Gå til innhold

Flere bilder av nye Iphone

Anbefalte innlegg

Riktig, Apple lekker en iPhone for så å anmelde journalisten som som kjøpte den. Husk også at dette demper hypen frem mot WWDC fordi alle vet mer eller mindre hva de vil annonsere.

Ikke bare demper det forventningene, men salgene av 3GS daler også i takt.

Det er stor forskjell på å lekke ett uklart bilde og å lekke selve telefonen! Apple står ikke bak dette så lenge de ikke lanserer en annen modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100% enig med Dinsdale!

Det eksemplet med google treffer midt i blinken. Eneste grunnen til at vi vet at gmail finnes er pga tek, itavisen osv :)

Jeg syns ikke Apple kjører noe sinnssykt på med markedsføring. De har reklamer på tv og den regner jeg med er rettet til folk med mindre teknisk innsikt og til folk som kanskje ikke bruker pc men har hørt om denne ''fantastiske'' telefonen av folk som har kjennskap til telefonen. Flertallet får vite om denne telefonen nettopp att de ''mister'' telefonen og alle begynner å diskutere.

All PR er god PR.

Google artisten M.I.A. så får du ett godt eksempel på gratis markedsføring :)

Lenke til kommentar

Det finnes ikke et eneste indisium på at Apple lekker noe som helst, hverken selve produktet eller bilder. Tvert imot så går de til ekstreme skritt for å hindre lekkasjer og har stort sett lykkes ganske bra med det. Hva tilsier at lekkasjene av neste iPhone er noe annet enn arbeidsuhell?

Lenke til kommentar

Dette er velregissert av Apple. At noen ekstremfanboys her mener at Apple ikke gjør slik fordi de ikke trenger det, må nesten ta seg et kurs i MF.

Allikevel mener du selv at Google markedsfører "ingenting"? Jeg skal si deg en ting, Google og Apple er noen av de som markedsfører mest her i verden. Du tenker kanskje på reklame, ikke markedsføring, noe Apple og Google "nesten" ikke driver med ettersom de får mye vi kan tro er "gratis" som følge av PR og merkevare. Markedsføring er heeele prosessen ved å utvikle et produkt. Fra å finne ut hva markedet vil ha med markedsundersøkelser og analyser via produktutvikling, prissetting osv. til å finne kanaler å sende ut via og reklame. Enten har du ikke peiling på hva du snakker om, ellers har det bare skjedd en glipp(noe jeg skjønner godt, skjer OFTE med meg)

Alle slike produktlanseringer har "lekkasjer" Det er du og jeg som står for det meste av markedsføringen. Det faktum at vi skriver i akkurat denne posten, at vi har sett på bildene og fortalt hele verden at denne skal vi ha i masse blog-innlegg, tilsier at dette er genial MF

Genial markedsføring, ja. Klart det, men det har ikke skjedd av seg selv. Det har skjedd gjennom årevis av merkevarebygging. Og du og jeg står for det meste av markedsføringen? Nei, det er langt i fra sant. Ja, du og jeg står kanskje for mye av den gratis reklamen, men steike så lite det har å si hvis produktet ikke hadde vært bra, hatt rett pris, distribusjonskanaler, eple :tease: eller lignende.

Google er ekstrem på dette. De markedsfører "ingenting" Se på Gmail og alle andre produktene deres. Det blir en buzz og de får alt gratis.

Har nevnt det før, men jeg sier det igjen. Google er konge på markedsføring og jeg kan garantere de har et gigantisk markedsføringsbudsjett. Det får de IKKE gratis, det er helt sikkert.

joda man kan påstå at Apple ikke gjør slikt. At de ikke trenger å lekke, at de ikke trenger din og min buzz, men det gjør de, i aller høyeste grad. Om de ikke bruker denne muligheten, noe jeg tror de gjør, er de virkelig dumme.

...

Hvor ofte har du hørt den siste tiden at "alle" har iPhone? Og det er sant, alle har iPhone. Trendsettere liker ikke det. Apple liker det selvsagt, men de vet at det varer ikke evig, slik at da må de komme med noe nytt. Og de må skape buzz. Som ved å lekke. Da skapes forventninger.

Litt nysgjerrig på hvordan de klarte å selge første iPhone uten å lekke. Og iPad også for den saks skyld. At Apple klarer å begynne og masseprodusere et slikt produkt uten noe særlig lekkasje og INGEN bilder viser jo litt. Nå har de gjort en glipp på iPhone og at du påstår at de "i aller høyeste grad" trenger å lekke er i mitt hode helt på tryne. Tror vi begge skjønner det.

Ellers veldig bra resonnement til slutt der! Interessant lesning!

Lenke til kommentar

Har prøvd Android, jeg synes det er trist, rotete og uferdig ;)

Edit: Forandret ordlyden litt.

Og jeg syns iPhone blir rotete :)

Bare massehvis av ikoner til hvert program/app.

Komplisert å få det som du vil på hjem skjermen er det óg.

Og iPhone er også veldig trisk, bare 4x5 ikoner overalt med svart bakgrunn. Men nå er vel den snart mulig å bytte ut? :)

Men det er MIN mening ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd Android, jeg synes det er trist, rotete og uferdig ;)

Edit: Forandret ordlyden litt.

Og jeg syns iPhone blir rotete :)

Bare massehvis av ikoner til hvert program/app.

Komplisert å få det som du vil på hjem skjermen er det óg.

Og iPhone er også veldig trisk, bare 4x5 ikoner overalt med svart bakgrunn. Men nå er vel den snart mulig å bytte ut? :)

Men det er MIN mening ;)

Samt sortere i mapper. Utrolig nok har jeg ikke hørt om noen som har savnet det.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...