Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R2 Eksamen 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg fikk sqrt(13)e^-0.2x * sin(x-0.58)

Ouch. Ser ut som du har regnet med den deriverte i stedet for funksjonen. Gjorde samme tabben selv, men fikk øye på det i tide. (Forøvrig tror jeg vinkelen din er i feil kvadrant uansett: du må plusse på pi.) Tror felaci har rett svar; jeg fikk det samme, dog regnet jeg ikke eksakt (argh!).

Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg ikke klarte chart?cht=tx&chl=\int (cosx)^2x:thumbdown:

 

Del 2 var overraskende lett. Spesielt da jeg oppdaget at alle oppgavene baserte seg på samme funksjon. :p Husker jeg strevde mye mer på R1-eksamen i fjor.

Sleit litt med å skrive om grafen til sinusfunksjon på oppgave 4. Fikk ikke like grafer på kalkulatoren. Noen som har svaret?

5√2*e^-0,2x *sin(x+π/4) fekk eg

 

Jeg og.

Er bare integralet av cos^2x jeg veit jeg ikke fikk til, så HÅPER på 6, tror på 5.

Lenke til kommentar

SÅ, hvordan gikk det med dere andre? Selv, så tror jeg at jeg fikk til 8/16 deloppgaver på del 2 og litt over halvparten av oppgavene på del 1...så det gikk med andre ord ikke som jeg håpet. Har snakket med andre i samme klasse da, og responsen er den samme der som med meg: Vanskelig og vrient og få oppgaver ble klart. Det overrasker med veldig å se at det er så mange det, tilsynelatende, har gått bra med her inne? Med mindre dere ikke gjør annet enn matte kan jeg ikke forstå hvordan dere finner denne prøven lett. Det eneste jeg kan begrunne det med er at dere har øvd gjennom samme type oppgaver, spesielt som i del2, veldig mye på forhånd. Det har nemlig ikke vi, ved andre anledninger enn før prøven. En annen grunn kan være at dere har annen lærebok som forklarer stoffet på en måte som passer bedre enn vår til bl.a. dagens eksamen? Grunnen til at jeg lurer så veldig er fordi det virket som om samtlige i min klasse slet noe veldig, samtlige...! Mens her har alle alt under kontroll?

Endret av Flaav
Lenke til kommentar

SÅ, hvordan gikk det med dere andre? Selv, så tror jeg at jeg fikk til 8/16 deloppgaver på del 2 og litt over halvparten av oppgavene på del 1...så det gikk med andre ord ikke som jeg håpet. Har snakket med andre i samme klasse da, og responsen er den samme der som med meg: Vanskelig og vrient og få oppgaver ble klart. Det overrasker med veldig å se at det er så mange det, tilsynelatende, har gått bra med her inne? Med mindre dere ikke gjør annet enn matte kan jeg ikke forstå hvordan dere finner denne prøven lett. Det eneste jeg kan begrunne det med er at dere har øvd gjennom samme type oppgaver, spesielt som i del2, veldig mye på forhånd. Det har nemlig ikke vi, ved andre anledninger enn før prøven. En annen grunn kan være at dere har annen lærebok der det er enklere å forstå stoffet? Grunnen til at jeg lurer så veldig er fordi det virket som om samtlige i min klasse slet noe veldig, samtlige...! Mens her har alle alt under kontroll?

 

Gikk bra , spesielt på del 1 . Tror jeg aldri har svart i del 1 på alle spørsmål på tidligere prøver. Men del 2 derimot gikk ikke som jeg håpet. Del 2 var i grunn ikke vanskelig , men det var sykt mye å skrive, tror jeg skrev over tettpakka 8 sider. Og oppgavene var dritt kjedelig , sånne "oppgaver som kan løses på tre sek på kalkulator, men som må vises med regning" :mad: (argh hater sånne oppgaver, man blir ikke akkurat smartere av de heller)

Lenke til kommentar

SÅ, hvordan gikk det med dere andre? Selv, så tror jeg at jeg fikk til 8/16 deloppgaver på del 2 og litt over halvparten av oppgavene på del 1...så det gikk med andre ord ikke som jeg håpet. Har snakket med andre i samme klasse da, og responsen er den samme der som med meg: Vanskelig og vrient og få oppgaver ble klart. Det overrasker med veldig å se at det er så mange det, tilsynelatende, har gått bra med her inne? Med mindre dere ikke gjør annet enn matte kan jeg ikke forstå hvordan dere finner denne prøven lett. Det eneste jeg kan begrunne det med er at dere har øvd gjennom samme type oppgaver, spesielt som i del2, veldig mye på forhånd. Det har nemlig ikke vi, ved andre anledninger enn før prøven. En annen grunn kan være at dere har annen lærebok som forklarer stoffet på en måte som passer bedre enn vår til bl.a. dagens eksamen? Grunnen til at jeg lurer så veldig er fordi det virket som om samtlige i min klasse slet noe veldig, samtlige...! Mens her har alle alt under kontroll?

Bruker boka Sinus her, og alle eg har prata med i klassen min syns den var merklig lett, utenom ein stakkar som har hengt etter i heile år og ikkje fått pugga noke særleg på diff-likningar. No skal det seiast at vi har førebudd oss ganske godt, rekna gjennom det som er av eksamenssett frå den nye læreplanen, etc.

 

Del 2 var og veldig einsidig, så enten gjekk det veldig bra, ellers gjekk det i dass trur eg.

Lenke til kommentar

SÅ, hvordan gikk det med dere andre? Selv, så tror jeg at jeg fikk til 8/16 deloppgaver på del 2 og litt over halvparten av oppgavene på del 1...så det gikk med andre ord ikke som jeg håpet. Har snakket med andre i samme klasse da, og responsen er den samme der som med meg: Vanskelig og vrient og få oppgaver ble klart. Det overrasker med veldig å se at det er så mange det, tilsynelatende, har gått bra med her inne? Med mindre dere ikke gjør annet enn matte kan jeg ikke forstå hvordan dere finner denne prøven lett. Det eneste jeg kan begrunne det med er at dere har øvd gjennom samme type oppgaver, spesielt som i del2, veldig mye på forhånd. Det har nemlig ikke vi, ved andre anledninger enn før prøven. En annen grunn kan være at dere har annen lærebok som forklarer stoffet på en måte som passer bedre enn vår til bl.a. dagens eksamen? Grunnen til at jeg lurer så veldig er fordi det virket som om samtlige i min klasse slet noe veldig, samtlige...! Mens her har alle alt under kontroll?

Tror denne eksamenen skilte seg ut fra tidligere eksamener fordi man måtte tenke veldig kreativt, og bruke kunnskap fra forskjellige kapitler for å løse oppgavene. Dette gjelder spesielt for Del 2.

Lenke til kommentar

Er det noen som fikk 2 forskjellige koordinater for Q på del 1 oppgave 2 ?

 

Forresten hva fikk dere for t?

 

Var t= -2?

 

t=2 og -6 tror jeg.

Og har man tatt med to svar, teller det meget sterkt iflge sensorveiledningen. yey

 

Oppgaven var å finne ut hvor linja skjærte xz planet right?

 

y=0

 

4+2t=0 -> t=-2

 

Sett inn t verdi for de andre koordinatene i parameterframstillingen.

 

På siste oppgaven fikk jeg at t=2, når volumet var 42.

Lenke til kommentar

Forresten noen som fikk til den tabelloppgaven på Del 1? Den skjønte jeg nesten ingenting av. Skal sies at jeg fikk for lite tid, men uansett veldig vanskelig.

 

Det som gjør eksamen så vanskelig (spesielt nå etter kunnskapsløftet vil jeg tro), er at man må løse oppgaver på en helt annen måte enn hva man er vant til. Man finner nesten ingen lignende oppgaver i bøkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...