske bra

 

 

 

Hvorfor skal han bytte til Intel når de koster dobbelt/trippelt så mye, og du får den samme ytelsen i gaming for halve prisen med AMD?

 

Hold deg til AMD du, best ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Hei igjenn :)

 

Jeg bare lurte på en ting,dette er kanskje litt off topic men jeg vil bare forberede meg til jeg får ny pc'n. Jeg har hørt at det bør unngås å montere en pc på et vegg til vegg teppe på grunn av statisk elektrisitet,så det er jo logiskt. Men det jeg lurer på er om det er farlig å ha en pc stående på et vegg til vegg teppe i ettertid etter at pc'en er ferdig montert og i bruk? Bør den helst stå oppå bordet eller i hele tatt oppe fra vegg til vegg teppet? Eller har det ingen ting å si? :)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei igjenn :)

 

Jeg bare lurte på en ting,dette er kanskje litt off topic men jeg vil bare forberede meg til jeg får ny pc'n. Jeg har hørt at det bør unngås å montere en pc på et vegg til vegg teppe på grunn av statisk elektrisitet,så det er jo logiskt. Men det jeg lurer på er om det er farlig å ha en pc stående på et vegg til vegg teppe i ettertid etter at pc'en er ferdig montert og i bruk? Bør den helst stå oppå bordet eller i hele tatt oppe fra vegg til vegg teppet? Eller har det ingen ting å si? :)

 

Takker for svar :)

Utenom støv og tette viftegitter?

 

Kan jo være en sjans for at du gjør deg statisk og tar en uheldig plass på kabinettet som utløser en ladning som kan slå ut noe elektrisk. Men igjen, så har dette aldri stoppet noen i og ha f.eks. TV i et rom med vegg til vegg tepper.

Lenke til kommentar

Hei igjenn :)

 

Jeg bare lurte på en ting,dette er kanskje litt off topic men jeg vil bare forberede meg til jeg får ny pc'n. Jeg har hørt at det bør unngås å montere en pc på et vegg til vegg teppe på grunn av statisk elektrisitet,så det er jo logiskt. Men det jeg lurer på er om det er farlig å ha en pc stående på et vegg til vegg teppe i ettertid etter at pc'en er ferdig montert og i bruk? Bør den helst stå oppå bordet eller i hele tatt oppe fra vegg til vegg teppet? Eller har det ingen ting å si? :)

 

Takker for svar :)

Utenom støv og tette viftegitter?

 

Kan jo være en sjans for at du gjør deg statisk og tar en uheldig plass på kabinettet som utløser en ladning som kan slå ut noe elektrisk. Men igjen, så har dette aldri stoppet noen i og ha f.eks. TV i et rom med vegg til vegg tepper.

 

Så du mener at hvis jeg går på et teppe og blir statisk så kan jeg være uheldig og ødlegge en pc ved å bare trykke på startknappen? Høres litt drøyt ut :p Så det spiller egentlig ingen rolle om pc'n står på gulvet eller på bordet da skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei igjenn :)

 

Jeg bare lurte på en ting,dette er kanskje litt off topic men jeg vil bare forberede meg til jeg får ny pc'n. Jeg har hørt at det bør unngås å montere en pc på et vegg til vegg teppe på grunn av statisk elektrisitet,så det er jo logiskt. Men det jeg lurer på er om det er farlig å ha en pc stående på et vegg til vegg teppe i ettertid etter at pc'en er ferdig montert og i bruk? Bør den helst stå oppå bordet eller i hele tatt oppe fra vegg til vegg teppet? Eller har det ingen ting å si? :)

 

Takker for svar :)

Utenom støv og tette viftegitter?

 

Kan jo være en sjans for at du gjør deg statisk og tar en uheldig plass på kabinettet som utløser en ladning som kan slå ut noe elektrisk. Men igjen, så har dette aldri stoppet noen i og ha f.eks. TV i et rom med vegg til vegg tepper.

 

Så du mener at hvis jeg går på et teppe og blir statisk så kan jeg være uheldig og ødlegge en pc ved å bare trykke på startknappen? Høres litt drøyt ut :p Så det spiller egentlig ingen rolle om pc'n står på gulvet eller på bordet da skjønner jeg.

