Gå til innhold

Flere bilder av nye Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dette betyr at alle produsenter av surroundforsterkere og mindre musikkanlegg må lage nye modeller da? Siden den ikke vil passe i de eksisterende docking-stasjoner.

 

Blir jo mildt sagt dyrt for folk flest som har kjøpt seg et slikt anlegg...

 

Men siden både iPod Nano, iPod Touch og iPhone har passet i disse dockingene, så er det kanskje håp om at denne vil også da?

Lenke til kommentar

Vil egentlig denne passe i eksisterende docker og holdere tilpasset tidligere Iphones?

 

Med en dock-adapter (60 kr for tre stk.) vil den passe i vanlige docker, men tror også den vil passe i f.eks. TomTom bilholderen. Grunnen til at jeg tror dette er at det later til at Apple har hatt et tett samarbeid med TomTom i forbindelse med navigator for iPhone, og bilholderen. Har denne holderen selv og det ser ikke ut til skulle by på noen problemer å sette inn den tilsynelatende nye iPhone G4. Den er jo tynnere enn den gamle, men totalhøyden ser ut til å være rimelig lik, selv om formen er litt annerledes.

 

Noe som er typisk apple, eller hva?

 

Overrasker meg at de ikke byttet ut USB kablene for hver modell

 

Selv om Apple ikke benytter standard USB-tilkobling på iPhone/iPod/iPad så må standarden sies å ha vært fremsynt og har vel nå vært den samme siden 5. generasjons iPod. Apples 30-pin dock-connector har i tillegg til strøm og data analog og digital utlinje, video-ut, osv.

 

Og før 5. generasjon var det også dock-connector. Hvorfor disse tidligere iPodene ikke er listet som kompatible med dagens kabler vet jeg ikke... http://store.apple.com/no/product/MA591G/A?fnode=MTY1NDA0OQ&mco=MTE0MzEwMTA

Lenke til kommentar

Jeg vil bli overrasket om den ikke passer. Min iPhone passer i eldre docker (bla. en for for en iPod 3G, som faktisk brukte FireWire som grenesnitt for lading) selv om den er mindre. Den får da ikke støtte fra annet enn selve connectoren, så veldig robust er den da ikke, men den fungerer helt greit. Såfremt den nye iPhone er samme eller mindre i lengde, bredde og tykkelse, så bør den fungere greit i de fleste eldre dockinger.

 

Som andre har påpekt også så kommer apples nyere dockinger med utskiftbar del i bunnen som gjør at den kan tilpasses andre modeller enkelt og billig for maksimal støtte.

Lenke til kommentar

Min iphone 3gs passer fint i ipad dockingen, så lenge kontakten står på "flatt underlag" skulle vel alt som bruker standard kontakten til apple gå greit. 3gs'en passer dog ikke i docken til første generasjons iphone, da denne nedfelt i en grop som passer kun gamle telefonen.

 

Ellers har ipad'en fjernet litt av behovet for oppgradering til nyeste iphone modellen.

Lenke til kommentar

Tilkoblingen er jo selvfølgelig den samme, men pga formen passer den ikke i de spesiallagde dockingstasjonene av Apple.

Den passer jo selvfølgelig i de som ikke er spesiallagd for bare én størrelse. Skjønner ikke at dere kan skylde dette på apple. Trodde dere at iPhone skulle ha likt design for evig og alltid?

Lenke til kommentar

Si meg, har de "mista" enda en iPhone 4G? Huff, hele greia er så opplagt PR stunt at jeg blir bare oppgitt over den dårlige hardnakka nektinga for det.

Dette (inkludert den tidligere hendelsen) er jo billigste måten å sjekke markedsresponsen på et nytt produkt.

Lenke til kommentar

Si meg, har de "mista" enda en iPhone 4G? Huff, hele greia er så opplagt PR stunt at jeg blir bare oppgitt over den dårlige hardnakka nektinga for det.

Dette (inkludert den tidligere hendelsen) er jo billigste måten å sjekke markedsresponsen på et nytt produkt.

Du er jammen smart. Ja, de burde jo bare sagt at de gjorde det med vilje. ÅNEI, det går jo ikke, da er hele poenget borte. Skjerp deg.

 

Hvordan i all verden er dette billigste måten å sjekke markedsrespons på? Har du peiling på markedsføring? Dette holder ikke mål i det hele tatt som noe markedsundersøkelse og det er ingen reelle data å hente ut av det. Det er jo til og med ingen som vet noe nytt om specsa annet enn nytt utseende, front-facing kamera og blitz.

 

Dette er helt opplagt ikke noe PR-stunt. (ikke at jeg vet det med sikkerhet, men ville bare late som om å være like skråsikker som deg for å vise poenget mitt)

Lenke til kommentar

Si meg, har de "mista" enda en iPhone 4G? Huff, hele greia er så opplagt PR stunt at jeg blir bare oppgitt over den dårlige hardnakka nektinga for det.

Dette (inkludert den tidligere hendelsen) er jo billigste måten å sjekke markedsresponsen på et nytt produkt.

Du er jammen smart. Ja, de burde jo bare sagt at de gjorde det med vilje. ÅNEI, det går jo ikke, da er hele poenget borte. Skjerp deg.

 

Hvordan i all verden er dette billigste måten å sjekke markedsrespons på? Har du peiling på markedsføring? Dette holder ikke mål i det hele tatt som noe markedsundersøkelse og det er ingen reelle data å hente ut av det. Det er jo til og med ingen som vet noe nytt om specsa annet enn nytt utseende, front-facing kamera og blitz.

 

Dette er helt opplagt ikke noe PR-stunt. (ikke at jeg vet det med sikkerhet, men ville bare late som om å være like skråsikker som deg for å vise poenget mitt)

Sa da virkelig ikke noe om at de skulle si at det var med vilje. Men jeg må da få lov til å være oppgitt for det.

Vel, jeg har riktignok ikke gått en skole for markedsføring, men jeg er nå ganske sikker på at reaksjonene rundt telefonen ved å gjøre det på denne måten enn å gå rundt fra person til person og viser dem telefonen og får reaksjonene kan sammenlignes. Det er snakk om å prøve markedet for å se om de f.eks liker designet som det er, osv.

 

Hvis jeg lakk ut et produkt for å se om de likte designet f.eks på en slik måte og den fikk massiv negativ kritikk pga nettopp designet så burde jeg likevel lansere/gi ut produktet med det designet fordi noen mener at denne måten å gjøre det på ikke kan være et alternativ til vanlig markedsundersøkelse?

 

Er dette og tidligere lignende saker ikke er PR-stunt fra Apple sin side, ja da har de et lekasjeproblem så stort at det ikke finnes den propp i verden som kan tette den. Noe som helt klart er et kjempeproblem. Eller kanskje de ikke har noe imot det? Merkelig er det uansett når andre klarer å holde tett om ting mens Apple lekker som en sil hele tida.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Apple og andre selskaper er vel at Apple faktisk er rimelig vanntett. Før lanseringen av iPad ble det lekket ETT bilde, og det etter at bl.a. Gizmodo tilbydde store pengepremier til de som kunne gi dem et bilde eller en prototype. Før lanseringen av iPhone ble såvidt jeg husker ingenting lekket (utover at en mobiltelefon fantes). At lekkasjer skjer er uunngåelig, særlig når det nærmer seg lansering når produktene blir testet "in the wild" og man nærmer seg masseproduksjon.

 

"Problemet" til Apple er at det er så voldsom interesse rundt produktene deres at de må gå til formidable steg for å hindre lekkasjer, og selv ikke det er alltid nok.

Lenke til kommentar

Dette er velregissert av Apple. At noen ekstremfanboys her mener at Apple ikke gjør slik fordi de ikke trenger det, må nesten ta seg et kurs i MF.

 

Alle slike produktlanseringer har "lekkasjer" Det er du og jeg som står for det meste av markedsføringen. Det faktum at vi skriver i akkurat denne posten, at vi har sett på bildene og fortalt hele verden at denne skal vi ha i masse blog-innlegg, tilsier at dette er genial MF

 

Google er ekstrem på dette. De markedsfører "ingenting" Se på Gmail og alle andre produktene deres. Det blir en buzz og de får alt gratis.

 

Apple gjør det samme. De vet at deres produkter skaper buzz, og spesielt nylanseringer. Kanskje viser det seg at disse lekkasjene ikke viser det virkelige produktet i det hele tatt. Apple fører oppmerksomheten til oss nerder langt bort mens disse sysler med sitt og overrasker en hel verden i juni.

Det vil være en ennå større nyhet. "Apple lurer hele verden"!

 

joda man kan påstå at Apple ikke gjør slikt. At de ikke trenger å lekke, at de ikke trenger din og min buzz, men det gjør de, i aller høyeste grad. Om de ikke bruker denne muligheten, noe jeg tror de gjør, er de virkelig dumme.

 

Apple lanserer ikke produkter til nerdene. Nerden vil ikke ha produkter som er lukket og låst. De selger produkter til trendsettere. De vil ikke pumpe sine nyvinninger inn i masse markedet. Da har produktet mye mindre levetid.

 

Trensettere er gull verdt fordi disse definerer hva massene til syvende og sist vil ha, eller skal ha. Det er trendsettere som skaper mest buzz. Apple begynner på toppen av pyramiden (trendsettere) og selger seg nedover til bunn (massemarkedet) Slik får de med seg hele pyramiden. Massemarkedet er de som handler mest og det er der pengene ligger. Problemet er at når massemarkedet er nådd, faller trendsettere av da disse ikke vil ha det som alle andre har, og som er gammelt nytt. Derfor må Apple tenke nytt hele tiden og sprøyte et nytt produkt inn på toppen av pyramiden, slik at trendsettere kan starte på nytt.

 

Hvor ofte har du hørt den siste tiden at "alle" har iPhone? Og det er sant, alle har iPhone. Trendsettere liker ikke det. Apple liker det selvsagt, men de vet at det varer ikke evig, slik at da må de komme med noe nytt. Og de må skape buzz. Som ved å lekke. Da skapes forventninger.

 

Selv har jeg byttet til HTC Desire etter noen år med iPhone. Kanskje bytter jeg tilbake, men idag ser jeg ikke at iPhone 4G kan noe Desire ikke kan. Brukervennligheten er også på samme nivå, og det er jo det viktigste da man ikke lenger betaler for funksjoner og specs, men brukervennlighet i alle ledd. Og der har jo Apple revolusjonert mobilverdenen.

 

Blir spennende å se hva som blir sommerens buzz.

Lenke til kommentar

Riktig, Apple lekker en iPhone for så å anmelde journalisten som som kjøpte den. Husk også at dette demper hypen frem mot WWDC fordi alle vet mer eller mindre hva de vil annonsere.

 

Apples markedsføring består av ekstremt hemmelighold, velregisserte halleluja-møter og flotte produkter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...