Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R2 Eksamen 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han trenger strengt tatt ikke å vite det for å kunne løse differensiallikninger den den karakteristiske andregradslikningen har imaginære løsninger.

Det spørs aldeles på hva du legger i "å kunne løse". Hvis det er å sette noen tall i en formel, trenger han ikke mer.

Lenke til kommentar

Okey, ferdig!

 

Det var ganske overkommelig. Litt sært at hele Del 2 var én lang oppgave på samme ligningen.

 

Og oppgave 6, alternativ 1 var jo alt for lett? Fikk jo samme diff.likning som i resten, og trengte jo ikke gjøre noen ting omtrent.

 

Håper på 6'er, men vet jo aldri.

 

Heilt enig, rett og slett latterlig lett eksamen. Iallefall samanligna med tidligare eksamenssett. Del 2 var jo berre ein einaste oppgåve egentlig, brukte feks svar på oppg 3 i oppg6 Alt 1. Tviler sterkt på at dei til neste år har lignande opplegg med eit gjennomgåande tema i heile del 2.

 

Redd for at sensuren kjem til å bli heilt fæl... men håpar på det beste. :)

Lenke til kommentar

Nå må dere ikke klage på barneskirenn... Neida, synes det er bra at de lager oppgaver der det er viktig å se sammenhengen, for meg ble dette en verdig avsluttning på 13 år med grunnskolematte.

 

Hva fikk dere når dere bestemte integralet til (cosx)^2 på del 1?

Lenke til kommentar

Hva fikk dere når dere bestemte integralet til (cosx)^2 på del 1?

(1/2)x + (1/4)sin(2x) + C. Samme som Wolfram Alpha spytter ut, så jeg er rimelig sikker.

 

Del 2 var jo berre ein einaste oppgåve egentlig, brukte feks svar på oppg 3 i oppg6 Alt 1.

Derfor alternativ 2 er morsommere. Mener å huske jeg har gjort induksjonsbeviset for n^3-rekka flere ganger før, men dog.

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar

Kan dokker legge ut eksamen hvis dokker enda har den for oss som var uheldige og ikke kom opp i R2?

Eller for oss som generelt bare er nysgjerrige! :)

 

Hva fikk dere når dere bestemte integralet til (cosx)^2 på del 1?
(1/2)x + (1/4)sin(2x) + C. Samme som Wolfram Alpha spytter ut, så jeg er rimelig sikker.

Dette stemmer. Du skriver om chart?cht=tx&chl=cos^2x = \frac{1}{2} (1 + cos2x).

Lenke til kommentar

Latterlig lett? Gi deg. Selv følte jeg det gikk helt greit, jeg fikk tidsproblemer som faen da men... Blir nok 4.

Tentamen vi hadde i år var ca √2 ganger vanskligere enn eksamen, fekk 1 time til overs både på del 1 og 2 no på eksamen. Prata litt med læraren min etterpå, og han var rysta over kor lette oppgåvene var. Spesielt del 2 var ille, var jo samme funksjonen heile vegen og på oppgåvene kunne du svare ved å refere til tidligare oppgåver.

 

Er som sagt veldig redd for sensuren.

Lenke til kommentar

Det var et elendig eksamen. Hva var greie med hele 6 oppgaver?

Det har jo alltid vært 5. Del 1 var lett , men del 2 var bare kjedelig å regne gjennom. Det var jo ingen smarte oppgaver, bare dritt oppgaver der vi måtte skrive jævle mye. På grunn av dette fikk jeg ikke tid til å gjøre andre oppgaver. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tentamen vi hadde i år var ca √2 ganger vanskligere enn eksamen, fekk 1 time til overs både på del 1 og 2 no på eksamen. Prata litt med læraren min etterpå, og han var rysta over kor lette oppgåvene var. Spesielt del 2 var ille, var jo samme funksjonen heile vegen og på oppgåvene kunne du svare ved å refere til tidligare oppgåver.

 

Er som sagt veldig redd for sensuren.

Sensorene har jo ikke i utgangspunktet lov til å være ekstra strenge selv om de oppfatter oppgavene som for enkle. Det beste forsvaret mot streng sensur er nok rette svar.

Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg ikke klarte chart?cht=tx&chl=\int (cosx)^2x:thumbdown:

 

Del 2 var overraskende lett. Spesielt da jeg oppdaget at alle oppgavene baserte seg på samme funksjon. :p Husker jeg strevde mye mer på R1-eksamen i fjor.

Sleit litt med å skrive om grafen til sinusfunksjon på oppgave 4. Fikk ikke like grafer på kalkulatoren. Noen som har svaret?

Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg ikke klarte chart?cht=tx&chl=\int (cosx)^2x:thumbdown:

 

Del 2 var overraskende lett. Spesielt da jeg oppdaget at alle oppgavene baserte seg på samme funksjon. :p Husker jeg strevde mye mer på R1-eksamen i fjor.

Sleit litt med å skrive om grafen til sinusfunksjon på oppgave 4. Fikk ikke like grafer på kalkulatoren. Noen som har svaret?

5√2*e^-0,2x *sin(x+π/4) fekk eg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...