Gå til innhold

VGA til RCA-Composite

Anbefalte innlegg

Jeg har "fatscreentv" som bare har scart inngang, og jeg har lyst til å få datamaskinen til å vise bra bilde på TVen. Like klart bilde som jeg har på dataskjermen min, slik at man kan se film fra datamaskinen over til TVen.

Har prøvd før med bare S-video kabel, men den kvaliteten er helt forferdelig.

Så fant jeg denne boksen:

http://cgi.ebay.com/PC-VGA-TV-VideoAV-adapter-Converter-video-Switch-Box-/260601615948?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cad11164c

Har noen prøvd en lignende boks før? Den skal etter det jeg har forstått, gjøre om VGA signalet til composite RCA.

Eller er det noen som har en annen løsning for å løse problemet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har "fatscreentv" som bare har scart inngang, og jeg har lyst til å få datamaskinen til å vise bra bilde på TVen. Like klart bilde som jeg har på dataskjermen min, slik at man kan se film fra datamaskinen over til TVen.

Har prøvd før med bare S-video kabel, men den kvaliteten er helt forferdelig.

Så fant jeg denne boksen:

http://cgi.ebay.com/PC-VGA-TV-VideoAV-adapter-Converter-video-Switch-Box-/260601615948?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cad11164c

Har noen prøvd en lignende boks før? Den skal etter det jeg har forstått, gjøre om VGA signalet til composite RCA.

Eller er det noen som har en annen løsning for å løse problemet mitt?

oppløsningsmessig så er vel de to standardene rimelig like vel.

component video kan vel ha endel høyere oppløsning men da kommer du inn på hvor høy oppløsning tven din klarer og om det er noe poeng.

har selv hat en slik opp kobling med s-video tilkobling fra pc til tv og fikk helt greit bilde i forhold til å se dvd filmer og slikt.

Lenke til kommentar

Kompositt er enda dårligere enn S-Video. Dette er egentlig ikke et spørsmål om oppløsning, men om båndbredde. Film og spill ser greitt ut med lav båndbredde, men en dataskjerm har vesentlig høyere båndbredde.

Hvis TV bare har SCART så er det du ønsker ikke mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...