Gå til innhold

er det sant at melk ødeleger kundisjon ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har hørt at å drikke mye melk er ikke bra for kundisjon.. det ødeleger den kondisen man har bygget opp.. jeg snakker om lett-melk eller egentlig alle slags melk, hvorfor skal ikke være bra

 

Høres helt urealistisk ut, er enig med "justlikethat4rd" ! :hmm:

Lenke til kommentar

jeg har hørt at å drikke mye melk er ikke bra for kundisjon.. det ødeleger den kondisen man har bygget opp.. jeg snakker om lett-melk eller egentlig alle slags melk, hvorfor skal ikke være bra

 

Høres helt urealistisk ut, er enig med "justlikethat4rd" ! :hmm:

 

er du seriøs? så det ødeleger kondis

Lenke til kommentar

Sikkert en gammel "sensasjon" fra kostholdsekspertene som har bitt seg fast. Melk har så vidt jeg vet ingen spesielle egenskaper som skulle virke ødeleggende på kondis. Kanskje noen tror at man får mer melkesyre av å drikke melk, men det er som å tro at man får vinger av å spise fugl.

Lenke til kommentar

Så mange personlige effaringer og meninger. Jada, du drikker mye melk og har god kondis, i andre veien ok, du drikker mye melk men har dårlig kondis.

 

Poenget jeg vil fram til, trener du ikke så har ikke melk noe stor funksjon på kondis. Trener du, så er melk greit for å bygge seg opp igjen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Da burde jeg i så fall ha landets dårligste kondis, siden jeg drikker veldig mye melk.

 

Men niks. Jeg har best kondis på laget mitt, og har vunnet flere halvmaraton (ikke deltatt i hel), så tviler på om dette stemmer. :whistle:

 

Noen tips om hvordan jeg skal forbedre kondisen?

 

Ja :).

 

Hvis du er fotballspiller, så løp alt du kan på trening, så "slipper" du å løpe så mye utenom. Alt for mange som bare dasser rundt på trening. Ellers:

 

Løp masse 4x4 og langkjøring + noen korte løpsøkter innimellom. Og spis mye. Særlig proteiner. Riktig fett er også viktig. Det samme er kjappe karbs (før og etter) trening.

 

Dog ikke gjør som meg, og gjør dette hver dag over lang, lang tid. Det kan ende med anorexia og spiseforstyrrelse-møl. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...