Gå til innhold

Eksamen + standpunkt - mulig å forberede standpunkt senere?

cavumo

Anbefalte innlegg

Jeg kom opp i 1T matematikkeksamen, noe som er helt OK. Fra før av ligger jeg mellom 5 og 6 i faget, men etter en litt dårlig tentamen frykter jeg at jeg ender på 5. Ettersom jeg vil studere medisin, ønsker jeg å forbedre karakteren til høsten/eventuelt senere. Hvordan stiller dette seg når jeg har gjennomført eksamen i faget? Går det fremdeles an å forbedre karakteren som du fikk til standpunkt, når eksamen i samme fag er avlagt?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du 2T eksamen? Jeg sitter igjen med inntrykket av at t-kurset i matte på videregående er 2 årig og man kan derfor bare komme opp i 2T eksamen.

For å bidra litt: dersom du tar opp et fag ila videregående vil dette bli ført på førstegangsvitnemålet, og du kan derfor søke med den forbedrede karakteren i førstegangskvoten. Dette er ihvertfall slik jeg har forstått det, så kryssjekk gjerne med mer sikrere kilder før du avgjør noe.

Lenke til kommentar

Jeg mener 1T-eksamen. 2T er et fag svært få har, ettersom de fleste enten velger P-matte (3timer) eller erstatter disse timene med enten S-matte eller R-matte. Man kan komme opp i 1T-eksamen, ettersom jeg har kommet opp i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...