Gå til innhold

Økende bakgrunnstøy på tv'en

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk....

Har et økende problem jeg hadde håpet noen her med litt peil på tv'er kunne hjelpe meg med...

Har en ca 4 gammel 37" LG LCD tv(LB1 for de som lurer)og i de siste månedene så har en økende during fra tv'en begynt å irritere kona mi(som da igjen irriterer meg), og blir nå veldig snart nødt til å gjøre noe med dette...

I starten kom lyden av og til(uavhengig om jeg ser på tv/spiller tv spill eller har pc'n tilkoblet, men den forsvant etterhvert(ca etter en 10mins tid). Men som sagt den siste tiden har duringa(beste beskrivelsen jeg har på det egentlig)bare økt i lengde, og nå så starter den som regel kort tid etter at tv'en er slått på og varer som regel til den skrus av...

Nå skal ikke jeg skryte på meg å ha all verdens peil på tv annet enn at jeg liker å se på de men kunne det ha noe med støv å gjøre? altså jeg har aldri "støvsugd" eller vaska tv'n "innvendig") hvis det er noe som heter det.... Vurderer å bare sende den inn, men Infocare er ikke akkruat en bedrift jeg er særlig imponert av...

Hvis noen der ute har noen tips så mottas de med takk!

Sander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar og beklager sen tilbakemelding... Det kan nok høres ut som en trafolyd ja, det kommer definitivt ikke fra høytalerene...... Så det du sier er at jeg likesågodt bare kan sende den inn....? er ikke noe jeg får fikla med selv?

Lenke til kommentar

Det kan være en trafo som vibrerer. Er mulig å skru opp og prøve å lokalisere lyden. Hvis lyden dempes når man setter fingeren på komponenten så kan man lime den med lakk eller silikon.

Men det er jo en fordel å kunne elektronikk, hvis ikke bør man la være. Kan bli dyrt å eksperimentere.

Lenke til kommentar

Hmm ok... takk for svar, tror ikke jeg skal mekke på den selv nei... Kan kanskje være en ide å ta tv'n til en tv reperatør først da, før jeg prøver infocare? Er lite keen på å gi fra meg denne tv'en i flere mnd'er til infocare for å få den i retur uten at de har gjort en dritt(ja jeg har dårlige erfaringer med de)...

Får ta å forhøre meg litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...