Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

R2 Eksamen 2010

Anbefalte innlegg

Jeg kladder alt før jeg skriver det inn. Brukte akkurat 2 timer. Kunne ikke se hvordan jeg skulle gjort det enda raskere.

Noen av dere må tydeligvis ha en helt umenneskelig kapasitet.

Evt. kladder vi ikke i to timer.

Når jeg jobber så fort som jeg jobber og kladder alt så tar det tid, spesielt når de bestemmer seg for å gjøre oppgavesettet så veldig langt.

Gjennom det halvåret jeg lærte meg R2 så skrev jeg ut to hele ruteblokker fra perm til perm og husket svar fra tidligere eksamensoppgaver utenat så ingen kan komme til meg og si at jeg var dårlig forberedt (nei, jeg anklager ingen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supertips fra meg:

På denne eksamenen her tenkte jeg at jeg skulle slå til skikkelig med å levere en eksamen med noenlunde struktur og lesbarhet. Så, istedenfor å gjøre det vanlige; bruke penn og klusse over når jeg skrev noe feil (har ofte blitt flere sider fulle med kluss), så brukte jeg trykkblyant. Da slipper man å kladde så jævlig mye, og man kan faktisk bare viske ut dritten hvis man skriver feil. Funka så jævlig bra, at jeg tror jeg skal gjøre det samme på fysikkeksamen også.

Er du klar over at det er obligatorisk å bruke penn?

Lenke til kommentar

På eksamen òg? På UiB må ein iallfall bruke penn på eksamen, for der bruker ein gjennomslagsark eller kva det heiter, slik at ein får to kopiar. Kladding bruker eg ikkje tid på, med mindre det er oppgåver eg må rekne litt på for å verte sikker på kva eg skal gjere.

Vel, jeg og flere bekjente bruker nå alltid blyant. Vi har gjennomslagsark vi òg.

Som sagt, kladdearket brukes til kjedelige/unødvendige mellomregninger og oppgaver hvor en ikke har en klar strategi fremfor seg.

Lenke til kommentar

Supertips fra meg:

På denne eksamenen her tenkte jeg at jeg skulle slå til skikkelig med å levere en eksamen med noenlunde struktur og lesbarhet. Så, istedenfor å gjøre det vanlige; bruke penn og klusse over når jeg skrev noe feil (har ofte blitt flere sider fulle med kluss), så brukte jeg trykkblyant. Da slipper man å kladde så jævlig mye, og man kan faktisk bare viske ut dritten hvis man skriver feil. Funka så jævlig bra, at jeg tror jeg skal gjøre det samme på fysikkeksamen også.

Er du klar over at det er obligatorisk å bruke penn?

Vi fikk beskjed om at vi kunne bruke blyant. Har heller ikke funnet noe i eksamensheftet om at det ikke er lov. Uansett, hvis det mot all formodning ikke skulle være lov, så skylder jeg på skolen. \o/

Lenke til kommentar

På den siste deloppgaven på 2 så brukte jeg bare 1 t-verdi. Regnet helt ut til eksakte verdier så håper jeg kan få en god del poeng for det.

Eksakte verdier?

Tror vi har blitt enige om at ene punktet på oppgave 2 var (9,8,6), om det er den du mener.

Snakker om oppgaven som var etter. Jeg fikk også (9,8,6). :)

Kan hende jeg var helt på bærtur, isåfall gjorde jeg veldig mye ut av den turen... :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk også veldig høye tall for Q. Ga svaret som brøk.

Med tanke på at volumet skulle være 42 så tror jeg ikke svaret mitt for Q kan være så alt for gæli.

Var ingen oppgave om når linja skjærte planet alfa. Var en oppgave om i hvilket punkt linja skjærte xz-planet (svar (1,0,2)) og hvilken kordinat Q hadde når volumet av pyramiden var 42 (9,8,6).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...