Gå til innhold

Hvorfor skriker de "Allahu Akbar" når de utøver vold ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takbir som er navnet på utrykket som betyr "Gud er stor" brukes i mange sammenhenger, f.eks. for å hylle noen, vise glede eller som kamprop som i dette tilfellet.

 

I tillegg finnes det en del sinnsforvirrede personer som bare roper det ut fordi "det høres tøft ut" og "en har sett det på tv".

 

Forøvrig en fin og skremmende video, spesielt med tanke på at dette skjedde på et universitet. Man sår som man reder selv om enkelte vil lukke øynene til alt som er negativt.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Som wilberforce sier betyr den direkte oversettelsen; "Gud er stor" eller "Gud er mektig", dette sies ofte i denne konteksten for å virkelig gi budskapet en åndelig form eller beskyttelse. Eller pga. annen religiøs overbevisning. Så selv de aktuelle klippet på Dagbladet og jeg er lettere sjokkert, men dessverre ikke overrasket. I ekstrem islam finnes ingen debatt. Det er klippet og de senere tids hendelser et godt eksempel på.

Lenke til kommentar

Var det ikke pga. vedkommende angivelig viste frem to homofile muslimske menn i turban? Meg bekjent er dette en høyskole, man skulle tro at de som valgte høyere utdanning var en smule mer oppgående.

kansje dette var folkehøyskole :!:

Du finner flere idioter og tåpskolter på en høgskole enn du gjør på en folkehøgskole. Det er fordi det er flere på en høgskole. Forholdet mellom ikke-idioter og idioter er nok mye det samme.

Lenke til kommentar

Var det ikke pga. vedkommende angivelig viste frem to homofile muslimske menn i turban? Meg bekjent er dette en høyskole, man skulle tro at de som valgte høyere utdanning var en smule mer oppgående.

kansje dette var folkehøyskole :!:

Nope, dette var Uppsala. Desverre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Lars vilk er en tulling. Det eneste han har lyst er å proversere muslimer. Men heldigvis er det ikke alle muslimer som bryr seg, men noen. Men som sagt er vi mennesker forskjellige.

 

 

Men jeg synes det ikke er rart at muslimer reagerer, så han får som han fortjener egentlig.

Lenke til kommentar

Lars vilk er en tulling. Det eneste han har lyst er å proversere muslimer. Men heldigvis er det ikke alle muslimer som bryr seg, men noen. Men som sagt er vi mennesker forskjellige.

 

 

Men jeg synes det ikke er rart at muslimer reagerer, så han får som han fortjener egentlig.

 

Hvis muslimene ikke liker det som vises på forelesningen kan de faktisk bare bevege seg ut av salen. Vold er strengt tatt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

I fantasy skriker jo alltid heltene et eller annet navn på en gud eller helt eller by når de angriper.

 

Conan har sitt rop "FOR CROM!", I lord of the rings roper de navnet på byen sin eller faren sin når de angriper. Og gærningene roper på guden sin. Koranen og Bibelen er jo fantasy. Problem solved.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...