Faktum1 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hei. Får ikke lyd via HDMien når jeg kobler pcen til tven. Bildet kommer, men ikke lyden. Har vært på Elkjøp hvor jeg kjøpte både tven og pcen. Nede hos Elkjøps så fungerte lyden på HDMI, men ikke på tven min. Lyden har fungert på tidligere pcer. Har det noe å gjøre med innstillinger på pcen? Svar med sitat Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har du satt laptopen til å spille av lyd digitalt? Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Har du satt laptopen til å spille av lyd digitalt? Hva mener du? Lenke til kommentar
ArnarN Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hei Jeg har et litt pussig problem. Min laptop (Acer 7735ZG) kobler jeg til min NAD-tv med HDMI og får både lyd og bilde automatisk. Når jeg kobler samme laptop til min Samsung-tv på samme måte får jeg ikke lyd. Jeg har prøvd med to forskjellige HDMI-kabler. Jeg kjører Windows 7, og lyden er satt opp til å bruke Realtek HDMI Output på begge tv-er. Hva mer er det å skru på for å få lyd? Kan det være forskjellige HDMI-versjoner på tv/kabel/laptop? ArnarN Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har du satt laptopen til å spille av lyd digitalt? Hva mener du? I lydinstillingene (ikonet nede til høyre med en høytaler) går du inn på playback devices og velger HDMI output og trykker set default. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Hei Jeg har et litt pussig problem. Min laptop (Acer 7735ZG) kobler jeg til min NAD-tv med HDMI og får både lyd og bilde automatisk. Når jeg kobler samme laptop til min Samsung-tv på samme måte får jeg ikke lyd. Jeg har prøvd med to forskjellige HDMI-kabler. Jeg kjører Windows 7, og lyden er satt opp til å bruke Realtek HDMI Output på begge tv-er. Hva mer er det å skru på for å få lyd? Kan det være forskjellige HDMI-versjoner på tv/kabel/laptop? ArnarN Ja, det kan det være. HDMI-inngangene på TV'n har ofte en innstilling der du kan bytte mellom digital og analog lyd. Det kan også hende at en eller flere av HDMI inngangene på TV'n ikke har noe sånt valg, men står fast på enten digital og analog, og hvis du har koblet til en av disse, er det ikke sikkert det passer i forhold til PC'en. Du får gå inn i TV-innstillingene og lete litt. Endret 12. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
ArnarN Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Det viser seg at det er forskjell på de to HDMI-portene på min Samsung LE32B355. Nr 1 står det DVI i parentes på, men fysiske sett er det en HDMI-port like fullt. Men det virker jo som en DVI-port i og med at jeg kun får bilde og ikke lyd. Så snart jeg byttet over til å bruke HDMI-port 2 så kom lyden også... Ja, ja, de enkle løsningene er vel av og til litt for enkle... ArnarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå