Toten.JR Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg har nå funnet ut at jeg skal lage et bord av en gammel motor jeg har stående Jeg har kjøpt krom lakk på boks. Selve blokka er jo av støpestål, så jeg lurer på om lakken fester seg, eller om jeg må smøre på noe slags grunning først? Tomas Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ehm, ikke helt sikker, men har hvertfall et tips. Vask grundig før du gjør noe! Lykke til! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 viss den har store nok sylindre, prøv og fest bordplante (glass håper jeg) slik at du kan bruke sylindre til vin holdere eller lignende Lenke til kommentar
Toten.JR Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Ja, jeg skal vaske med både avfetting og steamer. motoren er en rekke 4'er fra en gammel opel kadett, så tvilsomt at jeg får noen vinflasker nedi der, hehe Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg flytter denne til bilforumet, for å se om noen kan ha flere tips til trådstarter her. Geir Lenke til kommentar
Virion Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 viss den har store nok sylindre, prøv og fest bordplante (glass håper jeg) slik at du kan bruke sylindre til vin holdere eller lignende Åssen skal han få brukt den som bortplate samtidig som vinholder? Bortplaten vil jo bli liggende oppå sylindrene gjerne. Ang. lakking, hadde jeg gjort brukt stålbørste og høytrykksspyler og blåst bort all dritt og brukt hammerlakk og pensel etterpå. Hvis du skal gjøre det ordentlig hadde jeg brukt sandblåser, sparkel, filler, 2k grunning, lakk og klarlakk. Med sprøyte og kompressor selvfølgelig. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 viss den har store nok sylindre, prøv og fest bordplante (glass håper jeg) slik at du kan bruke sylindre til vin holdere eller lignende Åssen skal han få brukt den som bortplate samtidig som vinholder? Bortplaten vil jo bli liggende oppå sylindrene gjerne. Ang. lakking, hadde jeg gjort brukt stålbørste og høytrykksspyler og blåst bort all dritt og brukt hammerlakk og pensel etterpå. Hvis du skal gjøre det ordentlig hadde jeg brukt sandblåser, sparkel, filler, 2k grunning, lakk og klarlakk. Med sprøyte og kompressor selvfølgelig. viss du fester platen litt høyere, og ikke rett på motorblokka Lenke til kommentar
Toten.JR Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Nå er det jo ikke en vinholder det er snakk om. men jeg måtte sansyligvis spesial bestilt glassplata uansett, så jeg kunne jo fått boret noen hull i den hvis det var det som var viktig.. planen er nå (etter å ha hørt med diverse folk) å vaske grundig, smøre på ei to-komponents grunning. også kommer et par strøk med krom lakk Lenke til kommentar
Rick Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Håper du mener sprøyte på ei grunning og ikke smøre, iallefall vist du skal lakke over den etterpå Dette må du legge ut bilder av! Hvor får du tak i bordplate, eller har du en glassplate fra ett annet bord liggende? Lenke til kommentar
Toten.JR Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 selvfølgelig mener jeg sprøyte har funnet et bord på ikea med passende stor glassplate. jeg skal legge ut noen bilder når jeg har kommet litt lenger i prosessen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå