Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelskeksamen VGS 2010 (26. mai) Tema: How to learn English

Anbefalte innlegg

Angående denne engelskeksamenen vi skal ta, hva ''går vi alle på dette forumet i 3 vgs? '' Med tanke på forberedelsesoppgaven osv.. :)

Hæ?

Hva slags langsvarsoppgaver tror dere vi får?

En av de blir nok å skrive ferdig artikkelen på vedlegget. Ellers kan det være hva som helst fra de punktene som står på side 6. Tror vi kanskje får noe om hva slags engelsk som blir viktig i framtida vår, og hvor viktig litteratur/aviser/magasiner/TV/film/musikk er for å lære engelsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi bør vel også tenke gjennom ulike læringsmetoder og teknikker gjennom skoleåret, og effekten av disse. Selvstendig arbeid med oppgaver, gruppearbeid, prosjektarbeid, lytting til CD, tavleundervisning osv.

En helt grei oppgave egentlig, litt mer drøfting enn bare å oppdatere seg på en politisk hendelse.

Lenke til kommentar

Jeg kom også opp i engelsk (VG1). Syns temaet var veldig deilig. Var ikke klar for å sitte og lese meg opp på et helt nytt tema. Dette trenger man jo nesten ikke øve på. Jeg har i alle fall skrevet sånne stiler gjennom hele ungdomsskolen.

Hva slags kilder utenfra kan en egentlig finne på dette temaet?

Lenke til kommentar

Angående denne engelskeksamenen vi skal ta, hva ''går vi alle på dette forumet i 3 vgs? '' Med tanke på forberedelsesoppgaven osv.. :)

Hæ?

En av de blir nok å skrive ferdig artikkelen på vedlegget. Ellers kan det være hva som helst fra de punktene som står på side 6. Tror vi kanskje får noe om hva slags engelsk som blir viktig i framtida vår, og hvor viktig litteratur/aviser/magasiner/TV/film/musikk er for å lære engelsk.

Jeg tror vi kanskje får som oppgave å avslutte artikkelen i førstedelen. En ting er nesten garantert: vi skal gjøre noe med den avslutningen. :)

Lenke til kommentar

Jeg tipper det blir en tredelt eksamen.

Første oppgave er som alltid å rette grammatikk. Velge det alternativet som er riktig, streke under osv.

Andre oppgave blir å skrive en avslutning på artikkelen eller lignende halvlang oppgave.

Tredje oppgave blir en langsvarsoppgave der vi skal utdype hvordan vi lærer engelsk.

Lenke til kommentar

Vi får i hvert fall en oppgave relatert til den siste teksten, men det betyr ikke at vi skal skrive ferdig konklusjonen. Det hadde vært en svært kort langsvarsoppgave... Eventuelt kan det være en del 1 oppgave som innebærer akkurat å skrive den ferdig.

Endret av OneWingedAngel
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Noen tips til hva man burde lese på internett som er av relevanse? Og angående hjelpemidler, er det bare det man lager notater av nå man kan ta med seg, eller er det hva man vil? (utenom internett og tlf selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Dette lurer jeg også litt på Gypsy. Hva finnes det egentlig av relevant stoff til dette? Det virker som det kan bli en veldig reflekterende oppgave, der en skal reflektere over hvordan en selv lærer engelsk best. Kan jo eventuelt dra inn noen "eksperter" som sier at man lærer best av å gjøre det og det og det.

Du kan ta med deg hva du vil, så lenge det ikke kommuniserer. Er vel heller ikke lov med oversettingsprogrammer. Du trenger ikke ta notater hvis du ikke vil. Du kan kopiere artikler. Man lærer vel mer og får mer oversikt av å skrive selv, dog.

Lenke til kommentar

Hvordan skal man finne sider hvor det snakkes om statistikk i forhold til hvordan det er best å lære engelsk, hadde vært fint om man hadde hatt noe "forskning" å forholde seg til i en eventuell artikkel.

Lenke til kommentar

Hæ?

Jeg tror vi kanskje får som oppgave å avslutte artikkelen i førstedelen. En ting er nesten garantert: vi skal gjøre noe med den avslutningen. :)

Jeg tror vi må skrive avslutningen på vedlegget i en oppgave 2, og ikke i den siste langsvarsoppgaven som blir en oppgave 3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Jeg tipper det blir en tredelt eksamen.

Første oppgave er som alltid å rette grammatikk. Velge det alternativet som er riktig, streke under osv.

Andre oppgave blir å skrive en avslutning på artikkelen eller lignende halvlang oppgave.

Tredje oppgave blir en langsvarsoppgave der vi skal utdype hvordan vi lærer engelsk.

Dette tror jeg også.

Går VG2 og fikk How To Learn English.

Ganske enkelt tema i grunn, blir delvis enkelt å lete fram kilder til dette for å si det sånn :)

Ser andre her skriver Wikipedia som kilde, hold dere unna Wikipedia!

Har selv gått på en smell med og sette Wikipedia opp som kilde, og visst dere skal ta med kilder, ikke skriv navnet.

Eksempel:

www.google.no = Feil

http://www.google.no/#hl=no&source=hp&q=how+to+learn+english&aq=f&aqi=g4&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=91ae9a205f1a4bd3 = Riktig

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Fikk en engelsk man til å skrive avslutningen på vedlegget :)

Ååh? kunne du sendt oppgaven, bare for inspirasjon(lol)? Får se an hvordan oppgaven er løst?

Endret av H_D
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Bare å rope ut hvis noen finner noe statistikk eller noen relevante artikler rundt tema. ;) Jeg leter selv.

Kan du si i fra hvis du finner noe? jeg er også på leting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...