Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelskeksamen VGS 2010 (26. mai) Tema: How to learn English


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også kommet opp i engelsk. På tide å begynne med forberedelser. Men er litt usikker på hvordan jeg skal forberede meg. Har fått 6'er i standpunkt btw.:D

 

Hva tror dere er viktig å jobbe med før eksamen?

 

 

får dere standpunktkarakterer så tidlig? Vi får dem ikke før 6.juni :dontgetit:

Lenke til kommentar

På skolen vår er det slik at man ikke skal få bruke minnepenn fordi det kan forveksles med mobilt bredbånd. Også at det er lett å bytte minnepenn med sidemannen.

Unnskyldningen vår rektor brukte var at man kan legge igjen pennen på dassen, og at person etter hadde kommet og tatt den. Veldig elendig grunn egentlig, i bunn og grunn er det ganske urettferdig også.

 

OneWingedAngel: Grei link, men hadde vært bedre å se hva man måtte kunne for å få den og den karakteren.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe om forberedelsdag på fredag, så det er veldig rart om vi ikke får forberedelsesmateriale før tirsdag. :hmm:

Snakket med læreren i dag, og det var som RainbowLady sa på forrige side. Skolen har ikke ressurser nok til å undervise samtidig som de avvikler eksamener. Det er riktig at forberedelsene ikke blir delt ut før på tirsdag.

Lenke til kommentar

Læreplanen, ja! Thanks! :)

 

Jeg tror det er viktig å jobbe med ting som social conditions, engelsktalende land, og generelt sett drøfting av forskjellene mellom f.eks. USA og Storbritannia, o.l, tipper det vil bli relevant for stilen vi skal skrive.

 

Når det kommer til del 1, tror jeg det kan være lurt å se litt på hvorfor en tekst er formell, mens den andre er uformell, altså, høystil/lavstil, formalitet og kunne forklare, ikke bare peke ut, hvorfor en setning er annerledes enn en annen, hva som gjør noe vanskelig å forstå, og lignende. Det er det som går igjen, hvertfall. Men uansett, det er viktig å kunne forklare hvorfor, ikke bare "at setningen er vanskelig å forstå". Da hjelper det å kunne litt terminologi.

 

Kildehenvisning er visst også en del av læreplansmål/vurderingskriterier, så det bør sitte.

 

 

Når det kommer til minnepinne-greiene, så synes jeg det blir litt for dumt enda. Jeg kan f.eks. også slippe en penn med lapp inni til sidemannen, på samme måte som en minnepinne. Og om man virkelig (VIRKELIG) vil, går det sikkert an å forkle mobilt bredbånd som en minnepinne, men en normal, IT-kjent person skal vel kunne få fysisk se minnepinnen og kunne se forskjellen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flott innlegg, RainbowLady. Du får pluss for det. :D

 

På heldagsprøvene vi har hatt, har det ikke vært noen IT-folk der under eksamenstiden. Pensjonistene som sitter vakt brydde seg ikke om hva man gjore så lenge man satt rolig på plassen sin. Men jeg ville ikke ha tatt sjansen på å ta med meg mobilt bredbånd på eksamen. Kan godt hende skolen kontrollerer brukeren din, og alt du er inne på. Frister ikke å få nedsatt i orden og oppførsel, samtidig som man stryker på eksamen.

Lenke til kommentar

Har kommet opp i internasjonal engelsk jeg også. :new_woot:

Fikk vite i dag at vi ikke skal ha en forbredelsesdag og læreren vår fastslo at vi burde helst øve 3-4 timer om dagen. Kanskje bare jeg som synes dette er helt drøyt ettersom jeg har fått 5 alle prøvene det siste året.

 

Vi får lov til å ta med ordbok, synonymordbok og Exploring English, som er en bok som innneholder de fleste grammatikkreglene som er verdt å kunne.

 

Er det virkelig vits i å lese spesielt mye til denne prøven kontra engelsktentamen, som var rimelig lett?

Lenke til kommentar

Har også kommet opp i engelsk. På tide å begynne med forberedelser. Men er litt usikker på hvordan jeg skal forberede meg. Har fått 6'er i standpunkt btw.:D

 

Hva tror dere er viktig å jobbe med før eksamen?

 

 

får dere standpunktkarakterer så tidlig? Vi får dem ikke før 6.juni :dontgetit:

 

Ja fikk vite det av læreren siden vi ikke skal ha flere prøver. Hvordan forbereder dere til eksamen?

Lenke til kommentar

Vi som kom opp i engelsk eksamen VG1 har vel obligatorisk forberedelsesdag på skolen den 25.mai. Det var i hvert fall det jeg fikk høre av læreren min, men hun er ikke engelsklæreren min. Derfor er jeg litt usikker hvorvidt det stemmer. :innocent:

Lenke til kommentar

Er vel ikke slik at man faktisk må være på skolen hele dagen? Er det ikke bare å ta materialet man får for så å dra hjem?

 

Ja, håper det er slik du beskriver det. Likevel tviler jeg på det ut i fra det jeg har hørt. Tror derimot at vi bare må være på skolen to timer, for deretter at vi kan velge om vi vil drar hjem eller ikke :thumbup:

Lenke til kommentar

Vi kan i hvert fall ta heftet og dra hjem med en gang. Læreren vil være der en time, slik at de som har spørsmål kan stille dem. ;)

 

Hadde siste engelsktime før eksamen i dag, og læreren sa at disse feilene gikk igjen og igjen under heldagsprøvene vi hadde tidligere. Kan være interessant for noen.

 

Indefinite article

Some - any

Apostrophe

Irregular verbs 1

Proverbs

Idioms

Reference to time

Irregular verbs 3

Spelling

 

Fikk flere ark med nyttig informasjon. Fikk også opplyst hvordan man setter opp kilder.

 

How to list your sources?

 

Books:

• Only one author: Author’s last name, first name. The title of the book. City: Publisher, year of publication.

 

Waterman, Jonathan. Arctic Crossing: A journey through the Northwest Passage and Innuit Culture. New York: Alfred A Knopf, 2001.

 

• Two or more authors:

 

Areklett, Kristin Maage, and Øystein Hals, Kristin Lindaas, Hilde Tørnby. STUNT. Oslo: Samlaget, 2009.

 

Articles:

• List the article by the author of the article. Write the title of the article in “.... “, and the title of the journal it was found in kursiv. City: Publisher, year of publication

 

Sæbø, Heidi. “English as an international language”. In Newsweek. London: Oxford University Press, 2009.

 

Websites:

• Author of text (if known) or title of the website. “Title of text”. Website, URL, date accessed.

 

Wikipedia. “UK politics”. http://www.wikipedia.org/wiki/UK_politics. (accessed March 4, 2010)

 

• Online newspaper article: Author of article, title of article, name of newspaper, date of publication, the URL, date of access.

 

Tripp, Leslie. “Suspect held in shooting at Ohio State.” CNN.com. January 4, 2010. http://www.cnn.com/2010/CRIME/03/09/ohio.state.shooting/index.html (accessed March 6, 2010).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi fikk heller ikke lov å ta med minnepenn tydeligvis, men vi kunne visst ta med en CD i stedet, som er litt tåpelig.

 

Men vi fikk også beskjed om at vi ikke får forberedelsmateriale på tirsdag? Nå er jo ikke lærern min helt god da men, men er det noen andre her som også har blitt fortalt det? Internasjonal engelsk VG2 her forresten.

Endret av Chris9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Kan man ikke levere på Its Learning da?

Går utifra at man er rettet med ryggen mot læreren/eventuelle vakter hele tiden, så de kan se på skjermene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...