Gå til innhold

spørsmål om Digital Doc 5

TrulsHE

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe denne :D

den får jo god omtale her

info:

* jeg har dette kabinettet med 3 kabinettvifter med 4-pins strømkabler

* jeg har strømforsyningen fra dette kabinettet

* jeg har dette skjermkortet

* jeg har dette hovedkortet

:roll: før jeg bestemmer meg lurer jeg på en del ting, siden jeg aldri har hatt viftestyring eller temperaturmålere før...:

1- får jeg koblet alle viftene i pcen min til Digital Doc 5? (strømforsyning, hovedkort, grafikkort, cpu-vifte, og de tre kabinettviftene)

2- hvordan får jeg koblet viftene til Digital Doc 5?

hvilken type kabler går det fra den, til viftene?

trenger jeg noen slags overganger? isåfall hvilken, og hvorfor?

3- har tenkt til å ha temperaturmålere på cpu, hovedkort, grafikkort, harddisk1, harddisk2, strømforsyning, i kabinettet, men hvor skal jeg ha den siste??? på den ene ram-brikken kanskje??

hvor skal jeg feste temperaturmålerne? er usikker på hvor på grafikkort, hovedkort, ram, og harddisker som de skal sitte...

håper noen der ute er snille, og tar seg tid til å gi meg noen gode svar på dette... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

glømte å si at jeg har denne cpu-vifta

usikker på om jeg vil kjøpe en brukt en... sikkert ting som er slitt, osv... :roll:

hvorfor selger du din da???

ikke fornøyd??

da trenger jeg vel overganger fra 4-pins til 3-pins for kabinettviftene mine??

er det ingen fler som kan svare mer på dette??

unnskyld alibaba, men det er masse jeg ikke har fått svar på... du som har erfaring med denne, vet vertfall noe mer...

Lenke til kommentar

Slitt er den ikke. Er ikke akkurat noe som slites... Du trenger overgang fra molex til 3pins ja. Jeg selger endel utstyr som er ubrukt, digidoc'en min er blant dette. Er ikke så veldig opptatt av temperaturer lenger. Du kan ivhertfall spare litt penger.. Koster 730kr å bestille en fra mp når porto og gebyrer et tatt med. Ingen andre viftestyringer kan du tilbkoble så mange tempfølere og vifter.

Lenke til kommentar

husk at den ikke stiller viftehastigheten.

det blir skikkelig kabelkaos inne i kabinettet med digital doc om du ikke bruker timesvis på kabellegging.

alle viftepluggene er 3pins standard vifteplugger.

skjermkortviftene har mindre plugger så der må du mekke litt.

skal du styre viftene i psu må du dra kabler ut av psu slik at du kan koble digitaldoc til dem.

*ikke* legg sensorene nær vifta. da vil resultatet bli at vifta kobler seg konstant ut og inn.

husk at den kobler bare inn viftene for fullt ved en viss temperatur.

hadde vært en fordel om man hadde kunnet sette en temperatur-range.

-s

Lenke til kommentar

husk at den ikke stiller viftehastigheten.

stiller ikke viftehastigheten????

hva mener du?? er det noe jeg ikke har fått med meg...??

skal bare dempe støyen som viftene lager littegrann jeg...

er det sånn at viftene bare kan styres av temperatur, og da settes de inn med full hastighet?

hvis dette stemmer så er nok denne uaktuell :cry: :oops:

alle viftepluggene er 3pins standard vifteplugger.

skjermkortviftene har mindre plugger så der må du mekke litt.

skal du styre viftene i psu må du dra kabler ut av psu slik at du kan koble digitaldoc til dem.

hvordan mekke med skjermkortviften?

er det bare å åpne strømforsyningen, og koble kabelen til vifta fra noe inni der, og så på kabelen fra Digital Doc 5?

*ikke* legg sensorene nær vifta. da vil resultatet bli at vifta kobler seg konstant ut og inn.

husk at den kobler bare inn viftene for fullt ved en viss temperatur.

hadde vært en fordel om man hadde kunnet sette en temperatur-range.

fra overklokking.no:

Det du har mulighet for å stille inn er:

Alle 8 kanaler styres individuelt og du har mulighet for å legge inn maks. temperaturnivå forskjellig på hver enkelt kanal.

Alltid på- funksjon for en og en kanal.

Slitt er den ikke. Er ikke akkurat noe som slites... Du trenger overgang fra molex til 3pins ja. Jeg selger endel utstyr som er ubrukt, digidoc'en min er blant dette. Er ikke så veldig opptatt av temperaturer lenger. Du kan ivhertfall spare litt penger.. Koster 730kr å bestille en fra mp når porto og gebyrer et tatt med. Ingen andre viftestyringer kan du tilbkoble så mange tempfølere og vifter.

hva var det du brukte den til?

hvor hadde du temperaturmålere, og hvilke vifter hadde du koblet til?

var du fornøyd?

hva var bra, og hva var dårlig med den?

Lenke til kommentar

si at du har en vifte på plugg 1 på digital doc.

temperatursensor 1 korresponderer da med vifte1

på digital doc stiller du inn en temperatur.

når sensor 1 kommer til denne temperaturen kobler viften seg inn.

dersom du da har sensor rett ved siden av vifta vil self luften øyeblikkelig bli kaldere og vifta vil koble seg ut igjen.

har du en helt basic vifte vil viften gå for fullt når digital doc slår inn.

du kan gjøre som jeg gjorde...

kjøpte noen hastighetsregulerbare vifter (enermax) som jeg justerte til "stille" nivå før jeg koblet den til digital doc.

Digital Doc er en ren "alt eller ingenting" enhet. den kjører vifta på full pupp når den er "på".

Pluggene til de fleste skjermkortvifter er mindre enn pluggen på en standard kabinett vifte, så da må du evt bruke sukkerbit, eller lodde ny plugg. eller noe lignende.

Jeg vil IKKE anbefale å kjøre vifta til CPU og skjerkort på digital doc i det hele tatt da dette kan få ille følger.

Ang strømforsyningen kommer det an på hvilken psu det er snakk om. De psu'ene jeg har vært "inni" har viftekabelene sine loddet fast inne i psu. (jeg snakker om 2-3 psu her... sikkert noen som IKKE har det slik)

Lenke til kommentar

doh!!!!

*dunke meg selv i hodet med noe hardt* :oops:

hadde nok lest litt for fort her ja...

da får jeg lete etter en greie som kan styre viftehastigheten.

var jo det jeg egentlig skulle ha, men det var jo kjempekjekt å få sååå mange temperaturmålere i tillegg i en og samme enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...