Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen skriftlig - Markedsføring og ledelse 2

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp fått vite at jeg har kommet opp i Markedsføring og ledelse 2, skriftelig eksamen. Regner med det er mange fler som har kommet opp og som trenger hjelp til forberedelse. Har ikke fått noen forberedelsesdel enda, men tenkte om noen er interessert kan utveksling av notater være lurt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har og kommet opp og vil gjerne være med å dele ting som vi finner ut når vi har fått forberedelsen i morgen! :)

herlig! :D noe spesielt dere har gjort de siste dagene? selv har jeg lest begge bøkene + gått gjennom årsoppgaven vi har gjort i år.

Lenke til kommentar

har ikke gjort noe i dag. men i løpet av skoleåret har vi jobbet med tidligere eksamesoppgaver, noe jeg anbefaler. i tillegg har jeg skrevet teori fra sentrale temaer.

lærern min fortalte meg noe lurt:

etter at vi har fått forberedelsesdelen med feks stikkordet markedskommunikasjon, er det lurt å sjekke læreplanmålene om hva vi skal kunne på dette området. oppgaven er ofte en omformulering av et læreplanmål.

lykke til :)

Lenke til kommentar

Det sa læreren vår til oss og, det med læringsmålene. Men vi har ikke gjort så mye vi, har bare jobbet med eksamensoppgaven fra høsten 09, og fått den rettet med karakter. Men det blir morsomt å se i morgen, om vi har funnet ut litt forksjellige ting som vi kan bruke på eksamen :)

Lenke til kommentar

flott tiltak Marry. er spent på oppgava i morgo, håper mange blir med å dele notater. selv har eg lest lærebøker fra ulike forlag... i tillegg har eg skaffa meg nokre bøker fra høgskulenivå som eg har brukt helgatil å sette meg inn i..

Lenke til kommentar

Eg har denne: http://www.coop.no/ncms.aspx?id=C6AC72E4-E3EE-4534-A7FB-BE6AC79B6C27&mEx=15579&mId=15579&tmid=21034

Men hva tenker dere om markedsundersøkelse???

jeg tenker at det blir kanskje en oppgave om hvordan folk trives på jobben sin, eller om hvordan vi som kunder eller ansatte mener om samfunnsansvaret bedriften har. Tenker vi bare burde skrive hva slags undersøkelse vi vil ta, primær eller sekundær, og hvorfor vi tar den og ikke en annen. Og kanskje vi må finne på noen spørsmål og hvorfor vi velger de spørsmålene, og kanskje hvor vi ville ha tatt den for å få best mulig svar som er relevante.

Har dere noen andre tanker? kanskje jeg er litt på villspor:p

Lenke til kommentar

Eg har denne: http://www.coop.no/ncms.aspx?id=C6AC72E4-E3EE-4534-A7FB-BE6AC79B6C27&mEx=15579&mId=15579&tmid=21034

Men hva tenker dere om markedsundersøkelse???

jeg tenker at det blir kanskje en oppgave om hvordan folk trives på jobben sin, eller om hvordan vi som kunder eller ansatte mener om samfunnsansvaret bedriften har. Tenker vi bare burde skrive hva slags undersøkelse vi vil ta, primær eller sekundær, og hvorfor vi tar den og ikke en annen. Og kanskje vi må finne på noen spørsmål og hvorfor vi velger de spørsmålene, og kanskje hvor vi ville ha tatt den for å få best mulig svar som er relevante.

Ja, eg og tror det blir noge i den duren. Me får sikkert oppgitt hva bedriften vil vite, så skal vi gjøre resten av prosessen....

Lenke til kommentar

Ja, så vi burde finne ut på forhånd hva slags undersøkelser som er lurt og ta, og drøfte hva som vil få best svarprosent og sånne ting.

Jeg er mer usikker på distubisjonsstrategier, har dere noen tanker om det?

Lenke til kommentar

Ja, så vi burde finne ut på forhånd hva slags undersøkelser som er lurt og ta, og drøfte hva som vil få best svarprosent og sånne ting.

Jeg er mer usikker på distubisjonsstrategier, har dere noen tanker om det?

Eg tror du må bare sjå i boka, finne ut kva type distrubusjonstrategier dei forskjellige følge, coop og rema har franchice for eksempel, og gå i dypde på d ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...