Trono Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg anser meg som rimelig kompetent på PC, men har et merkelig problem jeg igrunn ikke skjønner så mye av. Jobbmaskinen min; en i7 920 med Asus Rampage II Extreme hovedkort, 12 GB ram, 275GTX kort og en 64GB SSD systemdisk. Uansett hvilken browser jeg prøver så gir den vanvittige lag spikes i ett kjør. Spesielt hvis jeg laster inn et par-tre sider har den en tendens til å henge rett etter eller mens den loader sidene. Å se på vimeo, youtube e.l. kan også få hele browseren til å henge seg opp i en "Not Responding" periode eller oppføre seg som skikkelig sirup. Det kan vare alt fra 2-3 til 10-12 sekunder, føles lengre også av og til uten at jeg har tatt tiden. CPU-bruken ligger på 0-5% og alt annet fungerer. Bare mens jeg skriver her stopper browseren i ny og ne opp i et sekund eller to så det hele virker ganske random. Har testet IE, Firefox, Chrome og Opera - samme med alle sammen. Jeg har jo en mistanke om at det er Flash som tuller, men java, flash og alt er oppdatert. Samme er alt av drivere som jeg kan komme på. Testet også Vista SP2 kompabilitetsmodus uten at det hjalp. Er det noen som har noen tips her? Det er utrolig frustrerende problem.. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Eg har faktisk samme problemet! På laptopen min går det helt glatt og den er mye svakere en Stasjonere pcen. Har 4gig ram så det kan ikke ver det, og HD 5870 1G Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 jeg opplever faktisk lagging på Windows 7 både på 64bits versjonen og 32bits versjonen. Dette er norsk retail ultimate som jeg bruker. Så ikke noe piratkopiert greier. Bruker Firefox, og når jeg ser på film (f.eks på youtube, VG, aftenposten etc) så lagger bildet ca hvert 20-30 sekund. Har ikke forsket så mye på dette her, og vet ikke hvordan det er i IE 8, eller Opera etc.. men bruker de nyeste plugins for Firefox. Kanskje dette er et utbredt problem med Windows 7? Har 4 GB med RAM på den ene og 2 GB RAM på den andre, men ikke noe forskjell på laggingen. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Kanskje dette er et utbredt problem med Windows 7? jeg tviler på at dette skylder win7, har selv ultimate retail 64bit og den lagger ikke ! på min bærbare har jeg win7 home 32bit og den lagger ikke heller. ( bruker IE8 ) så dette må være noe annet Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Rart at jeg har det problemet på to pcer da... men bruker som sagt FireFox 3.6.3 Og to andre her har samme problem... skal teste litt med IE8. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har jo en mistanke om at det er Flash som tuller, men java, flash og alt er oppdatert. Samme er alt av drivere som jeg kan komme på. Er det noen som har noen tips her? Det er utrolig frustrerende problem.. har du kontrollert om du har det siste " flash " eller " java ", mange ganger når jeg synes jeg er oppdatert så får jeg beskjed nar jeg kontrollere med " SPSI " : http://download.cnet.com/Secunia-Personal-Software-Inspector/3000-2162_4-10717855.html at jeg må avinnstallere gamle flash eller java. lykke til Lenke til kommentar
Trono Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Alt er oppdatert her. Både java og flash oppgir at jeg har nyeste versjon. Jeg har omtrent identisk maskin hjemme bare med annet hovedkort, Asus P6T Deluxe V2, og det meste av samme programvare. På den fungerer alt helt topp. Tror jeg skal ta og avinstallere flash som nevnt og også teste om problemet er til stedet også uten det installert. Får se om jeg har tid til å prøve i morgen. Har tenkt tanken på om det kan være defekt ram eller cache, men da burde jeg nok også ha merket det på andre programmer. Spesielt siden jeg jobber med 3D i 3dsMax og det er ikke akkurat gjerrig på minne og prosessorbruk.. