Marvil Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 I henhold til regelverket i både volleyball og sandvolleyball er det lov å «utføre et dobbeltslag dersom det er lagets førsteberøring av ballen og dersom slaget skjer i en og samme bevegelse». Hva er definisjonen av «lagets førsteberøring av ballen»? Er det første mottak etter serve (altså kun en gang per aktivt spill), eller gjelder det hver gang ballen kommer over nettet (altså det første av de 3 lovlige slagene man har)? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg vet ikke, men min tolkning er hver gang ballen kommer over nettet. Jeg ser ikke hvorfor første serve skal være annerledes, stort sett vil man vel heller kunne komme i skade for å utføre et dobbeltslag på mottaket av en smash enn ved en vanlig serve. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Jepp, det var min første tolking også. Ble litt usikker siden det står spesifisert så detaljert at det er lov med dobbeltslag ved fingerslag på harde smasher, men som du sier, hvorfor skal serve være spesielt. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Er det en "hard driven ball" (hard smash), vil du 'aldri' bli blåst for dobbeltslag. Er det en 'gratisball' gjelder samme kriterier som for et vanlig fingerslag. Dette gjerlder både ute og inne. I servemotak er jeg rimelig sikker på at de er strengere enn i forsvar. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Er ganske sikker på at man kan ha opp til 3 slag for HVER gang den går over nettet UANSETT. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Lite relevant for tråden, men stemmer det. (eller 4 hvis du teller blokktouch som slag) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Lite relevant for tråden, men stemmer det. (eller 4 hvis du teller blokktouch som slag) Gjelder det bare sand eller også vanlig? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Bare innendørs. I sanden, vil block regnes som 1 slag, så da har du 2 igjen. (Blocker kan alikevell ta ballen etter at han har vært borti den i block. Da må spiller nr2 få ballen over på neste slag.) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Bare innendørs. I sanden, vil block regnes som 1 slag, så da har du 2 igjen. (Blocker kan alikevell ta ballen etter at han har vært borti den i block. Da må spiller nr2 få ballen over på neste slag.) Kan aldri huske at vi hadde noen slike regler da jeg spilte vollyball (på laft nivå). Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Men det er slik vi gjør det (på høyt nivå) blir vel litt det samme som at folk ikke dømmer offside på løkka. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Vel, da har du sikkert rett. Det har han. Regelverket: The first hit after the block may be executed by any player, including the one who has touched the ball at the block. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå