H_D Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Du kan ta med Wikipedia om du vil Wikipedia er så tynt i en eksamensoppgave Det er helt greit som hjelpemiddel. Om man kopierer er man rett og slett idiot. Ja, men det er jo som regel alt det generelle som blir nevnt, ikke noe spess.. Lenke til kommentar
matiasaa Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/radio/specials/1720_ten_years/page9.shtml Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Her er noen jeg fant som kan være relevant: How To Learn English Learn English Abroad Study Skills For Beginners English For Beginners Learn English BBC Endret 25. mai 2010 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
H_D Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/radio/specials/1720_ten_years/page9.shtml Lenke til kommentar
matiasaa Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Legg ut ting dere finner da. Så hjelper vi hverandre:D Lenke til kommentar
espiritu Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Learning strategies The visual learner The aural learner The reading/writing oriented learner The kinesthetic learner kanskje finne litt mer info om lære strategi, driver og leter sjæl. Lenke til kommentar
H_D Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 http://ezinearticles.com/?10-Best-Ways-To-Learn-English-In-A-Non-English-Country&id=1178901 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Student Skills and ICT Literacy: Meeting the 21st Century Challenge Improving your English vocabulary Why It's Important to Learn English Lenke til kommentar
Fiffi Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg beklager hvis dette virker litt for skæck å spørre om igjen, men jég går i 3 vgs, og skal også opp i skriftlig eksamen i engelsk, (den 27 mai, da. ikke 26 som dere fleste.) Men denne ''How to learn English,'' er det, slik jeg har forstått det, egnet for 2 vgs eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Latias, kan du legge info i førstepost? Så vi ikke må bla igjennom mesteparten av tråden for å finne linker? Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 VG1 studspes og VG2 yrkesfag om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Latias, kan du legge info i førstepost? Så vi ikke må bla igjennom mesteparten av tråden for å finne linker? Jepp, skal gjøre det. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg beklager hvis dette virker litt for skæck å spørre om igjen, men jég går i 3 vgs, og skal også opp i skriftlig eksamen i engelsk, (den 27 mai, da. ikke 26 som dere fleste.) Men denne ''How to learn English,'' er det, slik jeg har forstått det, egnet for 2 vgs eller? Det er for VG1 Engelsk studieforbedrende og VG2 Engelsk yrkesfaglig vil jeg tro. Noen andre her som har internasjonal engelsk VG2? Lenke til kommentar
espiritu Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Learning strategies http://www.learning-styles-online.com/ ulike lære måter Lenke til kommentar
matiasaa Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 How do YOU learn best? In the classroom? from listening to the teacher? Individual work? Grammar? Through speaking? watching movies? Travelling to English-speaking countries, living in English-speaking countries? Reading? Computer? Project work? etc etc.... Her gjelder det å spinne. Du har kanskje også fått noen referanser til internet som du kan bruke. Er det noe i år du synes du har lært spesielt mye av? Noe du har lest? Noe du kan trekke inn som referanse herfra? Hvorfor er norsk ungdom relativt sett gode i engelsk i forhold til elever i andre land tror du? Lag en god plan for stilen, før du begynner å skrive oppgaven.Vær nøye med å svare på oppgavelyden. Oppgave 3 er alltid viktigst. Her forventes det at du skriver FYLDIG. Mint et par-tre sider, tror jeg. SÅ bruker du SJEKKLISTA som du har laget, og sjekker alle punkter. Har du 10 punkter, så må du sjekke 10 ganger osv... Her leter du spesielt etter grammatikkfeil. Vær også varsom når du bruker ordbok. Bruk aldri ord du ikk er sikker på om passer i sammenhengen. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 * The kinds of English you think will be most useful in your future, e.g. vocational or general, spoken or written, formal or informal? Hva tror dere? Angående vedlegg om ICT i skolen. Har noen skrevet en sånn halveis avslutning/konklusjon på den de vil dele? Lenke til kommentar
Fiffi Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg beklager hvis dette virker litt for skæck å spørre om igjen, men jég går i 3 vgs, og skal også opp i skriftlig eksamen i engelsk, (den 27 mai, da. ikke 26 som dere fleste.) Men denne ''How to learn English,'' er det, slik jeg har forstått det, egnet for 2 vgs eller? Det er for VG1 Engelsk studieforbedrende og VG2 Engelsk yrkesfaglig vil jeg tro. Noen andre her som har internasjonal engelsk VG2? AHA, takk for svar!!! Så slipper jeg kanskje å bruke for mye energi på bare ''How to learn Engilsh'', men tar gjerne i bruk kildene som er oppgitt her, i tilfellet det skulle vise seg å dukke opp som 1 av 5 oppgaver. Men er det noen her som vet / kan hjelpe meg med å finne eksamens/forberedelsesoppgave til eksamen for 3 vgs? Faget mitt heter '' Social English '' Takker masse for svar Lenke til kommentar
matiasaa Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva kan man ha med på en eventuelt sjekkliste? Noen som kan lage ei liste( 10 pukt) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Hva kan man ha med på en eventuelt sjekkliste? Noen som kan lage ei liste( 10 pukt) Har jeg svart på alle oppgavene? Svarer jeg på det oppgaven spør etter? Sjekket at det er riktig stavelse på ord? Sjekket grammatikk (samsvar verb og subjekt, there/it, they/them, it’s/its.. osv) Har jeg god struktur på oppgaven? Har jeg gode avsnitt? Har jeg brukt kilder riktig i teksten og laget en kildeliste? Lest igjennom stilen for å luke ut småfeil (punktum, komma, store bokstaver) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå