mfb Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg har en skoleoppgave der jeg skal ha frest ut en liten runding, et rektangel og et paralellogram i 3 metallbokser på selve lokket. Jeg regner med at boksene er av aluminium, kan godt være noe annet men er som en vanlig blikkboks, og platene er ikke mer enn 2-3mm tykke. Der det kuttes ut skal jeg erstatte med plexiglass så må kutte til plexiglassest og i lik form. Jeg har kontaktet et trykkeri som gjør slik jobb, men det vil koste over 500kr, så har dere noen tips eller råd? (bor i trondheim) er forresten disse 3 boksene jeg skal lakke og kappe ut på lokkene Lenke til kommentar
H80 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Drill og stikksag? Om plata er tynn er det lurt å feste den med tvinger til et mer stabilt underlag (gjerne tre) og bore/sage gjennom både plate og underlag. Da reduserer man risikoen for at plata blir bøyd og stygg rundt hullet. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 eneste problemet er at jeg har ingen av delene, er student og har ikke den slags her jeg bor, og tviler på at noen jeg kjenner har det. er det noen spesielle bedrifter man kan gjøre det hos for å få det presist? Saken er nemlig det at når hullet er ferdigkuttet skal det plexiglass der det er kuttet ut, og da må både plexiglasset OG lokket være kuttet presist så det passer. Skal enten feste plexiglasset til lokket med enten superlim, eller kanskje en type gummilist er bedre? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Runding ordner du lett med passende hullsag: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Skjareverktoy/Hullsag/Hullsagsett/ Student sier du, sikker på at skolen/høyskolen/universitetet ikke har et arbeidsrom med tilgjengelig utstyr og alt du trenger? Men dersom du gjør dette selv før første gang og du trenger noe som er nøyaktig på millimeter er det sannsynligvis best å heller betale proffer for å gjøre arbeidet, selv om det koster litt. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 går grafisk design og på min skole har vi ingen slike ting uheldigvis. hullsag har jeg jo ikke, og det koster jo lett 400kr ++ så da kan jeg like godt betale noen proffer for det. men hva slags type forretning må jeg kontakte da? bilverksted eller hva Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Prøv å søke på mekanisk verksted i Trondheim på gule sider: http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=trondheim+mekanisk+verksted Av de jeg så gjennom er kanskje denne aktuell: http://www.vepa.no/hXGXzUgRrW3h.3.idium Men det beste er kanskje å høre med flere, de fleste har jo ikke akkurat "småkunder" som sitt hovedmarked. Er du heldig får du noen til å fikse det gratis for deg, kanskje for å "sponse" prosjektet ditt. Et tips kan være å høre med venner og kjente medstudenter i området om noen kjenner noen som jobber på et slik sted, eller som kan være behjelpelig. Ellers er jo nærmeste mekaniske fagskole et godt sted å begynne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå