Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen her med asperger syndrom?


felix9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er som å spørre an apekatt hvordan det er å være ett menneske. Spørsmålet er irrelevant av tre enkle grunner;

 

1. Apekatten kjenner ikke til de intrikate følelsesmessige og intelektuelle problemstillinger et subjekt av arten homo sapiens innehar.

 

2 Hvert eneste individ på kloden. Det være seg en frosk, løve, krokodille, apekatt, sjiraff eller gorilla opplever dets eksistens og sjelelige bånd til den åndelige realitet på vidt forskjellige måter. Tanker, opplevelser, sanser inn- og uttrykk er med på å forme minne og tankekraft, selve substansen av sjelen, som former det vi faktisk er.

 

3. La oss si at krokodille A brutalt ble voldtatt og forlatt en dyster, bekmørk kveld i ett av sub-saharas grunne, kvaspete sumper av selveste Crocodile Dundee, viltdyrsjegeren.

Når du så går til Krokodille B, som etter et festmåltid uten like, er stappmett etter etegildet av et halvråtnet karkass, av noe som en gang lignet en sund, ung antilope i sin beste løpe- og beitetid, og av å se det baske seg i et langt kjøligere gjørmehull et par kilometer unna, for så stille denne veldige krokodillen følgende spørsmål; Hvorfan føltes det å bli sodomisert av selveste Crocodile Dundee?

 

Det er litt av den samme problemstillingen i spørsmålet til den ovennevnte kvotering.

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig å ha aspergers? Beklager hvis jeg spør litt direkte. :)

 

Sosialt sett føler jeg autismen har noen sosiale sperrer på samme måte som noen har logiske sperrer i feks matte. "Hvordan skal jeg regne ut dette? Hvilke regnemåte skal jeg bruke?" Etc. Jeg sitter ofte med en indre følelse om å være sosial, men i veldig mange sammenhenger vet jeg ikke hvordan jeg skal oppføre meg og ender med at jeg til slutt føler meg usosial. SELV om jeg prøver mitt beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...