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Eg merker spesielt problemet når eg scroller nedover i fks itavisen,vg,spillverket osv. Da lagger det "heger litt" . Minner meg litt om sånn det er å gå på internett før eg har installert skjermkort driveren. Håper vi klarer å finne utav det! Får det er voldsomt iritterende! Eg har ingen feil i ram eller noe så det må ver noe i Win 7 64 eller Flash. La oss løse dette problemet Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Jeg har hatt dette problemet flere ganger med mine eldre maskiner, men jeg har klart å fikse det hver gang. Problemet er at jeg ikke husker hvordan jeg gjorde dette Det første jeg hadde gjordt ihvertfall er å reinstallere browser/java/flash og så prøve igjen. Ikke ha flere browsere enn nødvendig installert samtidig. Har sett at noen browsere crasher når begge er installert samtidig(IE skal gå fint med alt). Selv foreslår jeg å bruke Chrome, som er en raskeste og sikreste browseren. Hvis det ikke fungerer med reinstallasjon, prøv å installere og kjøre Ccleaner(<--klikk) Hvis dette heller ikke fungerer, så kjør en Diskdefragmentering. Hjelper på maskinen for å raskere finne filene den er ute etter, og derfor mindre lag. Endret 20. mai 2010 av Zondra Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Er rimelig sikker at å kjøre Ccleaner ikke vil løse det. Dette har ikke noe med registeret eller midlertidige filer å gjøre. Diskdefragmentering vil heller ikke by på noen løsning dessverre. Virker mer som et problem med en plugin eller to (kanskje konflikt). Beste å gjøre er å fjerne alle og installere disse på nytt igjen. Når du fjerner Flash, bruk deres avinstalleringsverktøy. Ikke bruke Add/remove programs. Adobes eget verktøy fjerner absolutt alt av Flash. Det at noen sider lagger mer enn andre er p.g.a. Flash. Den er svært resurskrevende, spesielt siden mange nettsteder slenger på disse i hopetall. Hvilket igjen leder oss til at det er snakk om en plugin. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Har du prøvd å starte FireFox i sikkermodus uten noen programtillegg? Da skal du få en god indikasjon om problemet ligger i tredjeparts programtillegg eller ei. http://kb.mozillazine.org/Safe_mode Lenke til kommentar
Trono Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Prøvde å avinstallere flash i dag med adobes verktøy, uten at det hjalp. Eller rettere sagt så det ikke ut til at den fikk til å avinstallere flash en gang, men hadde ikke så mye tid til å dille med dette. Safemode var et godt tips! Skal ta og avinstallere de forskjellige browserene, slette evt. gjenliggende mapper, installere firefox på nytt og teste safemode i morgen. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Rapptorer tilbake viss du finner løsningen! På den gamlelaptopen min flyter Firefox som en drøm. På den nyere bedre stasjonerer pcen lagger det "henger" Browseren! Lenke til kommentar
Trono Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hm.. dere andre som har samme problemet; Er det noen av dere som har SSD systemdisk? Jeg sitter og ser på resource monitoren i windows og nå mens jeg kjører Opera har flere av .tmp filene til browseren 1000-3000ms responstid.. De flyr i været hver gang browseren lagger. Mulig et blindspor, men tenkte det var verdt å sjekke. Endret 27. mai 2010 av Aqira Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Kan det være antivirus som kjører i bakgrunnen og forstyrrer? Jeg bruker Avast på Vista 64 og opplever at scrolling i Opera 10.53 går tregere, samt at icon animasjonen i system tray er tregere, og jeg lurer på om kanskje mitt antivirus har skylden for dette på en eller annen måte. I mitt tilfelle kan jeg klikke på avast iconet i system tray og åpne vinduet, og se hvilke filer som blir scanna, men jeg har ikke blitt klok på akkurat hva som gjør at ting går tregt fra tid til annen. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Har prøvd å disable AV også, no go .. Artig problem dette her Lenke til kommentar
Trono Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Tror jeg har kommet nærmere løsningen på jobbmaskinen min iallfall innenfor det jeg nevnte sist. SSD-disken henger ikke med på prosessene som kjører. Har sittet med Resource Monitor oppe en stund mens jeg jobber. Opera har f.eks. en tendens til å ha 30-40 tempfiler åpne og når jeg klikker litt rundt på websider og åpner faner så går Disk Active Time opp i 100% og prosesskøa øker og øker. Har oppdatert diskkontroller-driverene, men det hjalp ikke. Bestilte like greit ny SSD disk, Intel X25-M 160 GB Gen 2. Tviler litt på at det er disken i seg selv som er problemet, men men.. grei unnskyldning for å få større og raskere systemdisk Kan jo da også flytte swapfila over til den "gamle" ssd-disken for å avlaste litt, men med 12GB ram burde den igrunn ikke swappe noe særlig uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå