_oystein Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg kjøpte meg 2 minne brikker Apacer pc2700 512mb her en dag, men etter at jeg hadde satt dem inn la jeg merke til at datamaskinen ikke registrerte mer en 512mb. Det er ikke ramen det er noe galt med for det spiller ikke noen rolle hvilken av brikkene jeg bruker, men vist begge 2 står i, registrer maskina ikke noe mer av den grunn!? Jeg har 2 rene (ikke oppdatert) installasjoner på pcn: Win 98 sec. edition, (og jeg vet at win98 ikke takkler mer en 512), win2k proffesional Er det fordi jeg ikke har oppdatert win2k at maskina ikke registrerer mer en 512 eller er det en feil i hardware eller bios? Hk msi ultra2 cpu amd xp2200 Takker for svar! Øystein Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Du kan jo sjekke under oppstarten om HK'et detekterer 1024mb RAM eller 512mb...hvis det står 512mb, så er det helt sikkert ikke OS som gjør det Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Les bruksanvisningen til hovedkortet og finn ut om det støtter 1024MB ram, eller 512 mb brikker i det heletatt. Eller om det ikke støtter to dobbelsidige moduler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå