Gå til innhold

Noen som har testet noen av disse PCene? Skal kjøpe, men er i tvil!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenker å kjøpe meg en bærbar datamaskin, men jeg lurer på hvilken.

Jeg har sett på noen få på komplett.no her, men er i tvil.

Jeg vil ha en pc med:

god ram, helst over eller lik 16" skjerm.

Bør være under eller lik 7500 kr.

Jeg liker flate knapper på tastaturet (ikke pyramide-formet som klassisk Windows), sånn som den Toshibaen. Klarer ikke å se om det er det på alle...

HPen ser stilig ut, men jeg finner ingen tester/reviews på den, ikke så mye på de andre heler, men ASUSen la jeg til fordi jeg så en "review" (den er litt dyr, men går til nød). Er det noen som har kjøpt/testet en av disse datamaskinene?

Også andre forslag til pc aksepteres!

Føler meg mest fristet til å ta HPen

Endret av PSycHOerlENd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aceren og Asusen er habile spillmaskiner hvis du ønsker ytelse nok til nye spill. De 2 andre vil klare eldre spill som Wow i low settings.

Alle maskinene vil yte greit som kontormaskiner og til å spille HD materiale.

Kvalitetsmessig så holder alle disse maskinene mål, Asus er dog den maskinen som er av best kvalitet og som man kan forvente minst feil på over tid.

Lenke til kommentar

Takk for posten, vidarkri.

Den dataen jeg har nå er en 9" ASUS eee pc, kræsjer hvis jeg skriver for fort... 4 GB på C.

Jeg trenger en stilig pc med passe god ram og plass.

Jeg spiller ikke noe mye. Jeg programmerer, men PCen vil også brukes til surfing, video, (+ litt spill). Jeg vil også ha en stor skjerm, til en forandring.

Er det også noen som kan si noe om Hpen? Eller noe om Toshibaen?

Asusen er egentlig uaktuell (for dyr)

EDIT: også vil jeg svært gjerne ha flate knapper, som de på Toshibaen. Noen som vet om de andre har flate knapper?

EDIT2: ja, her er et bilde av HPen som har flate knapper, ser det ut som!

Endret av PSycHOerlENd
Lenke til kommentar

Flate knapper (chiclet) er såvidt begynt å komme på noen merker, men tradisjonellt er det MacBook og Sony Vaio som har sånne. Noen av de nye Xishan/Kunshan-maskinene til Multicom kan fåes med sånne, vet jeg.

Jeg har et forslag til maskin også: Dell Vostro 3700.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja, den er en god kandidat. Men jeg syns dette er et forferdelig vanskelig valg... Har så mange valg, men har ikke så god kjennskap til datatyper. Er det noen som kan fortelle litt om hovedtrekkene til produsentene (HP, Asus, Acer, Dell, Toshiba)? Eller spiller det egentlig ikke noen stor rolle hvilken produsent det er?

EDIT: og forresten så er det ikke bare en hjemmepc; den kommer til å brukes mest hjemme, og også bli drasset med hit og dit.

Endret av PSycHOerlENd
Lenke til kommentar

Det ser ikke ut til at du trenger mer hjelp :) Du har selv funnet en god kandidat, og sammen med de vi har foreslått, er du godt på vei.

Det er bare svært overfladiske forskjeller på de forskjellige merkene. Selv ikke mellom Mac'er og andre pc'er er det vesentlige forskjeller - der går det bare på OS og hvilke programmer MacOS og Apple tillater.

En ting til: Hvis maskinen kommer til å være en del på farten, så blir en 17-tommer fort en ulempe. 15 tommer er straks mye mer behagelig å lempe på. Det går ikke på vekten, men på størrelsen, rett og slett. En 15-tommer kan du bruke i tog, buss, fly - det er mer problematisk med 17 tommer eller mer.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha en 16", men hvorfor har alle 16" oppløsning = 1366 x 768?? Er det veldig lite?

"alle" PC-Produsenter sparer inn på skjermen da få ser så nøye på oppløsning når de kjøper PC. De fleste ser jo på RAM, CPU, skjermkort osv.

Skal du ha bedre skjerm må du gå opp i pris og/eller gå til dell/multicom der du kan velge skjerm/komponenter selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...