rbuljo Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Tenkte jeg skulle lage en erfaringstråd for Olympus E-PL1. E-PL1 er en enklere versjon av E-P1, men noen forskjeller er det, bl.a en etterlengtet blits. Olympus sine spesifikasjoner Din Side, test i mars. dpreview.com, test i februar. Også kommet en firmware oppdatering for kameraene i PEN serien PL1, PL2, E-PL1. dpreview.com har testet ut forsjellen på firmware oppdateringen i praksis her. Bestilte dette kameraet med 14-42 kit`et da mitt E-420 begynner å bli sliten, gleder meg å få det i stua. Veldig greit for meg er at begge kameraene bruker samme batteri og lader, så da har jeg tre batterier og knipse med nå. Skal også kjøpe en adapter så jeg får bruke FourThirds objektivene jeg har, 1 Zuiko Digital 25mm F2,8 pancake og zoomlinsen Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6 Kom med deres erfaringer og tips angående dette kameraet. Endret 12. mai 2010 av killbuljo Lenke til kommentar
lavik Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Vet ikke hvor lenge det er siden du kjøpte kameraet, men Olympus kjører kampanje nå hvor man får med et MMF-1 adapter ved kjøp av PEN i perioden 01.05.2010 og 30.06.2010 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Det kommer Akam-test av dette og E-P2 også. Må bare bli ferdig med ferie, en eventuell streik, samt testen av Sony A500 og A550 først. Men det kommer! Jeg har begge to hjemme hos meg nå, til å leke med i ferien. Kjempeartige kameraer å bruke. Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Vet ikke hvor lenge det er siden du kjøpte kameraet, men Olympus kjører kampanje nå hvor man får med et MMF-1 adapter ved kjøp av PEN i perioden 01.05.2010 og 30.06.2010 Fantastisk! dette passet jo som hans i grete! takk, var ikke klar over denne kampanjen. hjertelig takk for linken.. Det kommer Akam-test av dette og E-P2 også. Må bare bli ferdig med ferie, en eventuell streik, samt testen av Sony A500 og A550 først. Men det kommer! Jeg har begge to hjemme hos meg nå, til å leke med i ferien. Kjempeartige kameraer å bruke. gleder meg til og se testen. gi gass Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg kjøpte et E-PL1 så fort det kom i butikkene i mars, og er veldig fornøyd. Dette er mitt første ordentlige kamera, og dette er en perfekt måte å lære om foto på for en nybegynner som meg. iAuto funksjonen er intelligent og tar (etter mitt skjønn) gode bilder, artfiltrene er morsomme og instillingene i manuell modus er enkle og intuitive. Etter min mening er det mest spennende med Micro Four Thirds muligheten til å bruke objektiver fra en lange rekke produsenter. På ebay finnes svært rimelige overganger. Jeg har kjøpt et gammelt Olympus OM-objektiv (50mm 1.8) for 100 kroner samt en overgang til drøye 200 kroner fra ebay. Sammen tar dette strålende bra bilder og gir mulighet for blant annet nydelig bokeh. Og alt dette for bare drøye 300 kroner... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Olympus har begynt å sende reklame på TV for EP-PL1 nå. Du finner den på også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå