Muffin100 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Noen her som vet forskjellen på disse to? Ligger omtrent likt i pris, men finner ingen spesifikasjoner på TRV50 så jeg får ikke sammenlignet. Er jo kommet et TRV60, men ingen har dette som jeg har sett. Noen som vet? Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg har Sony DCR-TRV60 . Det er som sagt 2.1 megapixels på trv60 og 80, mot trv50 sine 1.55 megapixels. TRV50 er den gamle modellen til sony, hvis jeg ikke tar helt feil er/var vel den også litt dyrere en trv80 (visst nok lavere produksjons kostnader på trv80). Det er altså litt bedre video oppløsning på trv60 og 80 og en del bedre stillbilde oppløsning: TRV60 og 80: 1600 x 1200 TRV50: 1360 x 1020 Det er vel også en forbedret widescreen(16:9) funskjon. Trv80 er en mer direkte arvtager til trv50 en det trv60 er, trv50 og 80 har likt design og blutooth, mens trv60 ikke ligner på 80 i det hele tatt og har heller ikke blutooth. Trv60 og 80 støtter også memorystick pro. Er vel også en del andre små forskjeller som jeg ikke kommer på sånn i farten. Edit: Kom på en ting til som er litt kul, tror ikke trv50 har denne funksjonen. På trv60 og 80 har du muligheten til bilder i serier, de kan ta 32 bilder i 640 x 480 iløpet av 2 sekunder, eller 4 bilder i 1600 x 1200. Tror også trv80 har justerbar zoom hastighet. Lenke til kommentar
Muffin100 Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Avalencia! Takk for veldig bra svar, Ble faktisk ganske så mye klokere. Er du fornøyd med TRV60? Lyd? Bilde? Motorstøy? :wink: Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg har ikke hatt kameraet så lenge nå, men hittil er jeg veldig fornøyd. Jeg har bestillt ett TRV80 så jeg kan sammenligne litt. Lyd har jeg ikke så mye greie på, men har ikke hørt noen klage på den. Jeg har heller ikke noe å utsette på lyden. Bildet synes jeg er utrolig bra, men det er viktig at du bruker tid på å finne de beste innstillingene, det er ikke alltid auto gjør det beste valget. Stillbildene synes jeg er veldig bra, men her er det viktig at du tar hensyn til lys, bruk blitzen, blir det for mørkt får du mye støy på bildene. Det er jo også fint med 10x zoom til stillbildene. Når det gjelder motorstøy har jeg lagt merke til en svak "humming" når kameraet er på og det er helt stille, denne blir nesten ikke merkbart høyere under opptak. Jeg tror ikke denne "hummingen" blir tatt opp på tape, siden jeg ikke har vært i stand til å høre denne under avspilling på tv. Vet det er mange som har vært litt skeptiske til at det bare er touch sceen, jeg var en av de, men etter at jeg har prøvd den, synes jeg at den egentlig er ganske praktisk. Jeg ville annbefalt deg å gå i en butikk å prøve kameraene, "få holdt de litt" før du kjøper. Jeg fant mitt trv60 hos Expert Bonus av alle steder, så du kan jo prøve der hvis du har muligheten. Lenke til kommentar
Muffin100 Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Avalencia: Tusen takk for utfyllende svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå