Gå til innhold

PC Skjerm/TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du skal ha en tv for å spille pc-spill på? Bare husk at en tv ikke på langt nær er så bra bildemessig som en dedikert pc-skjerm. OG du skal sitte rimelig langt unna for å ikke plages av dårlig oppløsning.

Husk at en 22" pc-skjerm har bedre oppløsning enn en 40" tv-skjerm.

Lenke til kommentar

Så du skal ha en tv for å spille pc-spill på? Bare husk at en tv ikke på langt nær er så bra bildemessig som en dedikert pc-skjerm. OG du skal sitte rimelig langt unna for å ikke plages av dårlig oppløsning.

Ja, det har eg tenkt over. Men eg trur ikkje plassering blir noe problem, har ikkje så mye penger at eg vil kjøpe TV og Skjerm til pcen så, derfor blir det TV. Men ser virkelig at det ikkje blir like bra.

Lenke til kommentar

Men så lenge man er klar over svakhetene er det greit. Ingen dårlig løsning, det finnes bare en bedre...

Bruker samme løsning selv, da jeg ikke har egnet "kontor-plass" til pc'n i leiligheten jeg bor i. Så har pc'n i stua koblet til en 42" plasmaskjerm. Oppløsningen på den er litt slapp (1024x768), så det er et halvveis irritasjonsmoment. Hadde vært vesentlig bedre med FullHD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ikke nødvendigvis, en pixel er en pixel.

Men det skal sies at selv med full hd på en 40" skjerm, vil ikoner og lignende vil bli absurd stort, ikke er det noe spesielt behagelig og se på i lengden heller.

Tanken av og bruke en TV som pc-skjerm kan virke fancy (har slått meg og), men er redd for at du fort hadde blitt lei det hele.

Kan heller anbefale en 3-skjerms pc-løsning med disse skjermene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477711

Det vil se ut noe som dette:

eyefinity-guru3d-530x308.jpg

ati_eyefinity_battle_forge.jpg

Dette krever dog at du har en ganske heftig PC som har støtte for eyefinity (5000-serien til ati).

Lenke til kommentar

Men så lenge man er klar over svakhetene er det greit. Ingen dårlig løsning, det finnes bare en bedre...

Bruker samme løsning selv, da jeg ikke har egnet "kontor-plass" til pc'n i leiligheten jeg bor i. Så har pc'n i stua koblet til en 42" plasmaskjerm. Oppløsningen på den er litt slapp (1024x768), så det er et halvveis irritasjonsmoment. Hadde vært vesentlig bedre med FullHD.

Ser den, men Plasma? Fungere det til gaming? Er redd for at bildet skal brenne seg inn, derfor eg ikkje vurdere det.

Lenke til kommentar

Bare husk at en tv ikke på langt nær er så bra bildemessig som en dedikert pc-skjerm.

Hæ?

En full-hd skjerm kan du sitte rimelig nære uten problemer, og det er med tver som skjermer, du får det du betaler for. De beste tvene overgår langt de beste skjermene i bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, en pixel er en pixel.

Men det skal sies at selv med full hd på en 40" skjerm, vil ikoner og lignende vil bli absurd stort, ikke er det noe spesielt behagelig og se på i lengden heller.

Tanken av og bruke en TV som pc-skjerm kan virke fancy (har slått meg og), men er redd for at du fort hadde blitt lei det hele.

Kan heller anbefale en 3-skjerms pc-løsning med disse skjermene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477711

Det vil se ut noe som dette:

eyefinity-guru3d-530x308.jpg

ati_eyefinity_battle_forge.jpg

Dette krever dog at du har en ganske heftig PC som har støtte for eyefinity (5000-serien til ati).

Heftig PC er ikkje noe problem, er ein grunn til eg har lite penger fortiden :) Men er skeptisk til å se film og slikt på x3 skjermer. PCn blir brukt til spill for det meste, men er også film og serie stasjonen min. Dermed hadde det vore greit å haddt TV. Det er tanken da.

Lenke til kommentar

Det er det jeg også tenkte, derfor jeg skaffet en LG 42sl9000, den har de beste fargene jeg har sett på noen enhet, den henger dog nå på veggen, og jeg spiller heller på de vanlige skjermene, rett og slett fordi det er bedre å spille med mus og tastatur ved et skrivebord enn i en sofa eller lenestol.

En god skjerm kan ofte gjøre opp for en mindre størrelse, mot en stor skjerm med dårligere bilde. Så om du har lite penger å bruke, så er det bedre å kjøpe en liten dyrere skjerm, enn en stor billig-skjerm. Dell U2410 er ikke et dårlig valg, den har s-ips panel, som betyr god innsynsvinkel, og gode farger.

Lenke til kommentar

kan ikke si jeg er missfornøyd med TV som PC-skjerm.

bruker selv en billig philips 42" https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=450659

sitter 50 - 100 cm unna TV'en når jeg spiller o.l. og har da aldri opplevd dårlig oppløsning av noe slag, hvis jeg stikker hodet rett opp i skjermen (5-10 cm) unna kan det selvfølgelig bli litt rart, men tror da ikke det er vanlig å sitte slik.

hadde det ikke kostet så fryktelig mye hadde jeg glatt kjøpt 2 til og kjørt 3 TV'er.

Nå finnes det helt sikkert TV'er eller PC skjermer som gir bedre bilde gengivelser en akkurat min modell, men når jeg kun bruker den til spilling og serie/film titting holder den i massevis.

Lenke til kommentar

En pixel er ikke en pixel :whistle:

La oss ta en 40 tommers TV med 1920 x 1080 oppløsning, kontra en 22 tommers PC-skjerm med samme oppløsning. Det sier seg selv at pixlene på TV'n blir mye større (og med større mellomrom mellom dem!) enn på PC-skjermen.

Lenke til kommentar

Min anbefaling er da Panasonic G20. Beste TV (med en fornuftig pris) på markedet, uansett teknologi. Nå som Pioneer er historie, i hvertfall. Rask også, minimalt med lag, god til spilling.

PS: Ryktet som plasma har på seg angående innbrenning, er sterkt overdrevet. ALLE skjermer, uansett teknologi, kan få innbrenning - plasma har historisk sett vært mer utsatt for dette - men den forestillingen gjelder ikke lenger. Så lenge den ikke står med et statisk bilde på i dagevis, så.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Min anbefaling er da Panasonic G20. Beste TV (med en fornuftig pris) på markedet, uansett teknologi. Nå som Pioneer er historie, i hvertfall. Rask også, minimalt med lag, god til spilling.

PS: Ryktet som plasma har på seg angående innbrenning, er sterkt overdrevet. ALLE skjermer, uansett teknologi, kan få innbrenning - plasma har historisk sett vært mer utsatt for dette - men den forestillingen gjelder ikke lenger. Så lenge den ikke står med et statisk bilde på i dagevis, så.

Panasonic G20? Link hadde vore greit, eller meir info om den som størrelse?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En pixel er ikke en pixel :whistle:

La oss ta en 40 tommers TV med 1920 x 1080 oppløsning, kontra en 22 tommers PC-skjerm med samme oppløsning. Det sier seg selv at pixlene på TV'n blir mye større (og med større mellomrom mellom dem!) enn på PC-skjermen.

Oppløsningen er uansett den samme, totalt 1920x1080 pixler, altså en pixel er en pixel, størrelsen på pixelen er noe annet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...