Latias Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Generell tråd for alle som kom i engelsk på VGS. Eksamen er onsdag 26. mai, og vi får vite temaet er par dager før. Vil oppdatere denne posten når mer informasjon vil være tilgjengelig. Hvem kom opp? Hva tror dere temaet vil være? Hvordan skal dere bruke tiden fram mot eksamen? Snakk her! Nyttige lenker: Forberedelseshefte Learn English BBC How To Learn English Learn English Abroad Study Skills For Beginners English For Beginners Student Skills and ICT Literacy: Meeting the 21st Century Challenge Improving your English vocabulary Why It's Important to Learn English Statistikk om språket The Importance of Reading in English How Reading Silently Can Help You to Learn English Eksamen Høsten 09 Eksamen Våren 09 Eksamen Høsten 08 Endret 25. mai 2010 av Latias Lenke til kommentar
rkjetil Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Var også så "heldig" å komme opp til eksamen i engelsk. Ligger på en 3-4 i karakter i engelsk så trenger tips for å forbedre engelskkunnskapene. Lenke til kommentar
MelonSmasher Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Kom selv opp i Engelsk ! Så j**** typisk at jeg blant 140 elever blir trukket ! jaja, får vel se på dette som en mulighet til å forbedre snittet ! Ligger som vanlig på en 5-6 i engelsk, noe jeg tror er fordi læreren liker meg... Dette kan umulig gå bra med en ukjent sensor ! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Kan være lurt å sjekke tidligere eksamensoppgaver, slik at man får en smakebit av hva som kan komme. Eksamen Høsten 09 Eksamen Våren 09 Eksamen Høsten 08 Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Kom opp i engelsk skriftlig jeg også. Ville heller hatt muntlig, men var nok neppe det verste som kunne skje, så jeg skal ikke klage. Ser at det er ganske tydelig hva som går igjen fra år til år: social conditions, values, og sammenligninger/drøfting av f.eks. ett land kontra et annet. Skal bli interessant å se hva som blir tema i år. Den vi fikk på tentamen i år (V09) med work/visit/study abroad-greien synes jeg var døden. Synes mange av oppgavene har en tendens til å være veldig faste, med lite rom for egne innspill og kreative løsninger. Av og til kan det være enklere å skrive en oppgave med faste rammer og punkter som skal være med, men jeg savner at det er hvertfall én relativt fri oppgave. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Må le av dere som "må forbedre engelskkunnskaper" i ukene før eksamen. Hello liksom. Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Må le av dere som "må forbedre engelskkunnskaper" i ukene før eksamen. Hello liksom. Skal du le av de som må forbedre norskkunnskapene sine også da eller? Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Jeg kom også opp i engelsk. Er litt skuffet siden det kanskje er mitt svakeste fag.Vi får vel ikke forberedelsesarket før det er 24 timer til eksamen? Endret 17. mai 2010 av hoyre Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Får det på tirsdag tror jeg, dagen før altså. Men vi har fri neste fredag, for vi skal forberede oss til eksamen. Blir jo litt vanskelig å forberede seg på fredag hvis vi ikke får arket før tirsdagen etter. Nei, nå ble jeg usikker. Skolen har gitt ut lite informasjon til oss om det. Skal høre med læreren på tirsdag. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Tviler på at dere får arket fredagen, Latias. Tror reglene er at forb.delen ikke skal deles ut til elevene før 24 timer før eksamen. Vet ikke om skolen får dem før, en gang. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Er sant det du sier, men hvorfor har vi forberedelsesdag neste fredag da? Misforstå meg rett, jeg sier ikke nei takk til en fridag, men er jo litt synd om vi skal forberede oss uten noe som helst stoff. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har litt inntrykk av at det er ganske mye stress med å avvikle eksamener, og at mange skoler derfor er litt "Hei, om du ikke står på våre lister, vær grei og dra hjem." Men jeg tror kanskje det kan være mulig å forberede seg uten ark da, mtp. at det er en del ting som går igjen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Skjer med at minnepenn er forbudt? Det har da vært lovlig tidligere? Lenke til kommentar
Elisee Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg tror vi har lov med minnepenn på vår skole, men tror det varierer fra skole til skole om det er lov. Ta det opp med lærerne dine til de gir seg sier jeg! Selv er jeg fantastisk glad for å ha kommet opp i engelsk, er vel omtrent det beste som kunne skje meg. Så nå gjelder det bare å styre unna naturfag og matte muntlig så er jeg lykkelig jeg. Endret 18. mai 2010 av Elisee Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 "Alle hjelpemidler er tillatt. Unntak er Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt." Slik er det på min skole iallefall. Minnepennen skal likevel sjekkes før jeg får brukt den. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Vi får ikke bruke, i følge rektor. Han sa at det ikke er så vanskelig å gi sin minnepenn til andre, ergo blir det juks. Tullete spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Kom opp i engelsk skriftlig selv å har eksamen 26.Mai *Mine Innlegg* Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvorfor skal de sjekke minnepennene våres? Alle hjelpemidler er jo tillatt... Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Off, kjenner disse tvistene på hva som er lov her og hva som er lov der går meg på nervene. Reglene er jo klare: ALLE hjelpemidler er tillatt, bortsett fra de som tillater kommunikasjon. Vi får skrive på PC, men minnepinner får dere ikke ha med? Synes det er på tide at Udir kommer med mer konkrete og tydelige retningslinjer i henhold til hvilke hjelpemidler som er lov. Det blir rett og slett for dumt at enkelte skoler skal kunne drive sine egne agendaer på hva som er tillatt. Og å "sjekke minnepinnen" før du får bruke den? Jeg har hvertfall en del personlige ting på minnepinnen jeg bruker på skolen, som jeg ikke hadde satt pris på at andre skulle fått ransake som det passet dem... Så vidt jeg vet, dog, bruker vi vel våre skole-pc'er? Da er det jo greit å bare laste innpå før eksamen starter, om det er helt krise. Er ofte enklere det enn å gidde å legge seg ut med de som bestemmer slikt. Selv er jeg litt bekymret for om det kommer noen sneversynte pensjonistvakter som har problemer med det jeg skal ha med. Planlegger å ha med de 3 siste eksamenene som er gitt, samt sensorveiledninger til disse, da det er mye som går igjen. Føler meg ganske trygg på at jeg faktisk har reglene på min side, men det er jo gjerne ikke alltid nok. Noen andre som forresten har kompetansemål/læremål eller hva det nå heter, hele den listen med "For å få karakteren 6 viser eleven", samt den listen over emner eller aspekter som vi skal lære om gjennom året? Tror det kunne vært en god check-list når jeg skriver stil. Endret 18. mai 2010 av RainbowLady Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Som sagt så gjaldt det kun min skole, og da sjekker de som regel kun etter oversettelsesprogrammer. Minnepennen skal også leveres inn rett før eksamensstart (du kopierer filene/notatene du trenger til Mine Dokumenter e.l. først) sannsynligvis for å forhindre deling av minnepennen som anses som juks. Edit: Læreplanen Endret 18. mai 2010 av OneWingedAngel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå