Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R2 Eksamen 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei NÅ ble jeg nervøs. Faen, har sikkert regna helt feil. Husker ikke helt hva jeg gjorde på den oppgaven heller... Tror jeg gjorde det fordi jeg prøvde å finne absoluttverdien av ABxAC. Ja, det er nok det jeg gjorde. Fant absoluttverdien av ABxAC, og mulipliserte det med AQ-vektor. TRor jeg. :dontgetit:

Man skal gange sammen de to vektorene, ikke absoluttverdiene. :/

 

uanz, fekk kordinatane til Q til å bli nokom som (29/5,24/5,22/5), noken som hugser kva dei fekk?

Fikk mer vanlige tall (8,9,9) eller noe (men husker ikke tallene)

 

Jeg fikk også noe som ligner det du sier. S(9,8,6) tror jeg det var.

 

EDIT: sent ute :p

S var vel skjeringspunktet linje og plan? Fikk (-1,-2,1) eller noe på den.

Lenke til kommentar

Hadde berre eit svar eg og, sjølv om eg såg at den hadde to løysinger. Ana ikkje korleis eg kunne rekne meg fram til den andre.

 

V=ABxAC*1/6*h

ABxAC=35

h er høgda i pyramiden, oppgitt i absoluttverdi. Siden linja l står vinkelrett på planet fungerer den som h.

 

når V=42 får vi (35/6)*h=42 som gir h=36/5 viss eg ikkje tar heilt feil

viss N er punktet linja krysser planet vil da |NQ|=36/5 gi riktig svar, sant?

 

uanz, fekk kordinatane til Q til å bli nokom som (29/5,24/5,22/5), noken som hugser kva dei fekk?

 

Du har nok desverre feil. ABxAC = [14,14,7], lengden av den blir da 21.

Dritt, trur du har rett. Fryktelig surt da.

Lenke til kommentar

Jo, og en annen ting. I den oppgaven hvor man skulle lage et fortegnsskjema for å vise hvor toppunktene var, var det da noen av dere som fikk feil fortegn hele tiden? Fortegnsskjemaet mitt beskrev en funksjon som var "opp ned" i forhold til den funksjonen jeg skulle finne toppunktene til... Regna den på nytt 2 ganger, og fikk feil hele tiden.

Lenke til kommentar

Jo, og en annen ting. I den oppgaven hvor man skulle lage et fortegnsskjema for å vise hvor toppunktene var, var det da noen av dere som fikk feil fortegn hele tiden? Fortegnsskjemaet mitt beskrev en funksjon som var "opp ned" i forhold til den funksjonen jeg skulle finne toppunktene til... Regna den på nytt 2 ganger, og fikk feil hele tiden.

 

 

Jeg fikk ikke feil fortegn. Den deriverte var 2e^(-0.2x)(2cosx - 3sinx), og dritten min samsvarte med oppgaven da jeg løste likningen tan x = 3/2 for å finne når (2cosx - 3sinx) er null.

Lenke til kommentar

Jo, og en annen ting. I den oppgaven hvor man skulle lage et fortegnsskjema for å vise hvor toppunktene var, var det da noen av dere som fikk feil fortegn hele tiden? Fortegnsskjemaet mitt beskrev en funksjon som var "opp ned" i forhold til den funksjonen jeg skulle finne toppunktene til... Regna den på nytt 2 ganger, og fikk feil hele tiden.

 

 

Jeg fikk ikke feil fortegn. Den deriverte var 2e^(-0.2x)(2cosx - 3sinx), og dritten min samsvarte med oppgaven da jeg løste likningen tan x = 3/2 for å finne når (2cosx - 3sinx) er null.

 

Ser hvor feilen din ligger.

 

2cosx - 3sinx= 0

 

-3tanx+2= 0

 

tanx= 2/3

 

EDIT: Leste ikke tråden så nøye, så var visst ikke du som hadde feil Dead_Rabbit :p

Endret av Capisj
Lenke til kommentar

Mystisk altså. Jeg fikk også at x=(tan^-1 2/3)+k*pi. Satte inn pi for hvert nullpunkt, og satte så hver ligning inn i fortegnsskjemaet. Ble feil begge gangene jeg prøvde å løse oppgavene.

 

 

Sjekka du instillingene på kalkulatoren? Rad istedet for Deg?

Lenke til kommentar

Men man trengte jo heller ikke å vise utregning, stod bare tegn fortegnslinje, så da skal man kunne bruke g-solv på kalk til å finne topp- og bunnpunkt, og deretter tegne fortegnslinjen og regne ut y-verdiene.

Lenke til kommentar

Tar jo omtrent kortere tid å ta tan x=2/3 og finne løsningene enn å vente på en treg Casio. :p

 

I second that..!

 

Var det forresten bare meg og min klasse som hadde fått høre at vi måtte kunne alle eksaktverdiene utenatt? Vi var alle så frustrerte over det, men fikk da ikke bruk for det på dagens del 1 iallefall.

Lenke til kommentar

For ein eksamen, ikkje ei kjekk/god vektoroppgåve på del 2 :cry: Det var i mine auge berre to oppgåver på heile del 2, funksjonen som eg heldigvis ikkje hugsar og diff.likningar eller rekkjer. At oppgåve 3-5 kunne løysast så likt syns eg er latterleg, og det var ein dårleg eksamen i mine auge. Det var i tillegg for mange "forklar at"-oppgåver og generelt lite problemløysningsoppgåver. Fleire av oppgåvene har eg hatt særs liknande i læreboka mi (Aschehoug) noko som gav meg fine løysningsforslag på del 2 :w00t:

 

Eg vil helst ikkje ta meg vatn overe hovudet og seia at eksamen var lett, då endar det rett i vasken... Trur(?) eg fekk til alle oppgåvene, men det er jo alltid ein og anna slurvefeil :no:

 

Tippar det blir ein 5ar på meg, men det kan ende både oppover og nedover på skalaen...

Lenke til kommentar

Men man trengte jo heller ikke å vise utregning, stod bare tegn fortegnslinje, så da skal man kunne bruke g-solv på kalk til å finne topp- og bunnpunkt, og deretter tegne fortegnslinjen og regne ut y-verdiene.

 

Tegnet f'(x) på Texas, men fikk helt andre x-verdier enn det riktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...