Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelskeksamen VGS 2010 (26. mai) Tema: How to learn English

Anbefalte innlegg

Generell tråd for alle som kom i engelsk på VGS. Eksamen er onsdag 26. mai, og vi får vite temaet er par dager før. Vil oppdatere denne posten når mer informasjon vil være tilgjengelig.

Hvem kom opp? Hva tror dere temaet vil være? Hvordan skal dere bruke tiden fram mot eksamen? Snakk her!

Nyttige lenker:

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom selv opp i Engelsk ! Så j**** typisk at jeg blant 140 elever blir trukket !

jaja, får vel se på dette som en mulighet til å forbedre snittet ! Ligger som vanlig på en 5-6 i engelsk, noe jeg tror er fordi læreren liker meg... Dette kan umulig gå bra med en ukjent sensor !

Lenke til kommentar

Kom opp i engelsk skriftlig jeg også. Ville heller hatt muntlig, men var nok neppe det verste som kunne skje, så jeg skal ikke klage. :)

Ser at det er ganske tydelig hva som går igjen fra år til år: social conditions, values, og sammenligninger/drøfting av f.eks. ett land kontra et annet.

Skal bli interessant å se hva som blir tema i år. Den vi fikk på tentamen i år (V09) med work/visit/study abroad-greien synes jeg var døden. Synes mange av oppgavene har en tendens til å være veldig faste, med lite rom for egne innspill og kreative løsninger. Av og til kan det være enklere å skrive en oppgave med faste rammer og punkter som skal være med, men jeg savner at det er hvertfall én relativt fri oppgave.

Lenke til kommentar

Får det på tirsdag tror jeg, dagen før altså. Men vi har fri neste fredag, for vi skal forberede oss til eksamen. Blir jo litt vanskelig å forberede seg på fredag hvis vi ikke får arket før tirsdagen etter.

Nei, nå ble jeg usikker. Skolen har gitt ut lite informasjon til oss om det. Skal høre med læreren på tirsdag. :p

Lenke til kommentar

Jeg har litt inntrykk av at det er ganske mye stress med å avvikle eksamener, og at mange skoler derfor er litt "Hei, om du ikke står på våre lister, vær grei og dra hjem."

Men jeg tror kanskje det kan være mulig å forberede seg uten ark da, mtp. at det er en del ting som går igjen. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror vi har lov med minnepenn på vår skole, men tror det varierer fra skole til skole om det er lov. Ta det opp med lærerne dine til de gir seg sier jeg!

Selv er jeg fantastisk glad for å ha kommet opp i engelsk, er vel omtrent det beste som kunne skje meg. Så nå gjelder det bare å styre unna naturfag og matte muntlig så er jeg lykkelig jeg.

Endret av Elisee
Lenke til kommentar

Off, kjenner disse tvistene på hva som er lov her og hva som er lov der går meg på nervene. Reglene er jo klare: ALLE hjelpemidler er tillatt, bortsett fra de som tillater kommunikasjon.

Vi får skrive på PC, men minnepinner får dere ikke ha med? Synes det er på tide at Udir kommer med mer konkrete og tydelige retningslinjer i henhold til hvilke hjelpemidler som er lov. Det blir rett og slett for dumt at enkelte skoler skal kunne drive sine egne agendaer på hva som er tillatt. Og å "sjekke minnepinnen" før du får bruke den? Jeg har hvertfall en del personlige ting på minnepinnen jeg bruker på skolen, som jeg ikke hadde satt pris på at andre skulle fått ransake som det passet dem...

Så vidt jeg vet, dog, bruker vi vel våre skole-pc'er? Da er det jo greit å bare laste innpå før eksamen starter, om det er helt krise. Er ofte enklere det enn å gidde å legge seg ut med de som bestemmer slikt.

Selv er jeg litt bekymret for om det kommer noen sneversynte pensjonistvakter som har problemer med det jeg skal ha med. Planlegger å ha med de 3 siste eksamenene som er gitt, samt sensorveiledninger til disse, da det er mye som går igjen. Føler meg ganske trygg på at jeg faktisk har reglene på min side, men det er jo gjerne ikke alltid nok.

Noen andre som forresten har kompetansemål/læremål eller hva det nå heter, hele den listen med "For å få karakteren 6 viser eleven", samt den listen over emner eller aspekter som vi skal lære om gjennom året? Tror det kunne vært en god check-list når jeg skriver stil. :)

Endret av RainbowLady
Lenke til kommentar

Som sagt så gjaldt det kun min skole, og da sjekker de som regel kun etter oversettelsesprogrammer. Minnepennen skal også leveres inn rett før eksamensstart (du kopierer filene/notatene du trenger til Mine Dokumenter e.l. først) sannsynligvis for å forhindre deling av minnepennen som anses som juks.

Edit: Læreplanen

Endret av OneWingedAngel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...