Gå til innhold

Ny Gaming PC Til Rundt 15000kr


Anbefalte innlegg

Jeg tror hvertfall det er plass, siden det er et ganske stort kabinett.

 

Edit: må minne meg selv på å oppdatere tråder før jeg svarer.....

Edit(2): klarte faktisk å ikke oppdatere tråden på nesten 3 timer......

Sann går det når man multitasker....

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut nå at jeg måtte fjerne heatsinken på RAM'en for å få plass til kjølern,så da skulle den passe :) Eller så kunne jeg bare heve den ene vifta litt slik at RAM'en akkurat passet under :) Men har det noe å si om jeg fjerner heatsinken på RAM'en da? Har ikke tenkt å klokket RAM'en :)

Endret av Leif Arne
Lenke til kommentar

Fant ut nå at jeg måtte fjerne heatsinken på RAM'en for å få plass til kjølern,så da skulle den passe :) Eller så kunne jeg bare heve den ene vifta litt slik at RAM'en akkurat passet under :) Men har det noe å si om jeg fjerner heatsinken på RAM'en da? Har ikke tenkt å klokket RAM'en :)

Altså, har du tenkt til å klokke CPU'en klokker du RAMen også. Om du da ikke har ulåst multiplier noe bare Intels Extreme Edition CPUer og AMD's Black Edition CPUer har. Hvis de ikke har sendt kjøleren din ville jeg kanskje vurdert enn annen, men det er ditt valg. Forresten ville jeg ikke tenkt på Corsair H50 som "vannkjøling" siden loopen er lukket. Dette betyr at vætsken inni ikke behøver å byttes og den er ergo like grei som luftkjøling. Den vil da heller ikke lekke. OM det skulle bli en lekasje en gang dekker Corsair dette på sin garanti.

Lenke til kommentar

Her ser jeg det mye fram og tilbake.

 

Ang cpu kjøler. Du MÅ ikke kjøpe en ny å bedre. Holde lenge med stock kjøler så lenge du ikke skal klokke mer enn du har sakt du skal. Å det blir ikke så varmt i det kabinettet du har valgt. Ganske god kjøling i det.

 

Å ang skjermkortet. Der folk sier 480 er bedre en 5970. Nei er svaret. Er et eller to spill som den kanskje får et par ekstra fps på.

Å så må man se etter ytelse pr krone, å da kommer ati sine skjermkort best ut.

 

Du kommer til å få en konge pc Leif Arne.

 

Å en ting til, du er ikke nødt til å overklokke heller. 6 kjernes prosessoren du har valgt er det turbo mode på. Da klokker den 2 av kjernene selv opp når du ikke bruker mer en 2 feks i spill. Er vel bare et par spill så er kodet til flere kjerner en 2 nå i dag.

Lenke til kommentar

Fant ut nå at jeg måtte fjerne heatsinken på RAM'en for å få plass til kjølern,så da skulle den passe :) Eller så kunne jeg bare heve den ene vifta litt slik at RAM'en akkurat passet under :) Men har det noe å si om jeg fjerner heatsinken på RAM'en da? Har ikke tenkt å klokket RAM'en :)

Altså, har du tenkt til å klokke CPU'en klokker du RAMen også. Om du da ikke har ulåst multiplier noe bare Intels Extreme Edition CPUer og AMD's Black Edition CPUer har. Hvis de ikke har sendt kjøleren din ville jeg kanskje vurdert enn annen, men det er ditt valg. Forresten ville jeg ikke tenkt på Corsair H50 som "vannkjøling" siden loopen er lukket. Dette betyr at vætsken inni ikke behøver å byttes og den er ergo like grei som luftkjøling. Den vil da heller ikke lekke. OM det skulle bli en lekasje en gang dekker Corsair dette på sin garanti.

 

Det er AMD Phenom II X4 965 Black Edition jeg har bestilt,så da blir ikke det nå problem.Jeg liker best luftkjøling så derfor valgte jeg Noctua NH-D14,også ha den fått jævli god omtale :) Det kommer heller ikke til å være noe problem med at den ikke passer på grunn av kjøleribbene på rammen siden det er bare å heve den ene vifta slik at den hviler akkurat oppå kjøleribbene. Så jeg synes det høres ut som om alt kommer til å klaffe ganske bra jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på en ting.Kan det bli konsekvenser av at en PC og en subwoofer står ved siden av hverandre? Kan PC'en ta skade av "dunkinga"? Eller er det ufarlig? :) Synes det er rart hvis det er et problem siden det er på en måte en standard å ha PC'n på gulvet å ha subwooferen ved siden av :p Åsså hviler man føttene oppå subwooferen :p Har sett mange har det sånn,men har aldri hørt at det har blitt nå problem av det.

 

Litt off topic men håper på gode svar :)

Endret av Leif Arne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Det spørs om hvor stor den er, på noen står det at den må være f.eks 60cm fra "elektroniske ting" (det stod det på vår når vi fikk nytt høytalersystem i stua)

Selv har jeg en subwoofer under skrivebordet, men jeg har jo pc'en oppå bordet

Lenke til kommentar

Var litt både og den pc'en, men til den prisen helt grei. Ville ikke gitt mer for den i hvertfall da jeg ville heller gått for et stk HD 5870 istede for 2 stk HD 4890.

 

Selv gikk jeg for denne -> Komplett.no Prisforslag.

 

Går ann å få den billigere selvfølgelig. Skal legges til at jeg fikk den 2000,- billigere pga tilbud på diverse av komponentene.

Hva mener du med ''både og''

 

Den er mye bedre enn den pcen du linket til, bortsett fra skjermkortene, men 5870 er ikke SÅ mye bedre enn 4890 crossfire

Lenke til kommentar

Var litt både og den pc'en, men til den prisen helt grei. Ville ikke gitt mer for den i hvertfall da jeg ville heller gått for et stk HD 5870 istede for 2 stk HD 4890.

 

Selv gikk jeg for denne -> Komplett.no Prisforslag.

 

Går ann å få den billigere selvfølgelig. Skal legges til at jeg fikk den 2000,- billigere pga tilbud på diverse av komponentene.

Hva mener du med ''både og''

 

Den er mye bedre enn den pcen du linket til, bortsett fra skjermkortene, men 5870 er ikke SÅ mye bedre enn 4890 crossfire

 

 

Synes du det er rart at den pc'en er "mye" bedre? Vel det er jo brukt mer penger på den for det første, minuset er at den har vært i drift og for meg så er hardware som har vært i drift en automatisk 30% av normalpris. Brukt er brukt, det er ikke noe tvilom det.

 

Poenget er som det har blitt snakket om før at kjøper du et HD 5870 (som du sier er det bedre) så kan du kjøpe et til om 6 mnd og ha crossfire HD 5870 i stede. Men kjøper du 2x 4890 nå så er du låst til dette selv når teknologien strekker seg videre. Greit nok at de vil holde en god stund fremover nå, men markede svinger fort i disse dager pga blant annet Nvidia sin nye 400-serie. Selv ville jeg kun brukt ATI sammen med AMD, men det er pga "fordellen" med chipsettene som jobber "bedre" sammen.

 

En gaming pc til 10000,- slik min koster (nå ny pris er 12000,-) holder på gamingmarkede i hvertfall 4-5 år om man ikke blir gal av at kravene til grafikk går veldig opp.

 

Klarte ikke å få laget en skikkelig prisliste, men jeg kan ikke se at den skal koste 10000,- brukt? Btw jeg søkte opp RAM brikkene dine og disse er "trege" i forhold til de som er i min prisliste noe som i mine øyne trekker ned. Den pc'en kunne man sikkert solgt ny for 12000,- men brukt ville jeg ikke gitt deg mer enn 9000,- selv om den hadde bare kjørt i 2 uker. Jeg lurer veldig på hvor mye den er "klokket". Det er jo et stort minus for den som kjøper å vite at man har mistet garantien på prosessoren når man velger en annen type kjøler enn stock. Ikke et problem for meg, men en som ikke har så mye peiling på data hadde nok ikke likt dette.

Lenke til kommentar

Var litt både og den pc'en, men til den prisen helt grei. Ville ikke gitt mer for den i hvertfall da jeg ville heller gått for et stk HD 5870 istede for 2 stk HD 4890.

 

Selv gikk jeg for denne -> Komplett.no Prisforslag.

 

Går ann å få den billigere selvfølgelig. Skal legges til at jeg fikk den 2000,- billigere pga tilbud på diverse av komponentene.

Hva mener du med ''både og''

 

Den er mye bedre enn den pcen du linket til, bortsett fra skjermkortene, men 5870 er ikke SÅ mye bedre enn 4890 crossfire

 

 

Synes du det er rart at den pc'en er "mye" bedre? Vel det er jo brukt mer penger på den for det første, minuset er at den har vært i drift og for meg så er hardware som har vært i drift en automatisk 30% av normalpris. Brukt er brukt, det er ikke noe tvilom det.

 

Poenget er som det har blitt snakket om før at kjøper du et HD 5870 (som du sier er det bedre) så kan du kjøpe et til om 6 mnd og ha crossfire HD 5870 i stede. Men kjøper du 2x 4890 nå så er du låst til dette selv når teknologien strekker seg videre. Greit nok at de vil holde en god stund fremover nå, men markede svinger fort i disse dager pga blant annet Nvidia sin nye 400-serie. Selv ville jeg kun brukt ATI sammen med AMD, men det er pga "fordellen" med chipsettene som jobber "bedre" sammen.

 

En gaming pc til 10000,- slik min koster (nå ny pris er 12000,-) holder på gamingmarkede i hvertfall 4-5 år om man ikke blir gal av at kravene til grafikk går veldig opp.

 

Klarte ikke å få laget en skikkelig prisliste, men jeg kan ikke se at den skal koste 10000,- brukt? Btw jeg søkte opp RAM brikkene dine og disse er "trege" i forhold til de som er i min prisliste noe som i mine øyne trekker ned. Den pc'en kunne man sikkert solgt ny for 12000,- men brukt ville jeg ikke gitt deg mer enn 9000,- selv om den hadde bare kjørt i 2 uker. Jeg lurer veldig på hvor mye den er "klokket". Det er jo et stort minus for den som kjøper å vite at man har mistet garantien på prosessoren når man velger en annen type kjøler enn stock. Ikke et problem for meg, men en som ikke har så mye peiling på data hadde nok ikke likt dette.

Den er klokket til 3,2 GHz : )

 

hvor fant du at ram brikkene er ''trege''?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...