Jeg var kansje ikke tydelig nok, du skal være sinnsykt j*vlig uheldig skal det skje. Fant dog lignende tilfeller som her:

http://www.techsupportforum.com/hardware-support/motherboards-bios-cpu/330699-static-electricity-killed-computer-still-nothing.html

Lenke til kommentar

Jeg har tre spørsmål:

Hvorfor kjøper du AMD prosessor og ikke Intel? for ex. i7 860-870-930 eller i5 750

Hvorfor har du ikke noe kjøler til prosessoren? for ex. Corsair H50

og Hvorfor kjøper du ATI 5970? Du vil ikke få utslag for hastigheten på det kortet i spill som støtter PhysX.du kan nesten like godt kjøpe et 5870 kort. Men det beste er vel å kjøpe et

GTX 480(helst et uten det opprinnelige Nvidia designet).

Men ellers greit.

Lenke til kommentar

Jeg har tre spørsmål:

Hvorfor kjøper du AMD prosessor og ikke Intel? for ex. i7 860-870-930 eller i5 750

Hvorfor har du ikke noe kjøler til prosessoren? for ex. Corsair H50

og Hvorfor kjøper du ATI 5970? Du vil ikke få utslag for hastigheten på det kortet i spill som støtter PhysX.du kan nesten like godt kjøpe et 5870 kort. Men det beste er vel å kjøpe et

GTX 480(helst et uten det opprinnelige Nvidia designet).

Men ellers greit.

 

Jeg kjøper AMD fordi Intel er svindyrt i forhold til den minimale ytelsesforskjellen.CPU-kjøler følger med i pakken til prossesoren så det slipper jeg og kjøpe :) Og jeg kjøper Radeon 5970 kortet enkelt og greit fordi det er det beste på markedet og jeg vil ha et kort som varer en stund fordi jeg er ikke av den typen som oppgraderer PC'n hvert år :)

Endret av Leif Arne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har tre spørsmål:

Hvorfor kjøper du AMD prosessor og ikke Intel? for ex. i7 860-870-930 eller i5 750

Hvorfor har du ikke noe kjøler til prosessoren? for ex. Corsair H50

og Hvorfor kjøper du ATI 5970? Du vil ikke få utslag for hastigheten på det kortet i spill som støtter PhysX.du kan nesten like godt kjøpe et 5870 kort. Men det beste er vel å kjøpe et

GTX 480(helst et uten det opprinnelige Nvidia designet).

Men ellers greit.

Har 3 spørsmål til deg og.

Hvorfor skulle han kjøpe Intel over AMD? Er jo dyrere.

Hva med den cpu-kjøleren som følger med CPUen? Viste du ikke at det følgte med?

og Hvor mange spill støtter egentlig Physx? 16 ikke altfor spennende titler, problemmet med Physx er også at til og med kort som Gtx480 sliter nå physx er aktivert i de spillene som har støtte, se f.eks. her.

Lenke til kommentar

Jeg har tre spørsmål:

Hvorfor kjøper du AMD prosessor og ikke Intel? for ex. i7 860-870-930 eller i5 750

Hvorfor har du ikke noe kjøler til prosessoren? for ex. Corsair H50

og Hvorfor kjøper du ATI 5970? Du vil ikke få utslag for hastigheten på det kortet i spill som støtter PhysX.du kan nesten like godt kjøpe et 5870 kort. Men det beste er vel å kjøpe et

GTX 480(helst et uten det opprinnelige Nvidia designet).

Men ellers greit.

Har 3 spørsmål til deg og.

Hvorfor skulle han kjøpe Intel over AMD? Er jo dyrere.

Hva med den cpu-kjøleren som følger med CPUen? Viste du ikke at det følgte med?

og Hvor mange spill støtter egentlig Physx? 16 ikke altfor spennende titler, problemmet med Physx er også at til og med kort som Gtx480 sliter nå physx er aktivert i de spillene som har støtte, se f.eks. her.

Hvorfor Intel?: Fordi det er bedre -enkelt og greit. Sammenligning med en av de prosessorene

jeg foreslo.

+ den er ikke så mye dyrere. 200kr er småpenger.

Jo selvfølgelig viste jeg at det fulgte med en kjøler til prosessoren, men han burde ikke bruke den vis han skal ha pcen en stund, og i vert fall ikke viss han skal overklokke.

spill med PhysX: liker du ikke Unreal Turnament og Cryostasis? Sier moren din at du ikke kan spille 18 års aldersgrense spill?

bare tuller :!:

Men det er jo spill uten PhysX, som kjører mye bedre med Nvidia kort som f. eks: Trackmania og Timeshift. Men 5970 har jo nok kraft til å kjøre disse nesten uten problemer uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...