cavumo Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg kom opp i 1T matematikkeksamen, noe som er helt OK. Fra før av ligger jeg mellom 5 og 6 i faget, men etter en litt dårlig tentamen frykter jeg at jeg ender på 5. Ettersom jeg vil studere medisin, ønsker jeg å forbedre karakteren til høsten/eventuelt senere. Hvordan stiller dette seg når jeg har gjennomført eksamen i faget? Går det fremdeles an å forbedre karakteren som du fikk til standpunkt, når eksamen i samme fag er avlagt? Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hvis du tar eksamen, blir både den gamle eksamenskarakteren og standpunktskarakteren erstattet med den nye eksamenskarakteren. Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Mener du 2T eksamen? Jeg sitter igjen med inntrykket av at t-kurset i matte på videregående er 2 årig og man kan derfor bare komme opp i 2T eksamen. For å bidra litt: dersom du tar opp et fag ila videregående vil dette bli ført på førstegangsvitnemålet, og du kan derfor søke med den forbedrede karakteren i førstegangskvoten. Dette er ihvertfall slik jeg har forstått det, så kryssjekk gjerne med mer sikrere kilder før du avgjør noe. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg mener 1T-eksamen. 2T er et fag svært få har, ettersom de fleste enten velger P-matte (3timer) eller erstatter disse timene med enten S-matte eller R-matte. Man kan komme opp i 1T-eksamen, ettersom jeg har kommet opp i det. Lenke til kommentar
operg Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Mener du 2T eksamen? Jeg sitter igjen med inntrykket av at t-kurset i matte på videregående er 2 årig og man kan derfor bare komme opp i 2T eksamen. Man kan komme opp i 1T-eksamen fra og med i vår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå