giig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 me skal ikkje heller starte ein ny, så kan ein trådstarter som er aktiv legge alle linker i førstepost? Haha, bare fyr på. D e første gang eg e her inne, så eg har ikkje peiling på koss me gjer d ;p Lenke til kommentar
eatull Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ja, vi starter med dagligvarebransjen skal vi ta for oss dagligvare bransjen som arbeidsplass for midlertidige deltidsansatte? Lenke til kommentar
giig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ja, vi starter med dagligvarebransjen skal vi ta for oss dagligvare bransjen som arbeidsplass for midlertidige deltidsansatte? Eg tror at vi i det første punktet bare skal se på daglegvarebransjen generelt. Midlertidige deltidsansatte går meir under persnaledelse tror eg, det skal liksom vera ein ulempe med at det ikkje vart danna grunnlag for trivsel og god arbeidsmiljø.. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 ja, ei oversikt over strukturen generelt i dagligvarebransjen blir nok det første dei spør om. Litt om marknaden, dei 4 største aktørane osv. Faglæraren vår trudde ikkje at marknadsundersøkelse ville bli det største punktet på prøven, men distribusjonsstrategiar derimot. Etikk og samfunnsansvar samt personalleiing og personalopplæring kanskje vil og spele ei stor rolle i denne prøven antagelig. Lenke til kommentar
giig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 ja, ei oversikt over strukturen generelt i dagligvarebransjen blir nok det første dei spør om. Litt om marknaden, dei 4 største aktørane osv. Faglæraren vår trudde ikkje at marknadsundersøkelse ville bli det største punktet på prøven, men distribusjonsstrategiar derimot. Etikk og samfunnsansvar samt personalleiing og personalopplæring kanskje vil og spele ei stor rolle i denne prøven antagelig. Jepp, d same meinte vår lærer og. Han tvilte på at me måtte laga spørreskjema. Men når det gjelde d første punktet, så tvilte eg på at me får direkte spørsmål om d, greiå er egentlig bare at du ska kunne ha nok kunnskap om dagligvarbranjsen, for å kunne svare på resten av punktene. Ok, nå tror eg alle mest sannsynlig har nok om samfunnsansvar, markedsundersøkelese kan me ikkje gjer så mye med, dermed står me igjen med personaledelse og distrubusjonstrategier? Når det gjelde personaledelse kan eg tenke meg det blir noge frå boka, korleis du og motivere ansatte osv., ulemper/fordeler med midlertidig deltidansatte og kvinneandelen. Forslag te meir, særleg distrubusjon? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 personlig syns eg kiwi er best. kva meiner de? Lenke til kommentar
giig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 personlig syns eg kiwi er best. kva meiner de? Koss meine du Kiwi er best? Her må du huske at det er snakk om dei store kjedene, ikkje butikkane. Lenke til kommentar
eiriknor Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Eg har denne: http://www.coop.no/ncms.aspx?id=C6AC72E4-E3EE-4534-A7FB-BE6AC79B6C27&mEx=15579&mId=15579&tmid=21034 Men hva tenker dere om markedsundersøkelse??? jeg tenker at det blir kanskje en oppgave om hvordan folk trives på jobben sin, eller om hvordan vi som kunder eller ansatte mener om samfunnsansvaret bedriften har. Tenker vi bare burde skrive hva slags undersøkelse vi vil ta, primær eller sekundær, og hvorfor vi tar den og ikke en annen. Og kanskje vi må finne på noen spørsmål og hvorfor vi velger de spørsmålene, og kanskje hvor vi ville ha tatt den for å få best mulig svar som er relevante. Har dere noen andre tanker? kanskje jeg er litt på villspor:p Læreren vår antydet at vi ville få markedsundersøkelse om etikk og samfunnsansvar. Han mente det var lurt å ta utgangspunkt i ICA (som har lavest markedsandel) og fokusere på hva de måtte gjøre innen for etikk / ansvar for å få bedre markedsandel. Derfor kjøre en kvantitativ undersøkelse(lukkede, mange og overfladiske spørsmål osv..) Endret 1. juni 2010 av eiriknor Lenke til kommentar
andbro Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ingen som har noen tanker rundt personalledelse og distribusjonsstrategier? Læreren min sa at vi kanskje kunne få en oppgave som gikk på å lage en enkel opplæringsplan / pers. ledelse / ansettelse / kursing osv. Hva mener dere? Lenke til kommentar
andbro Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Dårlig med aktivitet det var her, da.. Lenke til kommentar
eatull Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg håper ikke vi må sette opp noen opplæringsplan. Men Kanskje man burde skirve noe om hva de driver med når det gjelder horisontalt og vertikalt integrasjon? Lenke til kommentar
andbro Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg håper ikke vi må sette opp noen opplæringsplan. Men Kanskje man burde skirve noe om hva de driver med når det gjelder horisontalt og vertikalt integrasjon? Tenkte litt på dette selv, siden det går under distribusjon. Det er jo ikke dumt å ta med litt stoff om det. Jeg tar heller med litt for mye, enn litt for lite! Lenke til kommentar
giig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg håper ikke vi må sette opp noen opplæringsplan. Men Kanskje man burde skirve noe om hva de driver med når det gjelder horisontalt og vertikalt integrasjon? Tenkte litt på dette selv, siden det går under distribusjon. Det er jo ikke dumt å ta med litt stoff om det. Jeg tar heller med litt for mye, enn litt for lite! Ja, eg lurte litt på d samme selv. Altså først, er alle franchise-kjede? Er det horisental eller vertikal samarbeid det er snakk om? Lenke til kommentar
judnezo Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har også markedsføring eksamen imårra, er lett med å dele notater Lenke til kommentar
andbro Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har også markedsføring eksamen imårra, er lett med å dele notater Har du noen smarte tanker eller ideèr rundt personalledelse og distribusjonsstrategier? Lenke til kommentar
giig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har også markedsføring eksamen imårra, er lett med å dele notater Har du funnet mye da? Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg håper ikke vi må sette opp noen opplæringsplan. Men Kanskje man burde skirve noe om hva de driver med når det gjelder horisontalt og vertikalt integrasjon? Tenkte litt på dette selv, siden det går under distribusjon. Det er jo ikke dumt å ta med litt stoff om det. Jeg tar heller med litt for mye, enn litt for lite! Ja, eg lurte litt på d samme selv. Altså først, er alle franchise-kjede? Er det horisental eller vertikal samarbeid det er snakk om? På rema1000 står dette: "rema 1000 var den første dagligvareaktøren i Norge som tok i bruk franchising som organisasjonsform, og vi er i dag den eneste aktøren som rendyrker denne formen." Lenke til kommentar
eatull Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg deler gjerne notater, rema 1000 er horisontalt i hvertfall, har ikke funnet ut så mye om de andre enda Lenke til kommentar
giig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg håper ikke vi må sette opp noen opplæringsplan. Men Kanskje man burde skirve noe om hva de driver med når det gjelder horisontalt og vertikalt integrasjon? Tenkte litt på dette selv, siden det går under distribusjon. Det er jo ikke dumt å ta med litt stoff om det. Jeg tar heller med litt for mye, enn litt for lite! Ja, eg lurte litt på d samme selv. Altså først, er alle franchise-kjede? Er det horisental eller vertikal samarbeid det er snakk om? På rema1000 står dette: "rema 1000 var den første dagligvareaktøren i Norge som tok i bruk franchising som organisasjonsform, og vi er i dag den eneste aktøren som rendyrker denne formen." Men coop er og franchise.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå