Ananasjuice Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hva synes folk her om selve innholdet på eksamen? Personlig synes jeg det var lagt alt for mye vekt på funksjoner og at oppgavene i del 2 liknet for mye på hverandre. Mer variasjon i oppgavene hadde vært greit. På den måten kunne man jo hevdet seg i det man er flink til. De som ikke gjør det noe særlig bra i funksjonsdrøfting vil jo slite ekstremt på en eksamen som dette! Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Enig i den. Er du veldig god i differensiallikninger og funksjonsdrøfting, så gjør du det meget godt på eksamen. Dårlig at den er såpass ensidig ja. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Jeg synes vel denne eksamenen var relativt lett, hvertfall om du sammenlikner med den fra i fjor høst. EDIT: Men det skal vel sies at det eneste jeg leste på var integrasjon og difflikninger, og kan vel si jeg fikk godt betalt for det. Endret 28. mai 2010 av southparkman Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Ja, den vi fikk fra i høst var jo supersær. Glad vi ikke fikk lignende. Men enig, rart at hele Del 2 dreide seg om samme diff. likn. Kan gi en urettferdig karakterfordeling. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Men den difflikningen som var der var jo ikke spesiellt vanskelig. Tror de fleste burde ha mulighet til å klare den, hvertfall siden den var på del 2. Og mange av de opplysningene du trengte videre fikk du jo oppgitt, og beskjed om å vise hvordan du kunne finne dem. Endret 28. mai 2010 av southparkman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg fikk også veldig høye tall for Q. Ga svaret som brøk. Med tanke på at volumet skulle være 42 så tror jeg ikke svaret mitt for Q kan være så alt for gæli. Var ingen oppgave om når linja skjærte planet alfa. Var en oppgave om i hvilket punkt linja skjærte xz-planet (svar (1,0,2)) og hvilken kordinat Q hadde når volumet av pyramiden var 42 (9,8,6). Q kunne ha andre koordinater også. |1/6*(a x b)*c| = 42 => 1/6*(a x b)*c = +-42. Så (9,8,6) var kun én av de to mulige koordinatene Q kunne ha. Husker ikke den andre, men t-verdien var i hvert fall -6. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 regnet på det og tror jeg får ca 46 av 60 poeng. Irriterer meg blå over at jeg tok alt.2 på oppgave 6, når alt.1 var mye enklere!!! Men jeg ble skremt av all teksten i oppgaven og hadde bare 20 min igjen. Må lære å bli mer effektiv på eksamen ass. hva er prosentgrensene for 4 og 5? regner med det er min 80% for en femmer og 90% for en 6er, og kanskje 65% for en firer? Lenke til kommentar
nienna83 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Vi fikk beskjed om at grensa ligger på 12-13 poeng feil for å få 5, under dette blir 4, men vet ikke hvor den grensa går. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Vi fikk beskjed om at grensa ligger på 12-13 poeng feil for å få 5, under dette blir 4, men vet ikke hvor den grensa går. Da tror jeg faktisk at femmeren er reddet med mindre jeg har gjort noe veldig feil. Hvis det går som jeg tror, så mister jeg 8 poeng. Lenke til kommentar
Xflipper Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Noen som vet hvordan poengene er fordelt? Teller hver oppgave like mye, uavhengig av antall deloppgaver? Lenke til kommentar
nikeman Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Noen som vet hvordan poengene er fordelt? Teller hver oppgave like mye, uavhengig av antall deloppgaver? Utdanningsdirektoratet kommer snart til å legge ut et dokument som viser hvor mange poeng man trenger for de forskjellige karakterene(forhåndssensur). Imidlertid ligger det allerede ute et dokument med forslag til poeng per oppgave. Vurderingsskjema R2-Eksamen 2010 Det finnes også en sensorveiledning som sier hvilke oppgaver sensorene bør legge spesiell vekt på osv. Endret 30. mai 2010 av nikeman Lenke til kommentar
nienna83 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) never mind Endret 30. mai 2010 av nienna83 Lenke til kommentar
dubst Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Noen som vet hvordan poengene er fordelt? Teller hver oppgave like mye, uavhengig av antall deloppgaver? lærern vår er sensor i år. det er maksimalt 60 poeng. her er de omtrentlige grensene; 6 56-60 poeng 5 46-55 poeng 4 36-45 poeng 3 26-35 poeng 2 16-25 poeng stryk under 15 poeng jeg har 55,5 poeng..... arghhhh Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Noen som vet hvordan poengene er fordelt? Teller hver oppgave like mye, uavhengig av antall deloppgaver? lærern vår er sensor i år. det er maksimalt 60 poeng. her er de omtrentlige grensene; 6 56-60 poeng 5 46-55 poeng 4 36-45 poeng 3 26-35 poeng 2 16-25 poeng stryk under 15 poeng jeg har 55,5 poeng..... arghhhh Det var forholdsvis greie poenggrenser. På skolen min trenger man over 96% rett for å få 6 på prøver. Her er 6 93% rett. Lenke til kommentar
operg Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det har kanskje noe med at 6 på eksamen også omfatter 6- og 6/5 som man kan få på vanlige prøver, siden alle eksamenskarakterer er hele karakterer. Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det har kanskje noe med at 6 på eksamen også omfatter 6- og 6/5 som man kan få på vanlige prøver, siden alle eksamenskarakterer er hele karakterer. Litt, men det er uansett litt lettere, noe jeg forøvrig ikke har noe imot. Veit du hvordan det er med antall % for 6 på deres skoler? Lenke til kommentar
nienna83 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Noen som vet hvordan poengene er fordelt? Teller hver oppgave like mye, uavhengig av antall deloppgaver? lærern vår er sensor i år. det er maksimalt 60 poeng. her er de omtrentlige grensene; 6 56-60 poeng 5 46-55 poeng 4 36-45 poeng 3 26-35 poeng 2 16-25 poeng stryk under 15 poeng jeg har 55,5 poeng..... arghhhh 55.5 burde jo rundes opp til 56 Lenke til kommentar
nikeman Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Det har kanskje noe med at 6 på eksamen også omfatter 6- og 6/5 som man kan få på vanlige prøver, siden alle eksamenskarakterer er hele karakterer. Litt, men det er uansett litt lettere, noe jeg forøvrig ikke har noe imot. Veit du hvordan det er med antall % for 6 på deres skoler? På vår skole er det slik at man må ha minimum 3.5/6 for å få karakteren 4, og minimum 4.5/6 for å få karakteren 5 osv. Hvis det skulle vise seg å gjelde på eksamen ville skalaen sett omtrent slik ut: 2: minimum 15 poeng (25 %) 3: minimum 25 poeng (41,667 %) 4: minimum 35 poeng (58,333 %) 5: minimum 45 poeng (75 %) 6: minimum 55 poeng (91,667 %) Endret 30. mai 2010 av nikeman Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det har kanskje noe med at 6 på eksamen også omfatter 6- og 6/5 som man kan få på vanlige prøver, siden alle eksamenskarakterer er hele karakterer. Litt, men det er uansett litt lettere, noe jeg forøvrig ikke har noe imot. Veit du hvordan det er med antall % for 6 på deres skoler? På vår skole er det slik at man må ha minimum 3.5/6 for å få karakteren 4, og minimum 4.5/6 for å få karakteren 5 osv. Hvis det skulle vise seg å gjelde på eksamen ville skalaen sett omtrent slik ut: 2: minimum 15 poeng (25 %) 3: minimum 25 poeng (41,667 %) 4: minimum 35 poeng (58,333 %) 5: minimum 45 poeng (75 %) 6: minimum 55 poeng (91,667 %) Oi, litt spesielt at det er nesen 5% forskjell mellom min og din skole, mange av mine 5+ som hadde blitt 6 da =( Lenke til kommentar
operg Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Du kan neppe sammenligne direkte på den måten. Det er for eksempel mulig at prøvene på skolen din generelt er lettere enn på hans. Endret 30. mai 2010 av operg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå